2014-05-16, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det här begreppet straffknullad kommer till sin rätt? Allt annat än en Norrlands guld är troligen bättre.

Varför tror du att det handlar om att ett sexuellt nekande har utlöst våldet, finns väl ingenting som tyder på att KJ har kort stubin, eller har jag missat något i utredningen?

Mina källor säger så och det framgår även lite i Fup fastän lite vid förhör med en flicka.. han gillar inte att bli tillsagd av täcka könet, det lyssnar han inte på. Man hade nog behövt gödslat lite mer om just personen KJ så hade rätten förstått att det finns skruvar löst då det gäller relation och liknande. Nu valde man antagligen att inte göra den borrningen för andra oskyldiga skulle komma att bli offentliga, unga människor. Man nådde mord i TR men tyvärr förlorade till dråp i HR vilket domen kommer fullföljas av att han var en "säregen person".
Citera
2014-05-16, 02:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mina källor säger så och det framgår även lite i Fup fastän lite vid förhör med en flicka.. han gillar inte att bli tillsagd av täcka könet, det lyssnar han inte på. Man hade nog behövt gödslat lite mer om just personen KJ så hade rätten förstått att det finns skruvar löst då det gäller relation och liknande. Nu valde man antagligen att inte göra den borrningen för andra oskyldiga skulle komma att bli offentliga, unga människor. Man nådde mord i TR men tyvärr förlorade till dråp i HR vilket domen kommer fullföljas av att han var en "säregen person".

På tal om lösa skruvar, jag skummade just förbi en episod i FUP som handlar om när KJ knullar I*a bakifrån, han tar underarmen om hennes hals och drar, hon känner obehag men han slutar inte, efteråt på en direkt fråga varför han inte släppte taget svarar han, du sa inte röd, vilket KJ var van vid, det var stoppordet. Frågan är om VB sa någon färg öht, jag tror inte det, greppet kopplades sedan existerade varken färgpalett eller sans.
Citera
2014-05-16, 02:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Massi har alltså överklagat, ja det var väl egentligen väntat eftersom riksåklagarn inte gjorde det
åt Ulrika och Anna, när skall bitterheten för dessa damer bytas ut mot acceptans kan jag undra
för nu blir det en Bitterhet är som att ta gift och sedan vänta på att den andra personen
ska dö - känsla
över åklagarna och Massis agerande. Det kan ju aldrig bli något av denna överklagan, läsningen imponerade absolut inte på mig.

Lite lustigt att just Massi i sin överklagan förebrår hovrätten för att spekulera, Massi är väl
den som definitivt tagit ut svängarna åt åklagarna i detta fall, funderingarna Massi haft i detta
fall är så spekulativa att man ibland fått skämmas åt hennes vägnar.
Är det något budskap Massi lyckats få fram i detta fall så är det att målsägarbiträdets syfte inte
alltid fyller sin funktion. Fritz roll i detta fall har varit att vara en förvildad åklagare
åt Anna och Ulrika som tyvärr är en aning bakbundna att ta ut svängarna för kraftigt p g a sin objektivitetsprincip.

Familjen Bangsuangs sorg och lidande ifrån Massi fick tyvärr ett andrahandsvärde, det är så
tragiskt att se att ett målsägarbiträdet kan misslyckas så katastrofalt med sitt uppdrag som
Massi tyvärr har gjort här, det kostar på att vara en otämjd åklagare åt dom "riktiga åklagarna"
kan man se.

