2014-05-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag tror inte du blir besviken.
Den är riktigt bra. Inte lysande men riktigt bra. 4/5 eller 4,5/5 vill jag minnas att jag gett den i betyg.

Vad var det du inte gillade med oatmealen?

Jag tycker den smakade mindre än förväntat, spontant så upplevde jag det som att dom dragit ner på specialmalten och ersatt med havre istället för att dra ner på basmalten. (Dock vet jag inte hur dom gjort utan beskriver bara hur jag upplevde det) Alt. att dom dragit ner procentuellt lika mycket på all malt istället för att bara ersätta en del av basmalten. Hade jag bryggt den hade jag filat på receptet och gjort annorlunda.

Originalet smakar mer enligt mig.
Citera
2014-05-14, 00:45
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
drack black opsen igår. har inte prövat den tidigare. hade mina onda aningar då det var en bourbonfatad historia...och rätt hade jag. tyckte den var rätt ut sagt kass, spriten och fatet stack rakt ut, helt utan harmoni. fy fan vad jag hatar den här jävla fat-trenden.

man KAN göra bra fatlagrad öl, men i 9 fall av 10 så är det misslyckat.

edit: tyvärr sepehyllas skiten på ratebeer, dock säger "fiulijn" exakt vad jag tycker:

"Black color; medium head. Aroma of roasted malt, paint remover, phenol, and vanilla oak. Medium body, alcoholic (aggressive), chemicals flavor (paint remover), roasted malt, some sourness. It’s like using good ingredients to make something not good. Completely chaotic and confused."

stickande alkohol och totalt kaotisk och spretig. 10 år i källaren kanske gör susen.
Det är väl så dom försöker rädda en medioker öl.
Antingen tillsätter dom en jävla massa humle eller så häller dom skiten i något slags fat och fatlagrar skiten ett tag och säljer den till några lättlurade stackare.
Citera
2014-05-14, 00:56
Medlem
Stvrmzeits avatar
Tar mig en Lagunitas Sucks just nu.

Inte dålig! Trevlig öl. Mest lagom på alla punkter och inte alls mycket av någonting.
Citera
2014-05-14, 01:13
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Tar mig en Lagunitas Sucks just nu.

Inte dålig! Trevlig öl. Mest lagom på alla punkter och inte alls mycket av någonting.
Okej
Citera
2014-05-14, 01:16
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Okej

Ordet "Okej" och en länk till RateBeer, nu får du förklara dig?
Citera
2014-05-14, 01:49
Medlem
Mr.Nutts avatar
Jag drack precis en Smutynose Durty Hoppy Brown Ale och måste säga att jag är rät besviken. Visst, det var säkert en hygglig brown ale en gång i tiden men humlen var rätt död i min, istället för att tillföra fin beska och nya smaker lämnade den bara en konstig bitter smak. Ölet var inte äckligt, det bittra passade faktiskt OK med malten även om det knappast var optimalt eller vad jag tror det skulle smaka, men i det skick det var nu hade det antagligen smakat bättre som en normalhumlad brown ale med mer fokus på malten och sötare smaktoner. Den smakar som sagt säkert bra när den är färsk men min var en besvikelse.
Citera
2014-05-14, 18:59
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Ordet "Okej" och en länk till RateBeer, nu får du förklara dig?
Med ruset bakom mig så håller jag med dig om att det var ett märkligt inlägg från min sida. Det var helt osakligt och ovidkommande och borde aldrig kommit på pränt.
Citera
2014-05-15, 15:03
Medlem
Ålens avatar
Jag älskar flamländsk rödöl. Nu undrar jag om någon druckit den här: Ichtegems Grand Cru Cuvée. 65 spänn för en flaska (750 ml), finns i Systemets beställningssortiment. Prisvärt men smakar den bra?
Citera
2014-05-15, 15:25
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Jag älskar flamländsk rödöl. Nu undrar jag om någon druckit den här: Ichtegems Grand Cru Cuvée. 65 spänn för en flaska (750 ml), finns i Systemets beställningssortiment. Prisvärt men smakar den bra?

