2014-05-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashbacksnubben
Anslutningsavgiften som företagen betalar för tjänsten betalar man en gång och då är det svårt att finansiera sig långsiktigt på det. Lyoness tar ut X procent när kunden handlar. Om kunden handlar för t.ex. 100kr och har medlemsförmån på 5% så betalar kunden 100kr för köpet och registrerar sedan sitt köp genom att visa sitt Cashbackkort. Lyoness drar sedan 5%+1%+X%(Låt säga i detta fallet 2%)=8% Sedan fördelar Lyoness system ut Rabatterna + Vänskapsbonusen och 2% går till Lyoness.

Jobbigt att regga nya alias hela tiden?

Se Pellets inlägg ovan. Du menar på fullt allvar alltså att stora kedjor skulle vara villiga att betala 8% (direkt eller indirekt) till Lyoness för att kunden visar upp sitt cashbackkort? Det är i vissa affärssegment mer än försäljningsmarginalen...

Glöm inte bort att alla de stora kedjor som t.ex. Stadium där Lyoness hävdat samarbete med inte vill ta i Lyoness med tång...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
I detta exempel tjäna Lyoness 2kr. Inte så mkt Men räkna i framtiden på t.ex. 1 miljon medlemmar som i snitt handlar för 2000kr i månaden inom Lyoness företag. Då innebär det för att göra det enkelt och räkna på 2% 40kr per medlem alltså 40milj Kr i månaden. Vart ser du för fel i detta?

För att det aldrig kommer att hända. Eftersom det inte finns något incitament för företag att vara med i Lyoness annat än att bli skinnade på pengar. Lyoness, liksom en hel del frimärksföretag på börsen, har ett väldigt enkelt upplägg. "I framtiden kommer det att bli miljoner/miljarder om vi bara kommer upp till (en orimlig) en viss nivå kunder/transaktioner etc."

Dessutom - om vi tar ditt räkneexempel - merarbetet med att trilskas med att behöva handla på Lyonessanslutna företag är långt mycket dyrare än den eventuella cashback/rabatt man får om man handlar för 2 000 kr /mån.

Utöver detta är det så att av 1 000 000 personer är de flesta redan kunder i flera stora kedjor t.ex. ICA, Coop, Stadium etc. - där finns inget incitament för en kedja att gå in och dela med sig av vinst till Lyoness eftersom Lyoness inte kan tillföra någon signifikant tillströmning av nya kunder.

Lyoness tillför inget reellt mervärde till vare sig konsument eller företag. Faktum är att ju fler medlemmar Lyoness har desto mindre blir mervärdet eftersom att ev. konkurrensfördelar (som iofs inte helt "ta ut"). Framförallt på grund av att OM Lyoness skulle köra cashback på riktigt med t.ex. ICA och Coop m.fl. så blir det till slut kannibalism mellan företagen. Ett spel där företagen förlorar, konsumenterna förlorar och Lyoness är enda vinnaren.

Citat:
Alla uppgifter går att få tag på om Lyoness, du kan hur enkelt som helst vända till bolagsverket.

Vill du veta mer om Lyoness så finns det presentationer lite varsom i landet och det finns inget som Lyoness håller hemligt och kortet är helt kostnadsfritt och du behöver inte handla ett piss om du inte vill.

Suck. Vi har redan årsredovisningar etc. från svenska Lyoness. De säger inte ett dugg annat än att de signifikanta penningbeloppen betalas in i det svenska bolaget från utlandsbaserade Lyoness-bolag. Det i sig är en varningstriangel.

Däremot vägrar internationella Lyoness att redogöra t.ex. med öppen årsredovisning enligt europeisk redovisningsstandard för sina bolag och dess verksamheter.

Citat:
Anklagelserna du riktar mot Lyoness för att vara ett pyramidspel är helt felaktiga. Dessutom har Lyoness fler certifieringar och är hårt granskat. All information finns att få tag på. Alla företagen som står med på lyoness hemsida är med i Lyoness och allt funkar utmärkt. Ta och testa själv så ska du få se.

