Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturellatantella
Pappan har sagt i en intervju att den kvinnliga MGM var på besök "med sin familj" i Gaza och tog med henne hit. Det ska ha skett i februari 2013, men om jag minns rätt så fick hon barn i mars, det låter lite riskabelt, men det kan förstås vara sant.
Och det jag reagerade på i den artikeln och det citatet (hittar inte den i deras dåliga samling men en tidig AB tror jag)
Var att ungefär citat
R*M* var tveksam och kunde inte hjälpa men A*M*N* erbjöd sig att hjälpa oss att ta Y till Sverige. (hon låter alltså både företagsam och intresserad av att ta Y till Sverige. R*M* är det inte utan tveksam)
Alltså
Höggravid A med sin familj erbjuder sig att hjälpa till och ta Y till Sverige. En flicka som ser ut ha misshandlats från dag 1 apropå A's plötsliga intresse för Y.
Och
En BLT + artikel där MIG glappade (alltså inte korta citat) om att
"så ovanligt med en liten flicka som kommer ensam" och
"vi tror att hon kan kommit med människosmugglare" de nämner smugglare på flera ställen. Någon som är insatt i fallet som uttalar sig i + artikeln.
Detta tillsammans fick mig att fundera en del. Liksom ni funderar. Men jag vill inte fundera för
långtgående. Eftersom jag inte vet om det är viktigt om jag inte har
mer
Men det är mycket annat och jag rätt vaksam på uttalanden
Och ja jag vet källa men supersvårt att hitta i ABs samling och BLT + artikeln låg ju bara uppe en stund. Och jag är inte bra på reaserch.