Citat:
Ursprungligen postat av
zinava
Varför ljuger du? Ardalans påstående om att SAA är lata byggde på att en väldigt relevant person sagt detta i en video, och enligt utsago ska ha berott på att många bl.a rökte på. (btw "man är lika stark som sin svagaste länk") Är det inte sakligt? Men detta gillade inte du, och försökte dig på ett tjuvnyp genom att dra in YPG och babbla om generalisering. Det om något är inte sakligt!
Herregud. Jag brukar inte skriva sådana saker, men är tvungen att göra det nu. Är du efterbliven?
Hur kan det vara sakligt att hänvisa till en persons uttalande, oavsett dennes ställning, när denna menar att "syriska soldater är lata och röker vattenpipa". Generaliseringar är motsatsen till något som är sakligt. Min poäng var, för tredje gången, att det inte går att göra generaliseringar av en hel armé utifrån en milisledares uttalanden när denna tränar ett 40-tal volontära syrier (NDF) utan tidigare militär erfarenhet. Det är bortom all saklighet - "objektivitet, opartiskhet; förmågan att hålla sig till objektiva fakta; affärsmässighet". Det är verkligen objektivt och opartiskt att en f.d. milisledare som för övrigt är radikal i sin religion talar syriska soldater i generella termer, samtidigt som denne opererar i en liten del av Syrien och samtidigt som dessa de soldater han hänvisar till ofta inte är lika religiöst övertygade som honom och hans milis. Sakligt...
Vidare har ingen, varken du eller Ardalan lyckats visa mig var denna "relevanta" person säger detta. Kan ni ge mig era källor eller ska ni hänvisa till något taget ur luften?