Bullshit. Se t.ex. Pellets inlägg + de faktum att Lyoness blivit fällda i domstol just pga de olika avgifterna som omger "pyramiden" / positioner etc.

Lyoness ÄR scam och pyramidspel, inget annat. Vill du bevisa motsatsen får du ta, precis som efterfrågats många gånger, och besvara frågorna...
Citera
2014-05-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Åh fy fan...

Då måste detta vara det ABSOLUT SÄMSTA avtal en butik kan teckna sig mot...

Detta kommer innebära att vi kommer att få något av följande scenario om MÅNGA företag tecknar detta lurenderjeri...

A) Enormt höjda priser
B) Konkurs

Varför?

Jo - Om jag handlar för 100:- (Varorna ger mitt företag 20:- i vinst) och betalar med mitt Visa , och sen drar Lyoness patetiska kort så gäller följande för en butik

1) Butiken får betala en fastavgift á 2:- till Visa
2) Butiken får betala en % avgift till Visa (Säg 1%) alltså 1:-
3) Medlemsförmån 5% till Lyoness 5:-
4) Rekommendationsbonus 1% till Lyoness 1:-
5) Anslutningsavgift 2% tilL Lyoness 2:-

Helt plötsligt så är min vinst på 20:- uppäten av avgifter och nere på 9:- (11:- i endast avgifter)

Vi pratar om 11%!!! 8% i Avgifter till Lyoness?! Då förstår jag varför ni INTE kan teckan större företag som de facto förstår upplägget och att det inte bär sig ekonomiskt med ett sådant avtal.

Samtidigt så måste jag ta dina inlägg med en rejäl nypa salt....

The Body Shop - Accepterar endast Online Shopping - 7% medlemsförmån varav 2% direkt.

Enligt dina (Endast två....) inlägg - så är det företaget som står för medlemsförmånen....
Det betyder , enligt dina inlägg , att Body Shop , betalar 7% på samtliga online köp som går via Lyoness till Lyoness?

Eller varför inte ta följande exempel

Microsoft Store SE - Accepterar endast Online Shopping - 8% medlemsförmån varav 2% direkt
Det betyder , enligt dina inlägg , att Microsoft , betalar 8% på samtliga online köp som går via Lyoness till Lyoness?

Vi kan ta cashback företag som exempel...

Fredling Fastighetsförmedling - Accepterar Cashbackcard + Mobil - 13% medlemsförmån varav 2% direkt

Whoa.... Jag handlar en tjänst för 20.000:- , varvid 13% av dessa skall stackars , lurade Fredlings Fastighetsförmedling betala till Lyoness? Det handlar om 2600:-!! Eftersom jag dessutom betalar med mitt Visa så är det ytterligare % till Visa..........

Endera får Fredling höja priserna för att behålla sin eventuella någorlunda vinst , eller gå i konkurs....

Jag kan avläsa av ditt inlägg att du aldrig har haft eller har drivit företag särskilt framgångsrikt.

Avtalen för Visa/Mastercard varierar för företag till företag och procent betalar man endast på kreditkort. Oftast är det bara en fastavgift på 1-1,50 oavsett belopp. Men i detta fallet diskuterar vi inte Visa. Och det är inte många företag som jobbar med 20% marginal och The Body Shop ligger säkerligen uppemot 70-80% marginal (säkerligen mer, men det är som jag själv uppskattar)

Låt mig tydliggöra Medlemsförmånen går till kunden och inte Lyoness Rekommendationsbonusen går till dom som rekommenderat in kunden. Sen går X% till Lyoness (Olika beroende på avtal och företag)

Så Fredlings betalar 13+1+X%...

Varför vill då företag betala ut dessa rabatter och sänka sina marginaler?

Företagare är oftast väldigt måna om sitt företag och skulle självklart inte satsa på nått som gör det sämre för dom. Och det ligger i Lyoness intresse att det går bra för företagen och att Lyoness kan tillföra nya kunder och lojalare kunder. Företagen betalar endast när kunden använder kortet.

