2014-04-28, 19:27
Medlem
MrBlakeneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Här är en video där jag säger att jag är jag, http://vimeo.com/88638640

Här är en bild på mitt pass, https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q50/713/1adr.jpg

Här är en bild på mitt vigselbevis och min vigselring, https://imagizer.imageshack.us/v2/429x332q90/11/yflx.jpg

Jag vill dock dra mig till minnes att du tidigare utgett dig för att vara man. Nu orkar jag inte gå igenom din historisk, men vad har du att säga om den saken?

Edit: (FB) Varför väljer man svenska kvinnor?. Trollade du då? Är du lesbisk? Inte för att det spelar någon roll, men under de år jag lurkat på FB har du återkommit med jämna mellanrum, så jag blir lite nyfiken.
Senast redigerad av MrBlakeney 2014-04-28 kl. 19:32.
2014-04-30, 21:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlakeney
Jag vill dock dra mig till minnes att du tidigare utgett dig för att vara man. Nu orkar jag inte gå igenom din historisk, men vad har du att säga om den saken?

Edit: (FB) Varför väljer man svenska kvinnor?. Trollade du då? Är du lesbisk? Inte för att det spelar någon roll, men under de år jag lurkat på FB har du återkommit med jämna mellanrum, så jag blir lite nyfiken.

Jag är kvinna jag lånar min mans konto.
2014-05-01, 23:29
Medlem
Malingins avatar
Babianen är en av 3 jag har på ignore.

Någon mer posthorande människa får man leta efter. Dessutom ignorerar allt runt omkring sig.
Varför inte personen är avstängd är för mig en gåta, jag tror att det är en bot som Flashback skapat för liva upp och skapa kaos.
Mod har inte gett mig något svar så jag antar att det är så.
2014-05-02, 01:08
Medlem
Rois avatar
Lärde mig just ett nytt ord, som kan vara del i att en del av diskussioner havererar

"Framing effect"

Citat:
"Seven out of 10 people who know this person think that this person is kind." [positive frame] versus "Three out of 10 people who know this person think that this person is not kind." [negative frame]

More often than not, women said they were far less likely to date the potential mates described in the negatively framed descriptions -- even though in each instance, they were being presented with exactly the same information as in the positively framed descriptions.
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/05/140501132636.htm

När man beskriver egenskaper kan det vara en idé att använda ord med positiva konnotationer, ifall man vill slippa en massa tjaffs.
2014-05-16, 09:17
Medlem
Jag vill konstatera att jag inte sett en enda debattör vara övertygad om sin sak. Man är varken övertygad om att kvinnor ska ha rösträtt, eller att kvinnor i afghanistan ska frigöras. Det gäller bägge feminister och antifeminister. Det är mycket babbel men ingen övertygelse.
2014-05-16, 13:13
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jag vill konstatera att jag inte sett en enda debattör vara övertygad om sin sak. Man är varken övertygad om att kvinnor ska ha rösträtt, eller att kvinnor i afghanistan ska frigöras. Det gäller bägge feminister och antifeminister. Det är mycket babbel men ingen övertygelse.
Jag är aldrig fullständigt övertygad, då jag prioriterar sanningssökande framför ego-underhåll.
2014-05-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Jag är aldrig fullständigt övertygad, då jag prioriterar sanningssökande framför ego-underhåll.

Varför skulle det vara egoistiskt att vara övertygad?
2014-05-16, 13:34
Medlem
Rois avatar
Citat:
Varför skulle det vara egoistiskt att vara övertygad?
Jag syftar det emotionella egot: din egen utvärdering av hur "bra" du är som människa. Narcissister har exempelvis ett väldigt bräckligt ego, som inte klarar några slag mot självbilden alls utan att få frispel.
2014-05-16, 13:38
Medlem
Citat:
Jag syftar det emotionella egot: din egen utvärdering av hur "bra" du är som människa. Narcissister har exempelvis ett väldigt bräckligt ego, som inte klarar några slag mot självbilden alls utan att få frispel.

Men du verkar vara övertygad om att Narcissister har ett bräckligt ego?

2014-05-16, 13:44
Medlem
Rois avatar
Citat:
Men du verkar vara övertygad om att Narcissister har ett bräckligt ego?

Det är en del av definitionen. Jag är inte övertygad om vem som är eller inte är narcissist.
2014-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Det är en del av definitionen. Jag är inte övertygad om vem som är eller inte är narcissist.

Jaja. Du är övertygad om ett trait.

Fortfarande synd att ingen är övertygad. Särskilt nu inför valet. Hur ska jag kunna vara övertygad om något partis politik om inte ens dom själva är övertygade. Det går ju inte. Det är väl bara att trucka vidare.
2014-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Nästan alla människor har narcissistiska tendenser eller drag, få har så stora narcissistiska sår att det utvecklar narcissistisk personlighetsstörning eller antisocial personlighet. Men dem finns dem också och är ju rätt tråkiga att ha att göra med. Tycker mig skönja ganska utvecklade narcissistiska beteenden hos feminister tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in