2014-05-16, 22:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
I det här fallet skulle jag vilja säga utan någon direkt tanke på att bli tagen seriöst av dig.
Däremot behöver Massi tänka på sin seriositet som förespråkare åt dom svaga och inte
stå i var och varannan presskonferans och skrika hårdare straff eller livstid oavsett
brottets art. Hon får väl vara lite rimlig i sitt tänkande kan jag tycka men tydligen inte eftersom
hon i detta fall, helt utan sans och förnuft förespråkade livstid, det är oseriöst om något
eftersom livstid aldrig funnits som möjlighet just i detta fall.
Jag tror att du blandar ihop begreppen skicklighet och att vara en populär exhibionist,
det ena behöver naturligtvis inte utesluta det andra men frågan är ändå ifall du oavsett
vilken av dessa två alternativ du besitter även borde han lite intuition och sunt förnuft tyvärr är det sistnämda nåt som Fritz totalt verkar sakna.

Vad du tycker om Reimer och hans eventuella agenda får du ta med han genom att citera hans inlägg, det är inget som har med mig eller mina inlägg att göra. Däremot när mannen ändå
är på tal så kan jag väl säga att jag delar Reimers åsikter om Massi och likaså hans syn på målsägarbiträden i svenska domstolar. Nog om detta.

Vad RÅ tycker "privat" om domslutet spelar ingen som helst roll däremot som "chef" för Anna
och Ulrika anser Perklev målet avslutat. Nu blir det alltså otyglade Massi som inte RÅ kan
tämja som får rådda på bäst hon vill. Vad gäller EMF:s poäng i överklagan har vi delade uppfattningar eftersom jag tycker Massis överklagan är ganska poänglös.

Snälla du det är inte privat det är enligt RÅs uttalande. Vad får du allt ifrån? Massi får skrika så mycket hon orkar det tillhör hennes arbete som målsägarbiträde. Hon representerar brottsoffer här i Bodenfallet om du missat det. Jag börjar bli trött på dessa inlägg som handlar om Massi, som helt saknar grund. Det är åsikter som inte hör hemma i en seriösare diskussion, och utanför proffstyckarna, så har Massi full respekt. Och hon skiter nog i några random postare som spyr ut sin galla eftersom hon har ett ansvar att sköta-.

Nej, jag blandar sannerligen inte ihop något utan det handlar om din privata åsikt om Massi, och den sträcker sig inte så långt och är inte heller direkt seriös. Det spelar ingen roll vad du anser för hon har uttalat och överklagat helt efter vad hon anser. Det blir lite tjatigt att höra om henne från dig och bokstavskombinationen eftersom det är totalt avsaknad av fakta och enbart baserat på personligt tyckande.

Massi anser att livstid ska förekomma i första hand ja, och den klockan är snart slagen vad det gäller den här typen av brott. Du kanske borde uppdatera dig för i juli träder ny lag i kraft. Bajonettmordet är en annan dom att läsa och ta till sig hur man värderar straff för mord. För Massi talar om mord inte dråp. Nej, det är erfarna och mycket duktiga Massi som överklagar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-16 kl. 22:19.
Citera
2014-05-16, 22:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag är medvetslös, menar du att jag avsöndrar kroppsvätskor till omgivningen? Du är felslutens och argumentationsfelens fader, jag är helt övertygad nu.

Hunden har bevisat att den har markerat för lik, det finns minst en videoupptagning som visar att den gör så. Uno är utbildad och kvalitetssäkrad för att markera på lik och endast det. Kvalitetssäkringen är ett kvitto på att hunden har den status som polis, åklagare, domstol och troligen också allmänheten lägger ett visst värde i och också har som en referenspunkt.

Jag brukar dra mig för det då jag ser ett värde i en fri debatt och yttringar från allsköns människor, men nu kan jag inte hålla mig längre, vilket gruppboende bor du på, jag bara undrar, för jag hade gärna velat bidra i en pengainsamling som hade gynnat kompetensutvecklingen hos personalen, dvs. de personer som borde talat om för dig att du inte är normalbegåvad och varnat dig för att få problem i din interaktion med andra människor,(inget nedvärderande i det, inte ditt fel att du är född med en mindre funktionell hjärna) personal som jag misstänker är dina resurspersoner eller vad det nu kallas med ett fint ord det här året. Förr sa vi bara personal på ett boende för utvecklingsstörda.

Här har Lagro rätt i sak; det är ganska vanligt med urinavgång vid svimning el medvetslöshet.
Citera
2014-05-16, 22:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Här har Lagro rätt i sak; det är ganska vanligt med urinavgång vid svimning el medvetslöshet.

Nu är den frågeställningen inte aktuell i det här fallet, Vatchareeya har inte legat medvetslös i Sonatans bagageutrymme, och hon var inte medvetslös under den tid gärningspersonerna stack henne med eggvassa föremål heller. Det är någonting Lagro fått om bakfoten.
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-16 kl. 22:56.
Citera
2014-05-16, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är en omöjlighet, en medvetslös person som hade lagts i bagageutrymmet det hade kommit ut kroppsvätskor och annat som hade gått in i mattan och aldrig gått att få bort, det hade funnits massor med bevis med ett sådant agerande.
Vem kan bevisa att hunden markerat for lik ? Svar: Ingen

Hur fan kan Lagro veta att det hade gjort det, du säger ju själv att det är ganska vanligt, men är det alltid så att det hade kommit ut kroppsvätskor? Ge dig, du kommer Lagro till försvar med ett likadant argumentationsfel som Lagro är känd för, suck.

