2014-05-15, 07:37
Medlem
Janemans avatar
Åklagaren behöver mer tid för Yara-utredningen
http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/aklagaren-behover-mer-tid-for-yara-utredningen(4284709).gm

Citat: När ett eventuellt åtal kan väckas är helt omöjligt att säga just nu enligt Åström.

Misstankarna mot den 31-åriga mannen och den 30-årig kvinnan kvarstår. De är fortsatt på sannolika skäl misstänkta för mord.
Citera
2014-05-15, 07:42
Medlem
Jag skrev det där om doktorerandet, sedan somnade jag. Så kan det gå. Tack för era svar, nu ser även jag att det inte var Madl**n (*e) på bilderna. Det var en s.k. trådsanning från tidigt i tråden som spökade i min trötta hjärna.
Angående bildkollaget på flickan i kronologisk ordning, en bra idé. Tillsammans med det intelligenta inlägget om ljusförhållanden, bildvinklar med mera så stärker det känslan av att det är samma flicka på de tre bilderna. Snön kan vi inte riktigt förklara, men det kan ha snöat någon enstaka gång även en snöfattig höst.
Den rosa jackan fanns ju redan i Gaza av allt att döma, så varför hon har en mörk på bilden med sin god man förstår jag inte, men det är bara en av många detaljer som jag släpper.
Jag kommer att följa tråden, men avstå från att skicka ut fler villospår, förhoppningsvis.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2014-05-15 kl. 07:45. Anledning: Stavning
Citera
2014-05-15, 09:23
Medlem
feeltherhythms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Åklagaren behöver mer tid för Yara-utredningen
http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/aklagaren-behover-mer-tid-for-yara-utredningen(4284709).gm

Citat: När ett eventuellt åtal kan väckas är helt omöjligt att säga just nu enligt Åström.

Misstankarna mot den 31-åriga mannen och den 30-årig kvinnan kvarstår. De är fortsatt på sannolika skäl misstänkta för mord.

När brukar FUP släppas? Är det då åtal väcks?
Citera
2014-05-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Är tyvärr på språng för tillfället och kan inte gå in på länkarna just nu. Men denna luddighet är typisk, man gömmer
sig bakom fraser som familjen är känd sedan tidigare av socialen... eller vi har barnen i fokus....
Då skapas en falsk trygghet och "grannen, rektorn" andas ut och tänker att nu tar socialen hand om detta, dom har en plan. Men vad händer....ingenting.
Jag har sett dom där tatuerade dallrande överarmarna i verkligheten. Lägg då till svarta stövlar, tunna svarta strumpor
och kort kjol. Jag tänker att det är ett bra tips till denna förvaltning är en annan klädkod.

Just det!

För det är det saken handlar om från dag ett när det spårar ur! För med den klädseln blir man stenad och piskad i länder som dessa personer kommer ifrån. Det är en demonstrativ klädsel även ur ett svensk perspektiv, som visar den sexuella varelsen i stället för en yrkeskvinna.

När UD eller näringslivet sänder ut svenska kvinnor i världen och särskilt till den muslimska världen finns det både klädkoder och instruktioner om seder och bruk. Man kan inte se ut som en avdankad gatflicka när man har med muslimer att göra, och företräda Sverige eller tala om för dem vad som gäller i Sverige.

Det finns flera Sverige och detta Sverige i Karlskrona där en flicka på 8 år far illa för att hon saknar mat och blir misshandlad existerar inte i politikernas värld i Stockholm. Där är bilden av Sverige, att en invandrarkvinna fiskar EU-röster på cykel, till ett jobb där en månadslön är en årslön för andra invandrarkvinnor, med budskapet att vi ska äta mer parmesan och annan lyx.

Det handlar inte om Karlskrona socialtanters rätt att klä sig som de vill, utan om att det går inte att möta folk hur som helst och bli tagen på allvar. Jag tror det anhållna paret är i chock, för den bilden de hade av Sverige (med all rätt) var att alla är lättduperade idioter. De fick fel signaler redan från Gaza om Sverige, så de bestämde sig för att flytta hit och anpassa sin story till asylskälen.

För det går inte ihop att en ekonomiskt välmående släkt från Syrien, är statslösa Palestinier. För jag förstår fortfarande inte vad Gaza har med saken att göra när de flyttat dit från Syrien, innan kriget började där.

Nu får de lära sig att det finns ett annat Sverige med tuffa lagar och häktningstider som är inhumana. Med ett rättsväsende som kan, när de väl börjar jobba på en sak och inte släpper greppet när en sak är medial. Med kvinnor i uniform som beter sig professionellt enligt reglementen.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-05-15 kl. 10:02.
Citera
2014-05-15, 10:59
Medlem
– Jag har haft flera kontakter med föräldrarna, via telefon. De är mycket angelägna att få komma hit och ta hand om kvarlevorna av sin dotter, och vad jag förstår också begrava henne här, berättar Karin Åkesson Rehnholm för Sydöstran

Så de har bestämt sig nu??

