2014-05-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är det så att någon har försökt (med dåligt resultat) att photoshoppa över en del av väggen i sovrummet med den lila tapeten?

Tror jag inte, det är nog bara blankt mönster i tapetens blommor som lyser upp antingen av blixten, taklampan eller fönstret. Kan även vara en svag utbuktning i väggen just där som gör att det lyser upp på ett så avgränsat område.
Citera
2014-05-15, 18:44
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ska vi gissa på en något sånär framgångsrik dansbandsmusiker?
Tantan är jurist och gubben jobbar med reklam.
Citera
2014-05-15, 18:52
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tror jag inte, det är nog bara blankt mönster i tapetens blommor som lyser upp antingen av blixten, taklampan eller fönstret. Kan även vara en svag utbuktning i väggen just där som gör att det lyser upp på ett så avgränsat område.

Jag tycker också det ser konstigt ut. Kanske har dom photoshoppat bort en tavla som ägarna inte ville stoltsera med? Det ser faktiskt skumt ut...

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Tantan är jurist och gubben jobbar med reklam.

Jaha, där fick man för sina fördomar. Fan, kan man aldrig få rätt nån gång?
Citera
2014-05-15, 19:43
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Jag tycker också det ser konstigt ut. Kanske har dom photoshoppat bort en tavla som ägarna inte ville stoltsera med? Det ser faktiskt skumt ut...

Jaha, där fick man för sina fördomar. Fan, kan man aldrig få rätt nån gång?
Tycker också det ser photoshoppat ut. Jag gissade också stenhårt på en dansbandsmusiker, var tvungen att googla adressen och de hade ett rätt ovanligt namn så det gick fort att bringa klarhet i. Men de besöker ofta dansbandstillställningar, det behöver man inte ens googla
Citera
2014-05-15, 19:57
Medlem
Men om det är photoshoppat varför skulle blommornas mönster blänka när man plockar mönstret från omgivande tapet som inte blänker, det syns inga konstigheter när man förstorar bilden, man anar bara att alla blommor har en yta som ser ut mer åt det gula hållet men troligen bara är just blankt. Linjer kan uppfattas av ögat då mönsterrapporten är likadana blommor som ligger i linje.
Citera
2014-05-15, 21:06
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men om det är photoshoppat varför skulle blommornas mönster blänka när man plockar mönstret från omgivande tapet som inte blänker.

Först smudge-tool för att smeta ut bakgrunden. Sen clone-tool för att pytsa ut blommor på lagoma avstånd. Bakgrunden ser ju klart smudgad ut. Jag har ingen aning om varför dom blänker, men det beror ju på var man plockar dom ifrån.
Citera
2014-05-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är det så att någon har försökt (med dåligt resultat) att photoshoppa över en del av väggen i sovrummet med den lila tapeten?

tycker sängen ser lite in klistrad ut, lite grafiska fel i huvudänden. Samt sladden runt sängbenet som inte verkar vara kopplat till något.
Citera
2014-05-15, 21:33
Medlem
Citat:
Definitivt en lite halvkinky inredning:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-mosseberg-falkopings-kommun-ekhagsgatan-32-6277844

Inglasat poolrum i dubbel våningshöjd. Matsal med fri utsikt en halvmeter från poolen. Sovrum tapetserat med speglar. Leopardmönstrade barstolar i baren. Dubbelgaraget ombyggt till musikstudio. Ska vi gissa på en något sånär framgångsrik dansbandsmusiker? Dom brukar ju ha en jävligt udda och tacky smak...

herrejävlar, det där är min farmors gamla granne!:O
Citera
2014-05-15, 21:38
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
tycker sängen ser lite in klistrad ut, lite grafiska fel i huvudänden.

Jag tänkte också på sängen, eller snarare delen av överkastet mot väggen. Sängen kanske var obäddad? Men vem i helvete photoshoppar ett sängöverkast? Instinktivt tycker jag att bilden ser klart suspekt och photoshoppad ut. But you never know...
Citera
2014-05-15, 21:51
Medlem
Nämen jag ser bara foton med dålig kvalite, man kan ju nästan räkna pixlarna med blotta ögat. Se bilden just före där en gråsvart fåtölj står, den ser helt blurrig ut och inte tror jag den är photoshoppad.
Citera
2014-05-15, 22:46
Medlem
Brokenbacks avatar
En orgie i furu:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-ensta-taby-kommun-enstavagen-45-6285903
Citera
2014-05-16, 08:29
Medlem
Har inte hållit koll på tråden under de senaste veckorna men hittade det här objektet för några dagar sedan: http://www.hemnet.se/bostad/radhus-198m2-centralt-lunds-kommun-kastanjegatan-4-6256403

Det har i många år ägts av en lundapamp och fått stå tomt, vilket syns... Synd och skam som det slitits under åren det inte använts. Märkligt nog har det inte blivit någon form av tillhåll trots att det ligger nästan rakt intill Smålands nation vilket är Lunds extremvänsternäste.

Förstår inte varför det är upplagt som radhus dock, och adressen är felaktig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in