På så sätt får företagen en konkurrensfördel gentemot andra företag för att vi konsumenter som förstår vilken kickback vi kan få genom att handla på Lyoness anslutna företag oftast kommer att välja att göra det.

I dagsläget är Lyoness under uppbyggnad i Sverige och övriga världen, men redan nu ser vi hur människor aktivt väljer lyonessanslutna företag. Vi ser hur företag som anslutit sig kan redovisa en ökad omsättning och är nöjda.

Dessutom kommer inte alla konsumenter använda kortet vi räknar med 20% ska ha det år 2020. Det innebär att 20% kunderna kommer använda kortet hos företagen och det är inte på hela omsättningen man betalar utom endast när kunden drar kortet.

Så det är kanske dina inlägg man ska ta med en nypa salt. Jag kan detta men du kan inget om detta.

Citat:
Bullshit. Se t.ex. Pellets inlägg + de faktum att Lyoness blivit fällda i domstol just pga de olika avgifterna som omger "pyramiden" / positioner etc.

Lyoness ÄR scam och pyramidspel, inget annat. Vill du bevisa motsatsen får du ta, precis som efterfrågats många gånger, och besvara frågorna...

Ge mig en endaste fällande dom där det står att Lyoness är pyramidspel?

När jag fått ett utdrag av dig från en domstol där Lyoness anklagas för pyramidspel, då och endast då kan du säga att det är Bullshit.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-05-14 kl. 14:56. Anledning: Dubbelpost
Citera
2014-05-14, 15:52
Medlem
Citat:
Jag kan avläsa av ditt inlägg att du aldrig har haft eller har drivit företag särskilt framgångsrikt.

Avtalen för Visa/Mastercard varierar för företag till företag och procent betalar man endast på kreditkort. Oftast är det bara en fastavgift på 1-1,50 oavsett belopp. Men i detta fallet diskuterar vi inte Visa. Och det är inte många företag som jobbar med 20% marginal och The Body Shop ligger säkerligen uppemot 70-80% marginal (säkerligen mer, men det är som jag själv uppskattar)

TOKFEL!!!

Avgiften till Visa/Mastercard (Läs: Bankkort) är , de facto , dels en fastavgift som varierar mellan 0,5:- -> 3:- (Beroende på omsättning o.s.v.)

SAMT! En procentuell avgift!!! Denna % avgift på Bankkort är dock vanligtvis LÄGRE än det som du hänvisar till - Kreditkort eller Betalkort.
(Antagligen har du dessutom ingen koll på vad det är för skillnad mellan dessa tre kort)

Varför tror du det var sånt rabalder tidigare (Samt fortfarande) om att småföretagare sätter upp lappar om att dom inte accepterar KORTBETALNINGAR! (Oavsett Kredit , Betalkort eller Bankkort!!!)
under 50:- eftersom den fasta avgiften + den procentuella avgiften äter upp vinsten.

Du är dels antagligen inte påläst , eller så har du inte en aning om vad du svamlar om...

Och dessutom , nej , vinstmarginalen är oftast inte 20% , eftersom det skall betalas lön till anställda , skatt , sociala avgifter m.m.

Men oavsett vad marginalen ligger på , så sjunker marginalen med anledning av ovanstående.
Och för att fortsätta kunna hålla samma omsättning - så måste jag höja priserna eftersom mina kostnader har ökat!

Citat:
Låt mig tydliggöra Medlemsförmånen går till kunden och inte Lyoness Rekommendationsbonusen går till dom som rekommenderat in kunden. Sen går X% till Lyoness (Olika beroende på avtal och företag)

Så Fredlings betalar 13+1+X%...

Jag skrattar så jag gråter....

Du menar på allvar , att Fredlings skulle BETALA över 14% av en affär till Lyoness om jag drar mitt medlemskort....