Instämmer här. Massi's överklagan ger ett torftigt intryck och är ju inte direkt ett stilistiskt mästerverk - men kommer i Högsta domstolen att förstås som gällande överklagan av Dom i Mål nr B 132-14, meddelad i Hovrätten för Övre Norrland. Hoppas att HD har överseende och beviljar pt ändå ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-16 kl. 02:50.
Citera
2014-05-16, 03:10
Medlem
[quote=MrFold|48809864
Svara nu på frågan: Varför är du säker på att det måste finnas kadaverin i tillräcklig mängd just precis ovanför blodfläcken för att få en markering från hunden just där? Observera att det INTE är ett svar på frågan att skriva en gång till att om blodet hade kommit från en död VB så skulle hunden ha markerat.[/QUOTE]
Den storsta samlingen av blodet fanns vid listen och ner från listen, när hunden känner vittringen for cadaverinelukten soker den källan. Enigt videon gor hunden Uno ingen markering eller reagerar inte for blodet vid listen och ned från den.
Blodet vid listen har påståtts att det kommit från läckande paket av kroppsdelar som tagits ut från bagageutrymmet.
Det finns absolut ingen mojlighet att blodet vid listen kommer från någon kropp eller kroppsdelar som funnits i bagageutrymmet, som ihärdigt påståtts och är orsaken till blodet vid listen.
Du måste inse sanningen att det här påståendet om att KJ skulle ha transporterat lik med bilen, finns inte det minsta sanning i, utan blir till en lögn.
Sedan när du tar bort anklagan mot KJ att han transporterat lik i bilen, vad blir kvar mot honom ?
Svar: Ingenting
Citera
2014-05-16, 03:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den storsta samlingen av blodet fanns vid listen och ner från listen, när hunden känner vittringen for cadaverinelukten soker den källan. Enigt videon gor hunden Uno ingen markering eller reagerar inte for blodet vid listen och ned från den.
Blodet vid listen har påståtts att det kommit från läckande paket av kroppsdelar som tagits ut från bagageutrymmet.
Det finns absolut ingen mojlighet att blodet vid listen kommer från någon kropp eller kroppsdelar som funnits i bagageutrymmet, som ihärdigt påståtts och är orsaken till blodet vid listen.
Du måste inse sanningen att det här påståendet om att KJ skulle ha transporterat lik med bilen, finns inte det minsta sanning i, utan blir till en lögn.
Sedan när du tar bort anklagan mot KJ att han transporterat lik i bilen, vad blir kvar mot honom ?
Svar: Ingenting

Söker källan säger du, kan ligga något i det, i den meningen att vid källan är koncentrationen av doftmolekyler som störst. Har du hört talas om gravitation så förstår säkert du också att molekyler faller nedåt och inte uppåt. Blodet på listen kan ha haft störst koncentration doftmolekyler men tidens tand lät molekylerna falla till mattan som blev den yta som vid hundsöket hade störst koncentration av likdoftmolekyler. Du har varit mycket underhållande men nu vill jag se något nytt från dig, du är inte rolig längre, tyvärr.
Citera
2014-05-16, 04:00
Medlem
CleanFoxs avatar
Citat:
"Vi började våran undersökning med att göra en skospårsundersökning i nära anslutning till benen. Och vi använder oss av en metod som heter DLK, eh…där man rullar ut en folie och så lyfter man dammet som finns runtikring. Och genom den metoden så kunde vi säkra fyra olika skospår, varav åtminstone tre av dom har kunnat härledas till Missing People och poliser. Vi har en klack som vi hittills inte har kunnat härleda till nån person. Och vi har en skodatabas som vi har försökt jämföra den här klacken mot, men har hittills inte hittat vilken typ av skomodell det skulle kunna vara."

Mycket talar för att det är en utländsk skomodell. Om det var KJ:s bör det väl ha gått att
begära ut listor från kortföretaget på KJ:s transaktioner även ganska långt bakåt i tiden för
att utröna om han handlat skor online.
Om intresse funnits så även från andra som varit misstänkta.
Klart, nu behövdes ju inte detta för att få någon fälld(), men inte ens polisen kan vara tillfreds med luckor i utredningen.

Tror att antingen är skon inköpt i utlandet, eller via nätet från utlandet av bäraren.
Finland, kanske?
Inköpt i Sverige borde den högst troligt kunnat identifierats i skodatabasen för jag antar att en sådan databas är nationellt uppbygd.
Senast redigerad av CleanFox 2014-05-16 kl. 04:16.
Citera
2014-05-16, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag hakar på just tanken på just sexuellt nekande som en förklaring till att GM tappade snabbt besinningen, ett Nej och jag tror också att han var ej nykter redan vid hämtandet av VB. Därför blev stunden i bilen längre än normalt vid avsläppande innan parkering. Hon ville försäkra sig om att det inte blir mer alkohol och att hennes besök var av karaktären studera, inget annat. Tråkigt för han vilket hon även påpekade i konversation tidigare på em. Nu blev det inte så och jag tror att hennes situation blev ganska fort akut då han tankade in mer efter parkerat bilen.

Jag har läst hans förhör om och om igen och jag hävdar envist att där finns delsvar på vad som hände VB och även en del annan s.k. överskottsinfo. Han tror han är smart i bubblan men sanningen kommer att komma ikapp vad det lider. Nu hamnar han dessutom i en livssituation där det gäller att ta för sig, visa varför är du här.. glöm att neka för ingen tror dig.
Hans bokstavskombinationer är ej längre någon ursäkt som han anspelat på i förhör, här gäller andra lagar.