Ja, den är god. Lite tråkig dock.
Citera
2014-05-15, 16:28
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, den är god. Lite tråkig dock.

Ju mer man läser om den desto mer verkar den vara som du säger, lite tråkig.

Fy fan rent ut sagt, att det är kollikrav på Duchesse de Bourgogne! Den borde vara en självklarhet att kunna beställa utan kollikrav som i vilket jävla civiliserat land som helst. Kunde de åtminstone inte ha hjärta att ta in denna fining i 750 cl flaskor. Nej, här ska man huttla med småflaskor gånger 24 som i nån jävla Bordershop för överklassen.

Åt helvete med kollikrav på öl överhuvudtaget. Blir skitsvårt när man vill ha lite gott och blandat när man beställer och måste köpa 24 av varje som om man vore nåt storhushåll. Beställningssortimentet borde ju finnas där för att man som konsument är nyfiken på allsköns öl som man aldrig testat förut. Att då tvingas för dyra penningar beställa 24 st av varje är sjukt och en jävla skam för dryckeskulturen. Jag menar, Systemet har monopol och med det borde ju visa förpliktelser komma att kunna erbjuda medborgarna bra grejer utan att man ska behöva köpa mer än en av varje om man så vill. Ett bra och brett sortiment i all ära, men det blir liksom pannkaka när så mycket har kollikrav på sig.

Man kanske skulle starta en Facebook-grupp: Vi som vill ha slut på kollikravet på öl på Systembolaget.
Citera
2014-05-15, 16:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ju mer man läser om den desto mer verkar den vara som du säger, lite tråkig.

Fy fan rent ut sagt, att det är kollikrav på Duchesse de Bourgogne! Den borde vara en självklarhet att kunna beställa utan kollikrav som i vilket jävla civiliserat land som helst. Kunde de åtminstone inte ha hjärta att ta in denna fining i 750 cl flaskor. Nej, här ska man huttla med småflaskor gånger 24 som i nån jävla Bordershop för överklassen.

Åt helvete med kollikrav på öl överhuvudtaget. Blir skitsvårt när man vill ha lite gott och blandat när man beställer och måste köpa 24 av varje som om man vore nåt storhushåll. Beställningssortimentet borde ju finnas där för att man som konsument är nyfiken på allsköns öl som man aldrig testat förut. Att då tvingas för dyra penningar beställa 24 st av varje är sjukt och en jävla skam för dryckeskulturen. Jag menar, Systemet har monopol och med det borde ju visa förpliktelser komma att kunna erbjuda medborgarna bra grejer utan att man ska behöva köpa mer än en av varje om man så vill. Ett bra och brett sortiment i all ära, men det blir liksom pannkaka när så mycket har kollikrav på sig.

Man kanske skulle starta en Facebook-grupp: Vi som vill ha slut på kollikravet på öl på Systembolaget.

Men det är ju inte SB som bestämmer om det ska vara kollikrav eller inte, tyvärr. Duchesse de Bourgogne vill jag testa. Synd att de inte har storflaskor som du sa, efter som det ofta inte krävs 24 st. för det.
Citera
2014-05-15, 16:56
Medlem
ber89luts avatar
Citat:

Är det inte redan borta? Jag gjorde en beställning på fyra öl utan några protester. Från beställningssortimentet. (Inte Duchesse de Bourgogne).

Men nu ser jag att det är kolli-krav på den ... men, är det inte leverantören Galatea som i så fall kräver det? Svårt att se logiken i att det skulle vara Systembolaget. Många öl går det faktiskt att beställa bara en av.

Men starta en facebookgrupp för sambeställning. Kanske går det (att be om lov att få) sätta upp en lapp på nån ölkrog med info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in