Citat:
Innan hizbulla och IRG dök upp så såg inte regimens framtid så ljus ut på fronten. Det gick väldigt dåligt, man förlorade mannar och hade problem med för få rekryter. Vid det här läget så insåg hizbulla ganska fort att ifall regimen i Syrien ryker så är deras egna framtid ovis och samtidigt så var Iran mån om att ha en eller flera backup plan utifall att Assad dynastin skulle falla. Man ville helt enkelt ha mer kontroll över sitt öde.
Därför så etablerade man en Hizbulla styrka och IRG tränade upp NDF till tappra soldater. Innan var dom helt värdelösa, men efter att iran blev klara med dom så var dom stridsdugliga för första gången i NDF's historia.
Folk använder benämningen SAA fel, dom känner inte till det att NDF är den huvudsakliga markstyrkan inom militären idag. Jag vet inte hur intensivt ni följer den här konflikten eller om ni mins hur det var då när hizbulla kom till Syrien. Det enda SAA gjorde då var att bomba sönder ett område och därefter så gick hizbulla tillsammans med andra militanter in och rensade. Så här gjorde dom konstant och det var här det började vända för regimen.
Det finns ett klipp på youtube där en ledare inom IRG snackar om syriska soldater och syrier i allmänhet. Han tyckte dom var fett lata samt att dom bara rökte nargila (vattenpipa) dagarna till ända. Dom var väldigt rasistiska på det klippet, men irg snubben hade pondus. Hursomhelst det ligger givetvis något i det han säger här. Dom var dåliga men när iranierna kom så vände dom på steken. Nu vet jag att det kan vara lite svårt att smälta detta faktum för en del syrier, men jag fattar inte varför det ska va så jävla svårt att erkänna att ni helt enkelt är dåliga på visa saker.
Det är ju så världen ser ut liksom. Man är bra på vissa saker och dålig på andra. Ni är bra på att vara lata och röka nargilla & ni är dåliga på att strida. Araber överlag är inte precis kända för sina bragder inom det militära i modern tid. Men som sagt det är inget ni behöver skämmas över.
Därför så etablerade man en Hizbulla styrka och IRG tränade upp NDF till tappra soldater. Innan var dom helt värdelösa, men efter att iran blev klara med dom så var dom stridsdugliga för första gången i NDF's historia.
Folk använder benämningen SAA fel, dom känner inte till det att NDF är den huvudsakliga markstyrkan inom militären idag. Jag vet inte hur intensivt ni följer den här konflikten eller om ni mins hur det var då när hizbulla kom till Syrien. Det enda SAA gjorde då var att bomba sönder ett område och därefter så gick hizbulla tillsammans med andra militanter in och rensade. Så här gjorde dom konstant och det var här det började vända för regimen.
Det finns ett klipp på youtube där en ledare inom IRG snackar om syriska soldater och syrier i allmänhet. Han tyckte dom var fett lata samt att dom bara rökte nargila (vattenpipa) dagarna till ända. Dom var väldigt rasistiska på det klippet, men irg snubben hade pondus. Hursomhelst det ligger givetvis något i det han säger här. Dom var dåliga men när iranierna kom så vände dom på steken. Nu vet jag att det kan vara lite svårt att smälta detta faktum för en del syrier, men jag fattar inte varför det ska va så jävla svårt att erkänna att ni helt enkelt är dåliga på visa saker.
Det är ju så världen ser ut liksom. Man är bra på vissa saker och dålig på andra. Ni är bra på att vara lata och röka nargilla & ni är dåliga på att strida. Araber överlag är inte precis kända för sina bragder inom det militära i modern tid. Men som sagt det är inget ni behöver skämmas över.
saa krigar mot underrättelsetjänster i över 80 länder, de gör ett bra jobb, terroristerna använder dessutom marxistiska taktiker som att strypa vattnet till civila vilket tar mycket resurser från armén
http://www.youtube.com/watch?v=8uUEmknGTlc
att västs underrättelsetjänster bedriver sån här krigföring är hemskt och om någon inte redan visste att väst genom terroristerna bara vill förstöra syrien och ta över landet borde det bli mer klart
krg bildades efter 2 no fly zones och en invasion av irak, så usa skapade krg. Krg är bara kurdiskt på ytan, under ytan är det usa och sionistiskt. Kolla bara på din signaturbild, en kurdisk flagga som viftas av vem?
--
för folk som tror FN är neutralt kan nämnas att syrien flera gånger klagat och att man skrivit över 100 brev utan att FN gjort något.
syriens fn-ambassadör talar lite om det:
http://www.presstv.ir/detail/2014/05/14/362548/israel-supportive-of-syria-militants/
Man säger att dom är militära rådgivare eller att dom tagit ledigt från sin tjänst. Men dom hamnade i strid i samma klipp och dom dog allihop.
Du ska dock ha tack för ett gott skratt.