Nu kommer han att placeras bland personer med liknande bokstavskombinationer, just för att minska risken för att det du beskriver ska ske.
Citera
2014-05-16, 04:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
När blodfläckarna i bagageutrymmet upptäcktes, som de på plastpåsen, borde åklagarna begjort en test, om blodet kom från lik eller levande person, någon sådan test är inte gjord och måste ses som en tavla, som inte borde få ske. Det ligger i klass med den indragna spaningen de dagarna när kroppsdelar placerades i Gula huset. Varför det här ihärdiga påståendet att blodet kan inte vara planterat och att ingen planterar blod i en annans bil ? Det borde inses att styckmördare har inga skrupler eller moral och att den mojligheten finns att de planterar blod om det kan rädda dem.
Den bil som KJ hade där kunde misstänkas att den använts for ogentligheter vid VB:s forsvinnande, därfor åklagarna misstänkte honom att han hade med VB:s forsvinnandet att gora, därfor borde bilen tagits i beslag mycket snabbt och kontrollerats.
Om så hade gjorts och blodet testats att det var blod från VB när hon levde, hade inte så mycket vatten behovt flyta under broarna som nu blivit.
Misstanken hade blivit tvungen att riktas mot annat håll och inte KJ:s, därför det enda som funnits mot honom är det såkallade blodspåret i bagageutrymmet att han har varit misstänkt for transport av lik. Ett mycket stort misstag i utredningen är att inte blodet testades som påträffades i bagageutrymmet om det kom från avliden eller levande VB. Däremot testades blodet som visade att det kom från VB.

Vad är din förklaring till att den enligt ditt förmenande, oskyldige Kristoffer Johansson i samråd med sin stjärnadvokat beslutat avstå från att överklaga hovrättsdomen, oaktat Johansson dömdes till tio års fängelse för dråp ? Indicium som pekar mot gärning med en annan brottsrubricering som riskerar att meddela Johansson ytterligare en dom - i Högsta domstolen - med ett högre straffvärde ? Hur ser du på det här i mitt tycke högst förvånande beslutet att en oskyldigt anklagad och dömd inte överklagar en dom som renderar tio års fängelse, Lagro ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-16 kl. 05:00.
Citera
2014-05-16, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad är din förklaring till att den enligt ditt förmenande, oskyldige Kristoffer Johansson i samråd med sin stjärnadvokat beslutat avstå från att överklaga hovrättsdomen, oaktat Johansson dömdes till tio års fängelse för dråp ? Indicium som pekar mot gärning med en annan brottsrubricering som riskerar att meddela Johansson ytterligare en dom - i Högsta domstolen - med ett högre straffvärde ? Hur ser du på det här i mitt tycke högst förvånande beslutet att en oskyldigt anklagad och dömd inte överklagar en dom som renderar tio års fängelse, Lagro ?
Om KJ med sin advokat skall få resning i fallet inhämtar HD yttrande från Riksåklagaren, som i sin tur hämtar yttrande från åklagarna. Tre eller fem domare som i HD har titeln justitieråd sammanväger därpå innehållet i Tingsrättens och Hovrättens domar.
Om resning bevilja tas rättegången om i Hovrätten där han dömdes senast.
Jag anser det måste finnas starka skäl for KJ att få resning i fallet, som du vet är det två olika brott han är domd for. I Tingsrätten till 14 års fängelse for mord där beviset skall vara att han kort lik med bilen sin. I Hovrätten till 10 års fängelse for dråp där beviset skall vara att han kort lik med bilen.
Men faktum är som är forklarat tidigare att det har inte funnits något lik eller likdelar i bilen som han skulle ha kunnat transporterat.
KJ:s bil togs i beslag efter att han blivit häktade den 23 maj och husrannsakan gjordes, som innebär att bilen också skall ha kontrollerats. När bostaden kontrollerades var de inne med sökhundar och kontrollerade bostaden.
Jag anser att bilen borde ha kollats också med sökhundar samtidigt, om inte så gjordes bör det finnas orsak för det, det finns två hundar som de blandannat haft tillgång till "Uno" som enbart markerar for mänsklig forruttnelse (liklukt), sedan finns hunden "Kompis" som markerar for liklukt, blod från levande person och sperma.
Det säger sig självt att det hade varit mycket lätt att få besked vilken typ av blod som fanns i bilen, om endast Uno markerat skulle man vetat att det är blod från lik, om endast Kompis markerat är det blod från levande person. Sedan måste blodprov sändas till SKL for test om det tillhort VB, som också gjordes.
Därfor ställer jag frågan varfor inbjuder åklagarna journalister och fotografer och tar hunden Uno med hundforaren och kontrollerar tre bilar och då är avsikten att hitta liklukt och inget annat, det här görs också långt efter husrannsakan och KJ:s bil var besudlad med blodframkallningsmedel och golvmattan sönderklippt.
Jag anser sådana här kontroller är polisens sak att göra och de kan ha egen fotograf eller filmare som dokumenterar händelsen.
Om inte KJ med sin advokat får resning i fallet måste det vara att Riksåklagaren inte accepterar någon resning och deras ansökan har stoppats redan där, men något sådant besked finns inte vad jag kan förstå.
Dina inlägg är smarta, ena dagen anser du KJ är skyldig, nästa dag är han oskyldig, därför har du alltid rätt, ingen kan komma påstå att du gjort en felbedömning, det är endast att de måste läsa det rätta inlägget.
Det som jag anser är mycket viktigt i det här fallet är att inte en oskyldig skall bli dömd till långt fängelsestraff, som mer eller mindre kan fördärva hela hans liv.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-16 kl. 07:14.
Citera
2014-05-16, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Söker källan säger du, kan ligga något i det, i den meningen att vid källan är koncentrationen av doftmolekyler som störst. Har du hört talas om gravitation så förstår säkert du också att molekyler faller nedåt och inte uppåt. Blodet på listen kan ha haft störst koncentration doftmolekyler men tidens tand lät molekylerna falla till mattan som blev den yta som vid hundsöket hade störst koncentration av likdoftmolekyler. Du har varit mycket underhållande men nu vill jag se något nytt från dig, du är inte rolig längre, tyvärr.
Jag skulle tro att du har ingen storre erfarenhet av hundar, du mojligen har blivit utskickat att rasta tantens knähund.
En spårhund som de här polishundarna är, de har ett mycket bra luktsinne de är utvalda också och tränade for vissa ämnen.
Om vi antar när hundforaren kom med Uno till polisgaraget om han hade frikopplat Uno och det funnits likblod i bilen, Uno hade mycket snabbt hittat källan och markerat den, har ingen betydelse även om 10 bilar hade varit parkerade där med oppen lucka.
En spårhund kan känna en svag vittring på långt håll men ror sig mot källan och hittar källan, som kan gå mycket snabbt och kan ta längre tid ibland.
En spårhund går mot att vittringen stärks som gor att den vet att den är på rätt väg.
Det där med dina doftmolekyler kan du glömma det tillhor fablernas värld.
Jag anser att det är gjort en total felbedömning vad gäller att det fanns likdelar i bagageutrymmet, det är bättre att erkänna att misstag har begåtts, än att börja yra om doftmolekyler.
Citera
2014-05-16, 07:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
Mycket talar för att det är en utländsk skomodell. Om det var KJ:s bör det väl ha gått att
begära ut listor från kortföretaget på KJ:s transaktioner även ganska långt bakåt i tiden för
att utröna om han handlat skor online.
Om intresse funnits så även från andra som varit misstänkta.
Klart, nu behövdes ju inte detta för att få någon fälld(), men inte ens polisen kan vara tillfreds med luckor i utredningen.

