Citat:
Ursprungligen postat av
zinava
Så här skrev du tidigare:
Det betyder att du förstår precis vad han pekade på. Nu leker du däremot dum. Dessutom är det väldigt tydligt vad generalen försöker ha sagt, hans budskap var att assadisterna begick grova misstag, som att inte bry sig om vad lokalbefolkningen tyckte. Han ansåg helt enkelt att de var dumma. Tror du något annat så lurar du bara dig själv. (Nu ska jag slagga, har spenderat ohälsosamt mycket tid på FB)
Jag förnekar inte direkt att det som påstods "syriska soldater är lata och röker argile" inte är synonymt med att dem är odugliga. Det är en del av tesen, det går inte att använda den källan Ni använder som ett sätt att visa på att syriska soldater generellt är odugliga.
Hela denna diskussion startade med att skribenten i fråga sade att syriska soldater och Hizbollah stridande "röker argile och är lata", d.v.s. inte gör ett skit. Källan för detta påståendet var bl.a. klippet. Jag lyckades inte hitta att generalen hade sagt detta. Ardalan skrev då följande när jag påpekade det:
Det där med nargila kommer nog lite längre fram.
Du skrev själv följande:
Ardalans påstående om att SAA är lata byggde på att en väldigt relevant person sagt detta i en video, och enligt utsago ska ha berott på att många bl.a rökte på.
Jag skrev följande i mina inlägg som är kopplade till det jag velat ha svar på:
"Du har självklart källor på din nonsens om att Hizbollah inte gör ett skit, utan enbart sitter med sin argile?"
"Det är inte krigsdugligheten jämförelsen rör, utan faktumet att andra anklagar andra grupper för att vara lata och röka på under ett krig."
"Det kan inte dras ut över hela armén och på något sätt användas som ett sätt att visa att syriska soldater är lata och röker på under striderna."
"Okej, vi kan med andra ord dra slutsatsen att syriska soldater i allmänhet är "lata och röker vattenpipa" när de egentligen borde strida."
"Hur kan det vara sakligt att hänvisa till en persons uttalande, oavsett dennes ställning, när denna menar att "syriska soldater är lata och röker vattenpipa"."
"Behöver jag verkligen bemöta en generalisering med en källa där en utomstående person hävdar motsatsen, nämligen att syriska soldater i allmänhet inte är lata vattenpiparökare? "
"Var i klippet säger generalen att syriska soldater är lata och röker vattenpipa? Vår diskussion handlar inte om huruvida syriska soldater kör fort i sina bilar utan att beakta civila som kan skada sig till följd av deras bilkörning."
"Jag och Ardalan har i flera inlägg talat om att generalen sagt att syriska soldater är "lata och röker vattenpipa". Inget annat."
Som du mycket tydligt ser har jag efterfrågat källorna avseende faktumet att denna general sagt att syriska soldater är lata, oseriösa och röker argile istället för att strida. Det är detta hela diskussionen bygger på. Jag skiter sedan i hur du vill vrida och vända det. Hoppas väggen av citat där jag mycket tydligt vill ha svar på en enda fråga kan få dig att sova bättre.
Jag väntar fortfarande på svar. Ni har generaliserat en hel armé på ett påstående ni inte hittar.