Citat:
Ursprungligen postat av
Brain-Level
Inget överklagande = Ett direkt erkännande. Annars ger ingen människa upp och "godtar" en dom för mord, inte ens om det bara skulle blivit tio dagsböter. Det förstår till och med elever på lågstadiet.
Finns inget "taktik-tänk" om jag är helt oskyldig. Han är nog rätt nöjd att advokaten lyckades pressa ner strafftiden till runt 6 år faktisk tid. Han kanske till och med tänker "Lätt värt det" Vem vet.
Så beslutet kan inte ha med riksåklagarens beslut att göra menar du?
– Vi går inte vidare, det är en bedömning vi gör efter att ha läst Riksåklagarens beslut, säger Thomas Olsson till NSD.
Kan det vara så enkelt att man har förstått att det är meningslöst att harva vidare? Kanske lägger man fokus på att finna nya bevis att lägga till grund för en resningsansökan istället. Jag säger eller tror inte att det är så, dock är det fullt möjligt och inte osannolikt. Vad som rör sig i KJ huvud just nu och om han har en strategi för att kämpa för ett frikännande vet vi inte.
Jag kan raljera och säga att KJ troligen har lagt sista
handen på den här saken, och möjligtvis känner sig stolt över hur känd han har blivit som landets första styckdräpare, det är en bedrift.