Karlskronaadvokaten Karin Åkesson Rehnholm har förordnats som målsägarbiträde åt 8-åriga Yaras föräldrar.
Citera
2014-05-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Förundersökning av stölderna.

https://anonfiles.com/file/f3992e59115cff65b92919475b8217a2

https://anonfiles.com/file/ddde13b02fb39f1e61f1056441913e8b

Nu har jag tittat närmare på bilderna av Amanis stöldräd. Tidigare i tråden har det pratats om en "blond kvinna", men jag tror att det är en pälskrage som ser ljus ut och den jackan sitter på Amani (iklädd tofflor...). Sen kommer bilder på stöldgodset på golvet och där ligger jackan! Finns upptagen på sammanställningen på kvittot också.

Den andra kvinnan med nästan likadan jacka och grå mössa som syns på övervakningskameran finns det bild på i Is*am Lil*ys fb. Svart jacka och grå mössa på en bild och svart jacka och grå sjal på en annan bild. Undrar om det är hon själv? (Isla* M. M. Niji*)=m. Om det är så kan det vara hon som deltog i stölden.

Ett stort + är att Amani DNA-topsades vid det anhållandet!

Skulle vilja att någon mer tittar på länken och kommenterar ifall jag är fel ute.
Senast redigerad av Konfycius 2014-05-15 kl. 11:19. Anledning: Felstavning
Citera
2014-05-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeraVerita
Enligt Facebook antar jag? Mamman skapade sin FB år 2013

Jag har för mig att jag såg det i något dokument men är inte säker.
Citera
2014-05-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Nu har jag tittat närmare på bilderna av Amanis stöldräd. Tidigare i tråden har det pratats om en "blond kvinna",
men jag tror att det är en pälskrage som ser ljus ut och den jackan sitter på Amani (iklädd tofflor...). Sen
kommer bilder på stöldgodset på golvet och där ligger jackan! Finns upptagen på sammanställningen på kvittot också.

Den andra kvinnan med nästan likadan jacka och grå mössa som syns på övervakningskameran finns det bild på
i Is*am Lil*ys fb. Svart jacka och grå mössa på en bild och svart jacka och grå sjal på en annan bild. Undrar om
det är hon själv? (Isla* M. M. Niji*)=m. Om det är så kan det vara hon som deltog i stölden.

Ett stort + är att Amani DNA-topsades vid det anhållandet!

Skulle vilja att någon mer tittar på länken och kommenterar ifall jag är fel ute.

Jag är inne på samma linje som du, även många andra i tråden då det togs upp en hel del kring turerna och stöldturné i Landskrona. Och grymt bra att polis DNA-topsade den nu häktade brottslingen
Citera
2014-05-15, 11:25
Medlem
Rompetrolls avatar
Ett litet inlägg ang. flickans olika jackor på bilderna. Det kan vara så enkelt att den rosa är i tvätten.
Barn kan vara bra på att fläcka och smutsa ner sej. Skulle det vara lite snöslask är det lätt hänt.
Det minsta problemet att ha olika jackor. Som små tjejer tycker så är det rosa finast och används säkert mest.
Citera
2014-05-15, 11:36
Medlem
En liten fundering ang. stölden i Landskrona. Hårfånar och diverse krimskrams som stals.

Framgick det någonstans att Amani har släktingar som jobbar på frisörsalong??
Har för mig att det nämndes men vet ej om det gick att fastställa detta fullt ut.
Citera
2014-05-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
En liten fundering ang. stölden i Landskrona. Hårfånar och diverse krimskrams som stals.

Framgick det någonstans att Amani har släktingar som jobbar på frisörsalong??
Har för mig att det nämndes men vet ej om det gick att fastställa detta fullt ut.

Vet inte om det stämmer, men hittade ett inlägg om det (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-05-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det!

För det går inte ihop att en ekonomiskt välmående släkt från Syrien, är statslösa Palestinier. För jag förstår fortfarande inte vad Gaza har med saken att göra när de flyttat dit från Syrien, innan kriget började där.
Jag håller helt med din inlägg om att man bör klä sig med respekt. Om brutit mot detta på soc i Karlskrona vet jag inget om.

Men jag kan förklara hur en statslös palestinier från Syrien kan höra till en förmögen familj.
Nämligen 1948 tvingades många palestiner lämna det som idag är Israel. Det hade förekommit massakrer och man fruktade med all rätt för sina liv. Många av dessa flyktingar hamnade i Syrien. Där fick de en fristad, de kunde ägna sig åt affärsverksamhet eller vad som helst. Men, dom fick inte bli syriska medborgare utan fortsatte som statslösa palestinier.
I Syrien ärvs medborgarskapet på faderns sida medan flickor som gifter sig får mannens medborgarskap. Rami kan vara barnbarn eller barnbarnsbarn till någon som flydde 1948. familjen kan ha tjänat mycket pengar, kanske också fått ut något från det man lämnade i Palestina.

Sådan är mekanismen för att det finns många ekonomiskt välmående palestinier i Syrien. Om det är så i just detta fall vet jag inte, men det är inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in