2014-05-06, 16:18
Medlem
Jag har fått Elevanse utskrivet precis så idag va första dagen med det.
Kl 09 tog jag 1st 50mg kapsel och det enda som har hänt är att jag är lite slö, har slösurfat hela dagen. Känner mig inte klarare i skallen heller.

Jag försökte även "boosta" det med kaffe och cola men ingenting hände.

Jag får nog be om ökad dos.
Citera
2014-05-09, 14:32
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melonkaka
Tar du dina Elvanse enligt ordination, etc, så behöver du inte tänka så mycket på ditt alkoholbeteende. Kort och gott. Skål!
Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Jag har fått Elevanse utskrivet precis så idag va första dagen med det.
Kl 09 tog jag 1st 50mg kapsel och det enda som har hänt är att jag är lite slö, har slösurfat hela dagen. Känner mig inte klarare i skallen heller.

Jag försökte även "boosta" det med kaffe och cola men ingenting hände.

Jag får nog be om ökad dos.
Testa ta ut pulvret från kapseln och drick det blandat med vatten, jag gör så med 30mg kapslarna utan problem och med bättre effekt.
Citera
2014-05-11, 15:00
Medlem
Jag har nu ätit 50mg i en vecka. Jag har provat att lösa det i vatten med, men tycker att det inte gör så stor skillnad.
På 6 dagar så har jag känt positiv effekt under 2 dagar i början. Jag va koncentrerad och kunde göra saker mycket enklare än förr under dom 2 dagarna.
Nu känns ingenting, ska öka dosen till 70mg imorgon.

En sak som jag har märkt är att efter 6 timmar blir jag väldigt uttråkad och känsla av ledsamhet utan orsak.
Det är den enda "biverkningen" jag har märkt av. Jag diskuterade det med läkare så det kanske blir att jag tar 70mg på morgon och 30mg till middag för att det ska sitta i längre.
Citera
2014-05-11, 15:08
Medlem
syndabocks avatar
Har ADD och blev av med mina metamina pga. att jag satt inlåst på diverse ställen under 2år där jag inte fick äta skiten.
Nu när jag tog kontakt med öppenvården igen när jag kom hem så är min läkare sjukskriven och jag får inte metamina utskrivet än.

Så jag fick 70mg elvanse istället. Men är så överdrivet känslig mot centralstimulerande.. Så jag blir påtänd som ett as på dem om jag gör minsta lilla kroppsarbete.

Fyy vad jag saknar metamina..

(Tur att folk betalar 70kr styck för 70mg:arna där jag bor)
Citera
2014-05-14, 08:51
Medlem
Citat:
Jag har nu ätit 50mg i en vecka. Jag har provat att lösa det i vatten med, men tycker att det inte gör så stor skillnad.
På 6 dagar så har jag känt positiv effekt under 2 dagar i början. Jag va koncentrerad och kunde göra saker mycket enklare än förr under dom 2 dagarna.
Nu känns ingenting, ska öka dosen till 70mg imorgon.

En sak som jag har märkt är att efter 6 timmar blir jag väldigt uttråkad och känsla av ledsamhet utan orsak.
Det är den enda "biverkningen" jag har märkt av. Jag diskuterade det med läkare så det kanske blir att jag tar 70mg på morgon och 30mg till middag för att det ska sitta i längre.

Har du kollat blodtrycket? Ja känner samma men enligt läkaren så kan för högt blodtryck dra ner effekten vilket e fallet för mig
Citera
2014-05-14, 12:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacidici
Har du kollat blodtrycket? Ja känner samma men enligt läkaren så kan för högt blodtryck dra ner effekten vilket e fallet för mig
Ot men vet du om samma gäller dexamfetamin(metamina)?
Citera
2014-05-14, 12:59
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ot men vet du om samma gäller dexamfetamin(metamina)?
Det gäller i stort sett för alla centralstimulanter.
Citera
2014-05-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacidici

Jag går på blodtryckskontroll varje vecka nu när jag har satt in Elvasne.
Blodtrycket va bra, pulsen hade höjts lite av Elvansen.

Jag höjde till 70mg igår, känner tyvärr ingen effekt.

Frågan är vad man kan förvänta sig att känna för effekt? Jag vill bli pigg och nästan lite speedad för att kunna göra saker. Men det är väl så att det inte finns någon medicin som kan göra en motiverad till att göra saker.
Citera
2014-05-16, 15:24
Bannlyst
Citat:
Jag går på blodtryckskontroll varje vecka nu när jag har satt in Elvasne.
Blodtrycket va bra, pulsen hade höjts lite av Elvansen.

Jag höjde till 70mg igår, känner tyvärr ingen effekt.

Frågan är vad man kan förvänta sig att känna för effekt? Jag vill bli pigg och nästan lite speedad för att kunna göra saker. Men det är väl så att det inte finns någon medicin som kan göra en motiverad till att göra saker.

Tar du 150-200 mg kommer du bli speedad, dubblar du det får du ett schysst tjackrus.
Citera
2014-05-16, 16:52
Bannlyst
Varför ligger inte den här tråden i psykiatri-delen av forumet? Skärpning.
Citera
2014-05-16, 17:41
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Varför ligger inte den här tråden i psykiatri-delen av forumet? Skärpning.
För att man kan nyttja Elvanse/Vyvanse på andra sätt? Var inte så naiv.
Citera
2014-05-16, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
För att man kan nyttja Elvanse/Vyvanse på andra sätt? Var inte så naiv.

Vad spelar detta för roll? Tråden är fortfarande felplacerad. Var inte så naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in