2012-09-18, 21:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Vad DU tycker är orelevant. Fakta är: Ingen Pyramid.
Eftersom du frågade vad jag tyckte, så är det väl högst relevant. Som du har lyckats förklara upplägget kan jag dessutom inte se det som annat. Min tanke innan du dök upp var dock annorlunda.
Citat:
Ifall min revisor säger ok - så tycker jag det är ok att inte betala skatt. Dvs är det lagligt så är det ok. Är det inte lagligt så åker jag på restskatt...
Eftersom du ljugit så mycket förr, så tvivlar jag på dig nu. Men visst, få fram något som stödjer det du påstår så kanske jag kan tänka om.

Men det kommer du självklart inte att göra.
Citera
2012-09-18, 21:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Om JAG inte förstår - upplys mig gärna...
Du skulle väl skicka deras affärsmodell, eller har jag blandat ihop dig med någon annan som heter något med Lyoness?

Gör det, så kan jag visa på skillnaden mellan betal/kreditkort och ett kort som man inte kan göra annat med än visa på Ellos.
Citera
2012-09-18, 21:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Dom som har minst att säga säger "mest". Högtravande ordbajsare som använder ett språk för att verka smart ger jag inte många kronor för.
Jag bad om ett flödesschema. Det är mest massa pilar och kuber och så lite text som möjligt. Funktionell analfabet mycket?
Citat:
Affärsmodellen bygger på att någon av dom du har "värvat" använder sig av det kort dom har fått. Den % som jag får kommer ifrån butiken. Mitt Amex kort som jag använder betalar även butiken mig. Samma upplägg.
Oj vad du skryter om ditt fina Amex...
Citat:
1. Det är ingen pyramid - fakta
2. Jag förstod inte detta - han får utveckla
3. Kan säkerligen stämma
Lustigt att du försvarar dig mot en anklagelse innan den ens har uttalats. Är du en bot?
Citat:
Byta branch, Nä - jag tittade i "plånboken" imorse - är nöjd
Ja, du får ju inte ha för många kunder. Kan ju bli för fett då. (Nog bäst att du fortsätter att vara dryg, ge fel svar på frågor och försvara dig mot outtalade anklagelser..)

P.S. Säg som det är. Du är här för att skämma ut Lyoness.
Citera
2012-09-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Eftersom du frågade vad jag tyckte, så är det väl högst relevant. Som du har lyckats förklara upplägget kan jag dessutom inte se det som annat. Min tanke innan du dök upp var dock annorlunda.
Eftersom du ljugit så mycket förr, så tvivlar jag på dig nu. Men visst, få fram något som stödjer det du påstår så kanske jag kan tänka om.

Men det kommer du självklart inte att göra.
Om nu Skatteverket inte klassar detta som pyramid. Vad får dig att klassa det?
Vad har jag ljugit om?

Två frågor.
Citera
2012-09-18, 21:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
*s* Visst måste det vara så. Antar att en del i ledningsgruppen nu sliter sitt hår och förbannar den frälsta dåren som hittat hit :-)
Citera
2012-09-18, 21:23
Medlem
Citat:
Vad DU tycker är orelevant. Fakta är: Ingen Pyramid.
Bara för att DU tycker det, betyder inte att det är så.

Ifall min revisor säger ok - så tycker jag det är ok att inte betala skatt. Dvs är det lagligt så är det ok. Är det inte lagligt så åker jag på restskatt...

Varför fortsätter du diskussionen om det är pyramid eller inte ? Det kan ju inte ge dig så mycket?

Det relevanta att argumentera om är ju om produkten kommer att slå, eller inte. Så jag ställer frågan igen. Utveckla gärna om Asien... varför ska jag lägga pengar där, och hur tjänar jag isåfall pengar?

Sen vad gäller Elgiganten, Max och Stadium. Nu har det gått ett tag och man har kunnat utnyttja Lyoness presentkort där. När inför de tex kort-dragare i sina butiker? Eller när kan man använda streckkoden i mobilen i deras butiker? Om dessa "partners" kör detta på test, och det inte händer så mkt mer snart... så känns det som att risken är stor att det inte blir så mycket mer.

