2014-05-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hur mycket rabatt är det på ett presentkort hos en av era samarbetspartners i de stora kedjorna nu igen?

Førresten, vilka är kedjorna som ger rabatten på presentkorten som du pratar om och vad tror du är orsaken till att de førnekar att ha något som helst samarbete med L?

Jag som konsument får följande rabatt:

Statoil 2%
Stadium 5%
Elgiganten 4%

Orsaken till förnekat "Samarbete" är oinformerad personal på kundtjänsten.
Citera
2014-05-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Exakt Lyoness har köpt presentkort till rabatterade priser och erbjuder sin konsumenter det. Vi som är medvetna om Lyoness system vill handla inom det. Vi har även möjligheten att rekommendera detta till nära kära och vänner, vem som helst och kan tjäna en slant på det.

Fler och fler väljer Lyoness företag för att spara pengar på saker dom ändon hade tänkt köpa. Tanka på Statoil eller OKQ8 känns skitsamma, med Lyoness är det alltid Statoil som gäller.

Är detta något bra för Statoil, vill dom ta del av en sådan köpkraft?

Alla med högre IQ än 50 kan nog svaret på denna fråga.

Dom kallas Samarbetspartners för att Lyoness får rabatt på presentkorten och vi får lov att marknadsföra det vidare till våra medlemmar.

Tydligt nog?

Statoil, Stadium m.fl. vill inte har med Lyoness att göra - tydligt nog? Förresten glömmer du säga att man för det mesta bara får använda ett st (1) presentkort vid köp - se Lyoness/Stadiumlänkarna längre upp... resten betalas på vanligt sätt.
Citera
2014-05-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Din första fråga är något felställd. OM det finns en påstådd/angiven rabatt som medföljer genom köp av presentkort, och företaget i fråga som tar emot presentkortet, säger sig inte ha något som helst samarbete med Lyoness, varifrån kommer degen?
Vem betalar rabatten?

Det vore ju premium om Cashbacksnubben kunde svara på det också.

Sålänge du får din rabatt va spelar det för roll vem som betalar? Men självklart är det företagen själva som säljer presentkort med rabatt som Lyoness sedan fördelar till sina kunder.

Svårt att fatta? Ljuger jag? Testa då så får ni göra en egen bedömning.

Blir kanske inte lika roligt om ni ser det funkar?
Citera
2014-05-15, 22:47
Medlem
Citat:
Sålänge du får din rabatt va spelar det för roll vem som betalar? Men självklart är det företagen själva som säljer presentkort med rabatt som Lyoness sedan fördelar till sina kunder.

Svårt att fatta? Ljuger jag? Testa då så får ni göra en egen bedömning.

Blir kanske inte lika roligt om ni ser det funkar?

Ja. Eftersom du inte kan uppbringa ett endaste litet bevis på det du säger så kan det inte betyda annat än du ljuger.
Citera
2014-05-15, 22:50
Medlem
Citat:
Jag som konsument får följande rabatt:

Statoil 2%
Stadium 5%
Elgiganten 4%

Orsaken till förnekat "Samarbete" är oinformerad personal på kundtjänsten.

Vi har ALDRIG varit i kontakt med kundtjänst...
Vi har varit i kontakt med Huvudkontoret...

Väsentlig skillnad

Se bilden så ser du vem mailet kommer ifrån , och det är INTE någon "Oinformerad kundtjänstpersonal"

http://www.ladda-upp.se/bilder/jztkrmrrjxrffv/

1) % betalningen som du hänvisar till stämmer inte

"...vad gäller % rabatten så stämmer inte denna. Vi ger ingen rabatt utan det är upp tll Lyoness vad de ger sina medlemmar"

Alltså BETALAR Statoil inte ett öre till Lyoness , och då stämmer alltså inte det du tidigare hävdat.

2) Inget samarbete mellan Lyoness & Statoil finns utan det enda är att Lyoness är kund hos Statoil i form utav att dom köper presentkort och detta är inte ett samarbete.

det är precis det här vi pekat på flertalet gånger...

1) Finns xxx antal andra Bonusprogram som ger mer Cashback än Lyoness

Därför är det värdelöst för privatpersoner

2) Enligt [Cashbacksnubben] så får man betala all % avgift till Lyoness för köpen och detta gör att jag som företagare måste höja priserna eller gå i KK. Företagare som betalar 15% av slutpriset till kunden till Lyoness är totalt mot all vetskap om företagsekonomi.

Därför är det värdelöst för näringsidkare [/quote]
Citera
2014-05-15, 23:00
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Sålänge du får din rabatt va spelar det för roll vem som betalar? ?

Och nu herr klubbgemenskap så har du definerat vad Lyoness egentligen handlar om = Pengar som flyttas runt i ett system, eller uppåt om du så vill, med inget tillskott av produktionsvärde som genereras utifrån, utan kapital som rör sig runt i en uppåtstigande bubbla.

DET HAR ALLT MED SAKEN ATT GÖRA VEM SOM BETALAR.

