2014-05-14, 19:06
Medlem
Jag fick SDs idag, inte fått några andra än.
Citera
2014-05-14, 19:15
Medlem
Är det straffbart till och med kanske?
Citera
2014-05-14, 19:17
Medlem
En fråga. Är det meningen att alla ska ha fått en SD valsedel idag? Jag kollade min brevlåda men det fanns ingen där. Kan den komma imorrn eller på fredag istället? Får jag ingen ska jag ringa och klaga, och jag hoppas många fler gör det.
Citera
2014-05-14, 19:20
Medlem
meduzan2013s avatar
Fick min med idag, i annat fall hade ja ställt mig med första bästa järnrör och skrämt skiten ur brevbäraren
Citera
2014-05-14, 19:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
kan man på något vis veta om SD ämnat att dela ut reklam i ens område? fick då ingen reklam
Citera
2014-05-14, 19:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
kan man på något vis veta om SD ämnat att dela ut reklam i ens område? fick då ingen reklam

Det är ett riksutskick av samhällsinformation, dvs alla i hela landet ska ha fått det.
Citera
2014-05-14, 19:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Han/hon gör sig alltså till talesman för landets alla brevbärare och menar att de har rätt till en obehagsfri arbetsdag. Måste vara väldigt behagligt att jobba som brevbärare om man tycker man har rätt att slippa alla negativa delar med sitt jobb, tror inte någon annan yrkesgrupp har det så lyxigt.

Nu är ju brevbärare bland de lägsta och mest arbetsskygga människor man kan tänka sig. De är dessutom korkade så man blir inte direkt förvånad. Ändå tragiskt med människor som inte tror på demokratin.
Citera
2014-05-14, 19:33
Medlem
Det är ditt jobb att dela ut post. Du kan ju inte sluta dela ut post för att du inte tycker om vad som står i det. Får jag inte min post, som tillhör mig och inte dig, vill jag byta brevbärare så att du får gå arbetslös.

En sådan oerhörd fräckhet att strunta i att dela ut min post. Kriminellt.
Citera
2014-05-14, 19:38
Medlem
ImImpalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst
Skulle inte alla kunna skicka ett klagobrev för att SD:s valsedel inte dykt upp?

Om man inte gillar SD då? Jag tycker alla och ALLA ska behandlas likadant och att alla är lika mycket värda! -Att säga jag är inte racist fast röstar på SD är som att säga jag är inte pedofil fast runkar till barnporr!
Citera
2014-05-14, 19:41
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Om du har lust kan du upplysa om att det inte var Voltaire som formulerade det berömda citatet utan Evelyn Beatrice Hall.

Det är intressant att det är det enda kulturmarxisterna kan komma med, att han aldrig sa JUST DET, men att han skrev något liknande och att den som skrev det gjorde en biografi om honom (dessutom en kvinna) verkar de inte bry sig om för fem öre...
Citera
2014-05-14, 19:45
Medlem
Fanns två bunkar i Oslo faktisk, till höger om F! Som var placerat mitt i boxen med dom andra partierna runt om.

funderade om det är många som rötar SD i Norge ?
Citera
2014-05-14, 19:45
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
hur e de här kontraproduktivt? javisst man tycker brevbäraren e dum i huvet men jag skulle inte rösta på sd för de

Folk som tvekar om hur de ska rösta tycker att SD blir illa behandlade och röstar på dem. Samma grej med torgmöten som störs ut. Det kan mycket väl gynna SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in