Det är ganska vanligt att ... därför hade det kommit ur kroppsvätskor ur en medvetslös VB, ge er för fan nu, super ni på heltid eller vad är problemet?
Citera
2014-05-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Intresserad av att Lagro delger tråden sina skarpa analyser och åsikter på nedanstående frågor/påståenden.

Vad anser du att motivet är? Vem anstiftade mordet? Vilka utförde dödandet och sedan styckningen av kroppen?

Det har ett flertal gånger framlagts för dig att ett alternativ är att VB transporterades i bilen i
medvetslöst tillstånd till styckningsplatsen och sedan efter styckningen åter placerades i bilen. Därav hundens markering av lik.

Det man kan konstatera och inse är att du Lagro är lika "out of bounds" i Linda tråden som du är här. Har du aldrig reflekterat över att dina sanslösa sagor i båda trådarna tas som dagens skämt av samtliga andra aktiva här? En ärligt menad fråga från mig till dig Lagro:

Är det du skriver din fulla övertygelse eller driver du med oss alla? För din skull så är min förhoppning att du trollar. Fan tro't.
Jag anser att VB har inte transporterats i bilen i medvetetslöst tillstånd till någon styckningsplats det är ett fantasiscenarium som saknar all grund.
Citera
2014-05-16, 23:13
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nu är den frågeställningen inte aktuell i det här fallet, Vatchareeya har inte legat medvetslös i Sonatans bagageutrymme, och hon var inte medvetslös under den tid gärningspersonerna stack henne med eggvassa föremål heller. Det är någonting Lagro fått om bakfoten.

Fast här har ju Lagro faktiskt rätt.

Min uppfattning är också att Uno markerat för likdoft. Att det skulle röra sig om en plantering är jag ytterst tveksam till, tror då som sagt mera på besudling från en ryggsäck som dragits över listen den 11 maj (airsoft-event). Därav blodspår på den påse som låg intill.
Citera
2014-05-16, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast här har ju Lagro faktiskt rätt.

Min uppfattning är också att Uno markerat för likdoft. Att det skulle röra sig om en plantering är jag ytterst tveksam till, tror då som sagt mera på besudling från en ryggsäck som dragits över listen den 11 maj (airsoft-event). Därav blodspår på den påse som låg intill.

Exakt vad har Lagro rätt i? Det kan inte var sant, jag häpnar, har Lagro rätt i något, det vore en sensation.
Citera
2014-05-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har aldrig påstått VB har legat medveteslös i KJ bil, som jag inte heller tror på. Det är en helt annan person som påstått det scenariet. VB har aldrig legat i KJ:s bil bagageutrymme.
Citera
2014-05-16, 23:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Hur fan kan Lagro veta att det hade gjort det, du säger ju själv att det är ganska vanligt, men är det alltid så att det hade kommit ut kroppsvätskor? Ge dig, du kommer Lagro till försvar med ett likadant argumentationsfel som Lagro är känd för, suck.

Det är ganska vanligt att ... därför hade det kommit ur kroppsvätskor ur en medvetslös VB, ge er för fan nu, super ni på heltid eller vad är problemet?

Argumentationsfel ? Vi behöver inte komplicera mer än nödvändigt. Om.. hon skulle ha fraktats medvetslös i bagageutrymmet så utesluter det inte att ev kroppsvätskor utsöndras. Har även att göra med graden av medvetslöshet.
Citera
2014-05-16, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har aldrig påstått VB har legat medveteslös i KJ bil, som jag inte heller tror på. Det är en helt annan person som påstått det scenariet. VB har aldrig legat i KJ:s bil bagageutrymme.

Vem har påstått det?

Jag erkänner i alla fall att jag har dryftat en teori om att hon kan ha gjort det, fullt möjligt och kan vara en förklaring som stödjer ditt envisa kacklande om att blodet på listen inte kan komma ifrån en död person(VB).
Citera
2014-05-16, 23:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Exakt vad har Lagro rätt i? Det kan inte var sant, jag häpnar, har Lagro rätt i något, det vore en sensation.

Jag syftar på kroppsvätskor och svarar MBoudine.
Citera
2014-05-16, 23:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Argumentationsfel ? Vi behöver inte komplicera mer än nödvändigt. Om.. hon skulle ha fraktats medvetslös i bagageutrymmet så utesluter det inte att ev kroppsvätskor utsöndras. Har även att göra med graden av medvetslöshet.

Det utesluter inte, dock påstår Lagro att det hade gjort det pga medvetslösheten. Jag komplicerar inte, tvärtom, jag anser att jag förenklar genom att försöka hejda invecklade resonemang genom att på ett enkelt sätt visa att Lagro drar slutsatser som inte är normalt för en normalbegåvad och allmänbildad människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in