Så att om jag anlitar dom som mäklare - och skall betala dom 30.000:- , så skall dom betala
15% till Lyoness = 4500:-
1,5% till Visa = 450:-
Fast Kostnad till Visa = 2:-

Då kvarstår det , för Fredlings , 25048:-.

Innan Lyoness kvarstod det 29548:-

Hur i hela helvettet , tror du , att dom gör för att få tillbaka dessa 4.500:-?
Vem får ta den förlusten för bolaget?

Lägg sedan till Skatt , Moms (25%...) o.s.v. , likviditeten i företaget kommer att toksjunka om dom inte höjer priserna....

Citat:
Varför vill då företag betala ut dessa rabatter och sänka sina marginaler?

Företagare är oftast väldigt måna om sitt företag och skulle självklart inte satsa på nått som gör det sämre för dom. Och det ligger i Lyoness intresse att det går bra för företagen och att Lyoness kan tillföra nya kunder och lojalare kunder. Företagen betalar endast när kunden använder kortet.

Det är mycket mer givande för företagen att skapa sitt eget bonuskort med 2% cashback och vips så tappar företagen bara 2% av sin omsättning (Mot ÖVER14%!!! tidigare) och har ändå sina lojala kunder...

Nya kunder? Då lägger företaget 6% av sin omsättning på reklam - PR o.s.v. och så har jag totalt redan tjänat 6% eller mer (Fredlings...)

Citat:
På så sätt får företagen en konkurrensfördel gentemot andra företag för att vi konsumenter som förstår vilken kickback vi kan få genom att handla på Lyoness anslutna företag oftast kommer att välja att göra det.

Haha... DU har räddat min Onsdag...
Kickback? När företagens egna bonussystem ger MER kickback än Lyoness har en chans att ge....
(MedMera - Eurobonus - Mastercard... o.s.v.)

Citat:
I dagsläget är Lyoness under uppbyggnad i Sverige och övriga världen, men redan nu ser vi hur människor aktivt väljer lyonessanslutna företag. Vi ser hur företag som anslutit sig kan redovisa en ökad omsättning och är nöjda.

Dessutom kommer inte alla konsumenter använda kortet vi räknar med 20% ska ha det år 2020. Det innebär att 20% kunderna kommer använda kortet hos företagen och det är inte på hela omsättningen man betalar utom endast när kunden drar kortet.

Så det är kanske dina inlägg man ska ta med en nypa salt. Jag kan detta men du kan inget om detta.

Kryp tillbaka under den sten du kom ifrån....
Jag bevisade högst upp att du inte kan kortverksamhet...
Ni har "varit under uppbyggnad" sedan början av 2011 , och inte en enda större kedja har anslutit sig...

Citat:

När jag fått ett utdrag av dig från en domstol där Lyoness anklagas för pyramidspel, då och endast då kan du säga att det är Bullshit.

Ids inte backa i tråden , men ger dig 4 stycken från Dragons Den i Canada...

http://www.youtube.com/watch?v=BrwwC6KuS7Y
Citera
2014-05-14, 16:41
Medlem
Citat:

Då kör vi...

http://www.breiteneder.pro/Informationen-Aufnahmeblaetter/Breiteneder-Anonymisiertes-Urteil-Lyoness.pdf

Viennese commercial district court mentioned in its ruling against the Lyoness' advertisement campaigns Ponzi scheme that:

"The success of the 'Lyoness system' depends on the number of newly-recruited customers[.]"

Lyoness = BULLSHIT!

Som en lite bisak så lägger vi till Bernad Wagner som stämde Lyoness...

"When it was time for me to benefit from this work, I was simply removed from the company."

The above is from former Lyoness management, Bernard Wagner, whose payments were withheld by the company in 2008.

The ORF report claims that Wagner has known Friedl ‘from previous companies operating similar systems for a few years. That is, to profit from the payments of subsequent participants’.

I believe it was in June when I suddenly stopped receiving commission.

I saw one of the two structures I had built was completely taken away from me by Lyoness. Which is something they claimed could never happen in this system.