Det måste hända något mer i Lyoness ganska snart...

Att du redan tjänar pengar på Lyoness är ju bra. Det måste väl typ innebära att du redan hunnit värva runt 50 pers som handlar för många tusenlappar varje månad genom Lyoness partners? Fattar inte hur egentligen... det finns inte något av dessa partners som tilltalar...
Citera
2012-09-18, 21:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Vad har jag ljugit om?

Två frågor.
Pyramidspel faller under lotterilagen. Så skarvade du en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av constant
*s* Visst måste det vara så. Antar att en del i ledningsgruppen nu sliter sitt hår och förbannar den frälsta dåren som hittat hit :-)
Gissa vem som kommer att få ansiktet insmetat extra mycket med raklödder och snus under helgens stormöte?
Citera
2012-09-18, 21:25
Medlem
Citat:
Jag bad om ett flödesschema. Det är mest massa pilar och kuber och så lite text som möjligt. Funktionell analfabet mycket?Oj vad du skryter om ditt fina Amex...
Lustigt att du försvarar dig mot en anklagelse innan den ens har uttalats. Är du en bot?Ja, du får ju inte ha för många kunder. Kan ju bli för fett då. (Nog bäst att du fortsätter att vara dryg, ge fel svar på frågor och försvara dig mot outtalade anklagelser..)

1.Amex kan vilken tönt som helst få. Känns MasterCard mindre "glassigt"
2. Jag försvarade ingenting och jag påstod inte att det var du som påstod att det var en pyramid, utan mindre andre kombattant som du tyckte jag var ohövlig mot. Därför listade jag mina svar till honom
3. Varför får jag inte ha för många kunder?

4. Fortsätt och var en nolla som har producerat 20000 inlägg - wow
Citera
2012-09-18, 21:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad skulle Skatteverket ha med det att göra? Titta på lotterilagen istället.
Citat:
Vad har jag ljugit om?
Det har du ju till och med redan kommenterat, har du glömt inlägg #397?
Citat:
Två frågor.
Två svar, som förutom i mitt inlägg, redan finns på ett flertal ställen i tråden.
Citera
2012-09-18, 21:28
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
1.Amex kan vilken tönt som helst få. Känns MasterCard mindre "glassigt"
För sent. Du förblir en skrythals.
Citat:
2. Jag försvarade ingenting och jag påstod inte att det var du som påstod att det var en pyramid, utan mindre andre kombattant som du tyckte jag var ohövlig mot. Därför listade jag mina svar till honom
Bara det att du citerade mig när du skrev det.
Citat:
3. Varför får jag inte ha för många kunder?
För att då så får du för mycket "pengar" i "plånboken" och då blir det ju trångt. Alltså måste du vara en otrevlig liten nolla för att skrämma bort folk. Så att "pengarna" inte spräcker "plånboken".
Citat:
4. Fortsätt och var en nolla som har producerat 20000 inlägg - wow
Jag har iaf inte Amex.
Citera
2012-09-18, 21:30
Medlem
Citat:
Pyramidspel faller under lotterilagen. Så skarvade du en gång till.Gissa vem som kommer att få ansiktet insmetat extra mycket med raklödder och snus under helgens stormöte?
Haha - ok ett troll...
1.Pyramidspel är olagligt i Sverige
2. Vad har det med lotterilagen att göra? Att det är lika olagligt för en privatperson att anordna ett lotteri utan tillstånd som det är att ha ett pyramidspel?
Citera
2012-09-18, 21:33
Medlem
constants avatar
Citat:
2. Vad har det med lotterilagen att göra? Att det är lika olagligt för en privatperson att anordna ett lotteri utan tillstånd som det är att ha ett pyramidspel?
Näe, att båda sakerna är olagliga.

Varför det är svårt att gå in och stoppa företag som sysslar med pyramidspel har jag förklarat för dig, att man itne finner bevis mot (eftersom marknadsföringen oftast sker mun-till-mun) betyder absolut inte att det är legalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in