Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Är tyvärr på språng för tillfället och kan inte gå in på länkarna just nu. Men denna luddighet är typisk, man gömmer
sig bakom fraser som familjen är känd sedan tidigare av socialen... eller vi har barnen i fokus....
Då skapas en falsk trygghet och "grannen, rektorn" andas ut och tänker att nu tar socialen hand om detta, dom har en plan. Men vad händer....ingenting.
Jag har sett dom där tatuerade dallrande överarmarna i verkligheten. Lägg då till svarta stövlar, tunna svarta strumpor
och kort kjol. Jag tänker att det är ett bra tips till denna förvaltning är en annan klädkod.
Just det!
För det är det saken handlar om från dag ett när det spårar ur! För med den klädseln blir man stenad och piskad i länder som dessa personer kommer ifrån. Det är en demonstrativ klädsel även ur ett svensk perspektiv, som visar den sexuella varelsen i stället för en yrkeskvinna.
När UD eller näringslivet sänder ut svenska kvinnor i världen och särskilt till den muslimska världen finns det både klädkoder och instruktioner om seder och bruk. Man kan inte se ut som en avdankad gatflicka när man har med muslimer att göra, och företräda Sverige eller tala om för dem vad som gäller i Sverige.
Det finns flera Sverige och detta Sverige i Karlskrona där en flicka på 8 år far illa för att hon saknar mat och blir misshandlad existerar inte i politikernas värld i Stockholm. Där är bilden av Sverige, att en invandrarkvinna fiskar EU-röster på cykel, till ett jobb där en månadslön är en årslön för andra invandrarkvinnor, med budskapet att vi ska äta mer parmesan och annan lyx.
Det handlar inte om Karlskrona socialtanters rätt att klä sig som de vill, utan om att det går inte att möta folk hur som helst och bli tagen på allvar. Jag tror det anhållna paret är i chock, för den bilden de hade av Sverige (med all rätt) var att alla är lättduperade idioter. De fick fel signaler redan från Gaza om Sverige, så de bestämde sig för att flytta hit och anpassa sin story till asylskälen.
För det går inte ihop att en ekonomiskt välmående släkt från Syrien, är statslösa Palestinier. För jag förstår fortfarande inte vad Gaza har med saken att göra när de flyttat dit från Syrien, innan kriget började där.
Nu får de lära sig att det finns ett annat Sverige med tuffa lagar och häktningstider som är inhumana. Med ett rättsväsende som kan, när de väl börjar jobba på en sak och inte släpper greppet när en sak är medial. Med kvinnor i uniform som beter sig professionellt enligt reglementen.