Reading between the lines, “structures” of course refers to an account unit investment chain, with new investments at the bottom feeding returns owed previous investors at the top of the chain.

The “lifeline” of Bernard Wagner? Recruiting new members who in turn convince new people to make down-payments.

In the 22nd week of 2008, Wagner had 68,000 participants under him. One week later, merely 38,000 were left.

“Now the amount would have to be about 1.4 to 1.5 million, over which I should receive commissions”.

Wagner estimates that had Lyoness of not terminated his affiliate downline, he’d be making approximately “somewhere between 50 and 100 thousand euros per month”.

Wagner is now suing Lyoness in an attempt to recover his lost commissions. Additionally two other former Lyoness managers are also suing the company for 1.5 million euros in unpaid commissions.

Our case is definitely not a unique incident. It is
Lyoness’ strategy to let people build their networks for them, and then let them drop as a rock without paying them.

That is one of the pillars the company is built on.

Lyoness = Dubbelt Skitsnack.
Citera
2014-05-14, 18:36
Medlem
Citat:
TOKFEL!!!

Avgiften till Visa/Mastercard (Läs: Bankkort) är , de facto , dels en fastavgift som varierar mellan 0,5:- -> 3:- (Beroende på omsättning o.s.v.)

SAMT! En procentuell avgift!!! Denna % avgift på Bankkort är dock vanligtvis LÄGRE än det som du hänvisar till - Kreditkort eller Betalkort.
(Antagligen har du dessutom ingen koll på vad det är för skillnad mellan dessa tre kort)

Varför tror du det var sånt rabalder tidigare (Samt fortfarande) om att småföretagare sätter upp lappar om att dom inte accepterar KORTBETALNINGAR! (Oavsett Kredit , Betalkort eller Bankkort!!!)
under 50:- eftersom den fasta avgiften + den procentuella avgiften äter upp vinsten.

Du är dels antagligen inte påläst , eller så har du inte en aning om vad du svamlar om...

Och dessutom , nej , vinstmarginalen är oftast inte 20% , eftersom det skall betalas lön till anställda , skatt , sociala avgifter m.m.

Men oavsett vad marginalen ligger på , så sjunker marginalen med anledning av ovanstående.
Och för att fortsätta kunna hålla samma omsättning - så måste jag höja priserna eftersom mina kostnader har ökat!

Jag skrattar så jag gråter....

Du menar på allvar , att Fredlings skulle BETALA över 14% av en affär till Lyoness om jag drar mitt medlemskort....

Så att om jag anlitar dom som mäklare - och skall betala dom 30.000:- , så skall dom betala
15% till Lyoness = 4500:-
1,5% till Visa = 450:-
Fast Kostnad till Visa = 2:-

Då kvarstår det , för Fredlings , 25048:-.

Innan Lyoness kvarstod det 29548:-

Hur i hela helvettet , tror du , att dom gör för att få tillbaka dessa 4.500:-?
Vem får ta den förlusten för bolaget?

Lägg sedan till Skatt , Moms (25%...) o.s.v. , likviditeten i företaget kommer att toksjunka om dom inte höjer priserna....

Det är mycket mer givande för företagen att skapa sitt eget bonuskort med 2% cashback och vips så tappar företagen bara 2% av sin omsättning (Mot ÖVER14%!!! tidigare) och har ändå sina lojala kunder...

Nya kunder? Då lägger företaget 6% av sin omsättning på reklam - PR o.s.v. och så har jag totalt redan tjänat 6% eller mer (Fredlings...)

Haha... DU har räddat min Onsdag...
Kickback? När företagens egna bonussystem ger MER kickback än Lyoness har en chans att ge....
(MedMera - Eurobonus - Mastercard... o.s.v.)

Kryp tillbaka under den sten du kom ifrån....
Jag bevisade högst upp att du inte kan kortverksamhet...
Ni har "varit under uppbyggnad" sedan början av 2011 , och inte en enda större kedja har anslutit sig...