Tror att antingen är skon inköpt i utlandet, eller via nätet från utlandet av bäraren.
Finland, kanske?
Inköpt i Sverige borde den högst troligt kunnat identifierats i skodatabasen för jag antar att en sådan databas är nationellt uppbygd.

Man kunde ju börjat med att göra en likadan undersökning i KJ lägenhet för att ev. kunna bekräfta att KJ troligen har varit i huset eller att det finns en koppling mellan KJ och huset öht.
Citera
2014-05-16, 07:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag skulle tro att du har ingen storre erfarenhet av hundar, du mojligen har blivit utskickat att rasta tantens knähund.
En spårhund som de här polishundarna är, de har ett mycket bra luktsinne de är utvalda också och tränade for vissa ämnen.
Om vi antar när hundforaren kom med Uno till polisgaraget om han hade frikopplat Uno och det funnits likblod i bilen, Uno hade mycket snabbt hittat källan och markerat den, har ingen betydelse även om 10 bilar hade varit parkerade där med oppen lucka.
En spårhund kan känna en svag vittring på långt håll men ror sig mot källan och hittar källan, som kan gå mycket snabbt och kan ta längre tid ibland.
En spårhund går mot att vittringen stärks som gor att den vet att den är på rätt väg.
Det där med dina doftmolekyler kan du glömma det tillhor fablernas värld.
Jag anser att det är gjort en total felbedömning vad gäller att det fanns likdelar i bagageutrymmet, det är bättre att erkänna att misstag har begåtts, än att börja yra om doftmolekyler.

Nej jag glömmer inte det. Det fungerar i princip så som jag har betättat. När du går i terrängen faller molekyler av dig och besudlar underlaget, ju färskare spår desto högre koncentration. Mer vind och molekylerna virvlar bort, mindre vind, de ramlar neråt och ligger kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in