I Lyoness fall så är det tillströmningen av nya medlemmar som finansierar rabatterna för de högre stående i näringskedjan. Medlemmarna kan vara privatpersoner, eller företag. Strunt samma, alla placerar sig i botten och måste antingen med shoppingmissbruksbeteende med förköp (privatperson)eller med ohållbar bortskänkning av vinst (företagare)(se gode Pellets uträkning utifrån dina hittepåsiffror) jobba sig uppåt. Och det är lögn i helvete, ens i teorin med tanke på att ert bokningssystem 1 kräver 35 i downlines, vilket innebär att jordens befolkning kan multipliceras med 10 (64 miljarder) när du når 7 nedstigande led. Måtte någon stackars osteopat eller frisör med egen firma inse detta nu.
Skäms.
Citera
2014-05-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Ja. Eftersom du inte kan uppbringa ett endaste litet bevis på det du säger så kan det inte betyda annat än du ljuger.

Hur ska jag bevisa jag har testat det själv och det funkar. Testa själv.

Jag har tankat och betalat med flera presentkort inga problem. Som sagt det funkar.

Jag svarar ju på din fråga och du säger jag ljuger, va mer kan jag göra? Det är uppenbart att du vill inte inse att det funkar. Enda du kan göra är att testa. Ni är ju bra på att maila. Inte ska det va så svårt att beställa presentkort lr?
Citera
2014-05-15, 23:08
Medlem
Vem som betalar rabatten när "samarbetspartnern" inte gör det är absolut av intresse. På något sätt måste det betalas och om inte "samarbetspartnern" gör det så måste således Lynoess betala rabatten. Varför? Vad tjänar Lynoess på att betala ut en rabatt på ett presentkort till ett företag som inte vill ha något samarbete med Lynoess? Vore det inte bättre att köpa presentkort och marknadsföra ett företag som vill samarbeta med Lynoess? Varför är det så viktigt för Lynoess att ge sken utav att man har samarbete med tre stora kedjor i Sverige där kedjorna själva hävdar att inget samarbete finns?
Citera
2014-05-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Och nu herr klubbgemenskap så har du definerat vad Lyoness egentligen handlar om = Pengar som flyttas runt i ett system, eller uppåt om du så vill, med inget tillskott av produktionsvärde som genereras utifrån, utan kapital som rör sig runt i en uppåtstigande bubbla.

DET HAR ALLT MED SAKEN ATT GÖRA VEM SOM BETALAR.

I Lyoness fall så är det tillströmningen av nya medlemmar som finansierar rabatterna för de högre stående i näringskedjan. Medlemmarna kan vara privatpersoner, eller företag. Strunt samma, alla placerar sig i botten och måste antingen med shoppingmissbruksbeteende med förköp (privatperson)eller med ohållbar bortskänkning av vinst (företagare)(se gode Pellets uträkning utifrån dina hittepåsiffror) jobba sig uppåt. Och det är lögn i helvete, ens i teorin med tanke på att ert bokningssystem 1 kräver 35 i downlines, vilket innebär att jordens befolkning kan multipliceras med 10 (64 miljarder) när du når 7 nedstigande led. Måtte någon stackars osteopat eller frisör med egen firma inse detta nu.
Skäms.

Wow, du kan ju absolut ingenting varför uttalar du dig utifrån hur du tror det fungerar jämfört med hur det faktiskt fungerar.

Det är företagen som betalar.

Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Vem som betalar rabatten när "samarbetspartnern" inte gör det är absolut av intresse. På något sätt måste det betalas och om inte "samarbetspartnern" gör det så måste således Lynoess betala rabatten. Varför? Vad tjänar Lynoess på att betala ut en rabatt på ett presentkort till ett företag som inte vill ha något samarbete med Lynoess? Vore det inte bättre att köpa presentkort och marknadsföra ett företag som vill samarbeta med Lynoess? Varför är det så viktigt för Lynoess att ge sken utav att man har samarbete med tre stora kedjor i Sverige där kedjorna själva hävdar att inget samarbete finns?

Och vart säger jag att det inte är samarbetspartners som betalar rabatten? Jag säger bara att konsumenten egentligen kan skita i vilket så länge dom får sin rabatt och det ansvarar Lyoness för.

Comprende?
Senast redigerad av Gromgutten 2014-05-15 kl. 23:30. Anledning: Dubbelpost
Citera
2014-05-15, 23:17
Medlem
Det är inte företagen som betalar utan det är du som kund som betalar. Som kund betalar du för företagets alla kostnader då de räknats in i priset för varan och således också för din egen cashback. Därför kan du aldrig TJÄNA PENGAR på din egen konsumtion då det alltid är du själv som i slutändan betalar.
Citera
2014-05-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Det är inte företagen som betalar utan det är du som kund som betalar. Som kund betalar du för företagets alla kostnader då de räknats in i priset för varan och således också för din egen cashback. Därför kan du aldrig TJÄNA PENGAR på din egen konsumtion då det alltid är du själv som i slutändan betalar.

Ok så om jag tankar på statoil för 600kr och betalar vanligt så jag då betalar jag 600kr

Men om jag istället tankar för 600kr och betalar med 600kr i presentkort som jag fått 2% rabatt på.

Då innebär det att jag har betalat 588kr.

Dom 12kr jag spara där, vem betala dom? Barack Obama?
Citera
2014-05-15, 23:28
Medlem
Även en blind höna hittar korn...

Ja, det intressanta är just VEM som betalar dessa 12 kronor du sparat och varför? Om nu Statoil inte betalar rabatten då måste således Lynoess göra det. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in