Ids inte backa i tråden , men ger dig 4 stycken från Dragons Den i Canada...

http://www.youtube.com/watch?v=BrwwC6KuS7Y

Du har fel om Visakorten, kan vara som du säger i vissa fall men långtifrån alla. Men när det gäller visa ell MC bankkort så är det endast en fast avgift inga %.

I vilket fall som när det gäller Fastigheter så är det inte ofta man betalar med kort. Det dras av på totalsumman.

Så i detta fallet kostar det 4500kr för en provision på 30000.

Du har klart och tydligt inte förstått Lyoness när du säger att det är mer fördelaktigt att skapa sitt eget bonuskort. Så innan vi kan ta den diskussionen så gäller det att du har förstått det bra och varför man väljer Lyoness.

Du refererar till Dragons Den, där är det en privatperson som presenterar det på väldigt kort tid och han lägger upp det väldigt dåligt. Och det innebär ju inte att Lyoness är dåligt. Det är ju bara den personen som gjort det mycket dåligt.

Du ber mig även krypa tillbaka till den sten jag kom ifrån och att jag inte kan något. Du kommer inte långt med denna härskartekniken mot mig. Det är uppenbart att du är totalt okunnig och att du behöver utbilda dig mer.
Citera
2014-05-14, 20:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Du har fel om Visakorten, kan vara som du säger i vissa fall men långtifrån alla. Men när det gäller visa ell MC bankkort så är det endast en fast avgift inga %.

I vilket fall som när det gäller Fastigheter så är det inte ofta man betalar med kort. Det dras av på totalsumman.

Du har klart och tydligt inte förstått Lyoness när du säger att det är mer fördelaktigt att skapa sitt eget bonuskort. Så innan vi kan ta den diskussionen så gäller det att du har förstått det bra och varför man väljer Lyoness.

Du refererar till Dragons Den, där är det en privatperson som presenterar det på väldigt kort tid och han lägger upp det väldigt dåligt. Och det innebär ju inte att Lyoness är dåligt. Det är ju bara den personen som gjort det mycket dåligt.

Du ber mig även krypa tillbaka till den sten jag kom ifrån och att jag inte kan något. Du kommer inte långt med denna härskartekniken mot mig. Det är uppenbart att du är totalt okunnig och att du behöver utbilda dig mer.

Känner du samma advokater som "faktakillen"? Vet du vad han menade med konsekvenser mot Lotteriinspektionen?
Citera
2014-05-14, 21:21
Medlem
Citat:

Nopes - Du har fel i detta , jag är fullt insatt i exempelvis BABS paylink - samt korttransaktioner överhuvudtaget.
Så jag kan de flesta taxorna som kortbolagen tar ut.

Detta gäller Visa - Mastercard - American Express - Diners o.s.v.

Det är en fast avgift + % avgift på totalbeloppet

Citat:

Alltså , det skulle kosta företaget 4500:- på en transaktion på 30.000?

Då skulle jag be säljaren som erbjöd mig ett sånt avtal att gå och hänga sig...
Det finns INGEN VETTIG affärsidkare som skulle acceptera att avyttra 15% av sin nuvarande vinst för saker jag kan skaffa billigare...

För jag har förstått , att om jag avyttrar 10% av minst nuvarande vinst i
reklam - eget bonusprogram m.m. så tjänar jag fortfarande 5% än om jag skulle gå med i Lyoness

Alltså , jag förstått precis vad det handlar om...

"The success of the 'Lyoness system' depends on the number of newly-recruited customers[.]"

Citat:

Ja , du kan försvinna - eftersom du inte kommer med något vettigt argument , ingen vettig bevisning , och jag kom med en dom (Domstolsbeslut) som innehåller att Lyoness är ett pyramidspel.

http://www.breiteneder.pro/Informati...il-Lyoness.pdf

Viennese commercial district court mentioned in its ruling against the Lyoness' advertisement campaigns Ponzi scheme that:

Lyoness = BULLSHIT!

Vad gäller Dragons Den säger den allt....
Nej , det är inte en vettig affärside - den är dömd att misslyckas....

Och dessutom , ytterligare FAKTA ifrån en tidigare anställd som befann sig i toppen av pyramiden....

Citat:
Som en lite bisak så lägger vi till Bernad Wagner som stämde Lyoness...

"When it was time for me to benefit from this work, I was simply removed from the company."

The above is from former Lyoness management, Bernard Wagner, whose payments were withheld by the company in 2008.

The ORF report claims that Wagner has known Friedl ‘from previous companies operating similar systems for a few years. That is, to profit from the payments of subsequent participants’.

I believe it was in June when I suddenly stopped receiving commission.

I saw one of the two structures I had built was completely taken away from me by Lyoness. Which is something they claimed could never happen in this system.

Reading between the lines, “structures” of course refers to an account unit investment chain, with new investments at the bottom feeding returns owed previous investors at the top of the chain.

The “lifeline” of Bernard Wagner? Recruiting new members who in turn convince new people to make down-payments.

In the 22nd week of 2008, Wagner had 68,000 participants under him. One week later, merely 38,000 were left.

“Now the amount would have to be about 1.4 to 1.5 million, over which I should receive commissions”.

Wagner estimates that had Lyoness of not terminated his affiliate downline, he’d be making approximately “somewhere between 50 and 100 thousand euros per month”.

Wagner is now suing Lyoness in an attempt to recover his lost commissions. Additionally two other former Lyoness managers are also suing the company for 1.5 million euros in unpaid commissions.

Our case is definitely not a unique incident. It is
Lyoness’ strategy to let people build their networks for them, and then let them drop as a rock without paying them.

That is one of the pillars the company is built on.

Citera
2014-05-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Känner du samma advokater som "faktakillen"? Vet du vad han menade med konsekvenser mot Lotteriinspektionen?

Nä vet faktiskt inte va du menar? utveckla...

Citat:
Nopes - Du har fel i detta , jag är fullt insatt i exempelvis BABS paylink - samt korttransaktioner överhuvudtaget.
Så jag kan de flesta taxorna som kortbolagen tar ut.

Detta gäller Visa - Mastercard - American Express - Diners o.s.v.

Det är en fast avgift + % avgift på totalbeloppet
"

NEJ Detta stämmer inte så är det inte. Men vi diskuterar än en gång inte VISA. Kolla upp din fakta och återkom senare.

Om du inte har koll på detta ens så vet jag inte hur man ska kunna föra en normal diskussion med dig.

Det enda du gör är ju att spekulera... Det kommer du inte långt med gubben.

Citat:
Alltså , det skulle kosta företaget 4500:- på en transaktion på 30.000?

Då skulle jag be säljaren som erbjöd mig ett sånt avtal att gå och hänga sig...
Det finns INGEN VETTIG affärsidkare som skulle acceptera att avyttra 15% av sin nuvarande vinst för saker jag kan skaffa billigare...

För jag har förstått , att om jag avyttrar 10% av minst nuvarande vinst i
reklam - eget bonusprogram m.m. så tjänar jag fortfarande 5% än om jag skulle gå med i Lyoness

Alltså , jag förstått precis vad det handlar om...

Det skulle kosta detta företaget det ja, men att betala 4500kr för 30k du inte annars skulle få är en rätt så bra deal. Alltså, har du inte förstått nånting eller så vill du inte förstå.

Citat:

Ja , du kan försvinna - eftersom du inte kommer med något vettigt argument , ingen vettig bevisning , och jag kom med en dom (Domstolsbeslut) som innehåller att Lyoness är ett pyramidspel.

http://www.breiteneder.pro/Informati...il-Lyoness.pdf

Lyoness = BULLSHIT!

Dessvärre kan jag inte läsa på tyska och va blev Lyoness dömda till? Varför finns dom kvar? Blev detta beslut överklagat? Hur kan jag va säker på att detta är ett utdrag från en domstol?

Citat:
Vad gäller Dragons Den säger den allt....
Nej , det är inte en vettig affärside - den är dömd att misslyckas....

Och dessutom , ytterligare FAKTA ifrån en tidigare anställd som befann sig i toppen av pyramiden....

När personen presenterar detta för juryn i dragons så vet dom absolut inget om vad Lyoness är och på det sättet han lägger upp det så är det klart att han får det att framstå som ett pyramidspel. Vem är denna snubben egentligen, ingen som vet. Skulle dragons den juryn få denna presentationen på ett korrekt sätt så skulle dom hyllat iden och med största sannolikhet ta den till sig.

Nej Lyoness är inte dömda att misslyckas det är du som är dömd att misslyckas som bara försöker hitta ursäkter till allt.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-05-14 kl. 23:58. Anledning: Trippelpost
Citera
2014-05-14, 23:30
Medlem
Konsult TTs avatar
[quote=Cashbacksnubben|48787563]
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker

Anslutningsavgiften som företagen betalar för tjänsten betalar man en gång och då är det svårt att finansiera sig långsiktigt på det. Lyoness tar ut X procent när kunden handlar. Om kunden handlar för t.ex. 100kr och har medlemsförmån på 5% så betalar kunden 100kr för köpet och registrerar sedan sitt köp genom att visa sitt Cashbackkort. Lyoness drar sedan 5%+1%+X%(Låt säga i detta fallet 2%)=8% Sedan fördelar Lyoness system ut Rabatterna + Vänskapsbonusen och 2% går till Lyoness.

I detta exempel tjäna Lyoness 2kr. Inte så mkt Men räkna i framtiden på t.ex. 1 miljon medlemmar som i snitt handlar för 2000kr i månaden inom Lyoness företag. Då innebär det för att göra det enkelt och räkna på 2% 40kr per medlem alltså 40milj Kr i månaden. Vart ser du för fel i detta?
Jag som affärsinnehavare ska alltså betala Lyoness 8 % för att kunden ska få sina 5 % cashback ?
Kan jag ju lika gärna be kunden skita i att dra kortet och ge honom 6 % rabatt direkt - och vi tjänar båda på det genom att inte blanda in Lyoness

/ TT
Citera
2014-05-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Jag som affärsinnehavare ska alltså betala Lyoness 8 % för att kunden ska få sina 5 % cashback ?
Kan jag ju lika gärna be kunden skita i att dra kortet och ge honom 6 % rabatt direkt - och vi tjänar båda på det genom att inte blanda in Lyoness

/ TT

Precis det vi försökt förklara för Lyoness-predikanterna (predikanten?)

Lyoness har ingen fungerande/vettig basprodukt (VISA/MasterCard etc. har betalningar/betalnätverk som sin basprodukt). Lyoness försöker lura i butikerna att de ska kunna driva nya konsumenter / mer inköp till en butik vilket inte kommer att hända... Det är precis som du säger, bättre deal för alla att ge kunden rabatt direkt i så fall.
Citera
2014-05-14, 23:50
Medlem
[quote=Konsult TT|48798911]
Citat:

/ TT

Rekommenderar dig att gå på en presentation så kommer du förstå varför du inte alls tjänar på detta i långa loppet. Dessutom skulle jag alltid vilja dra mitt Lyoness för jag vet vad det innebär för mig på sikt. Så jag handlar endast hos företag som kan erbjuda mig denna möjlighet.
Citera
2014-05-14, 23:53
Medlem
Citat:

Rekommenderar dig att gå på en presentation så kommer du förstå varför du inte alls tjänar på detta i långa loppet. Dessutom skulle jag alltid vilja dra mitt Lyoness för jag vet vad det innebär för mig på sikt. Så jag handlar endast hos företag som kan erbjuda mig denna möjlighet.

"Presentation" - sluta låta som Jehovas vittnen... Fräls oss här istället om ni nu har svar på allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in