2014-05-14, 00:04
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem är han och vad har han gjort?

Året är 2014 och det finns fortfarande personer som inte vet hur man använder google.
Citera
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Serching for sugarman låter som en kanon film men nejdå.
Filmen var långsam konstigt klipp. Sen när de väl hittade sugarman var det en blek person som inte var intressant och man kunde inte förstå att han varit populäre än Beatles. Att man tagit en Oscar eller liknande i dag tycker inte jag betyder något. Sverige har varit inne efter Stig Larssons böcker och med hjälp av rika infltelserika personer med lång näsa fick han som Stig Larsson hjälp för att andra skulle få tjäna med stor näsa.
Så att få först hela dokumentär-branschens uppmärksamhet och få en Oscarsnominering och sedan få alla branschers uppmärksamhet (nästan 5800 personer) och att vinna över andra starka bidrag betyder ingenting för dig? Varför gör det inte det? Till och med folk jag pratar med på två vitt skilda privata forum känner till filmen och de har knappt sett någon annan svensk film (möjligtvis något av Bergman). Säga vad man vill om filmen (alla gillar olika), men att säga att det inte betyder något är rent ut sagt idiotiskt, i synnerhet om vi pratar Sverige. Detta leder till att vi som land säkert får lite fler ögon på oss och kanske inte endast inom filmvärlden.

Det betyder klart som fan något, men däremot behöver det nödvändigtvis inte betyda att det är en bra film för att den har vunnit en Oscar (det tycker jag dock Searching for Sugar Man är). Det betyder bara att majoriteten av de ~5800 personerna som är aktiva, eller som har varit aktiva inom alla olika områden inom filmskapandet röstade på filmen som vinnare - inget mer än det. *Stieg Larsson om jag får be.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nej än så länge okänd dödsorsak. Att kändisskap kan vara tungt att bära är nog inte okänt faktum men jag gissar på någon slags sjukdom. Kan ju vara brustet blodkärl i hjärnan, det kan hända även relativt unga personer även om det är ovanligt.
Han såg ju rätt smal ut även när han tog emot sin Oscar (var väl något år sedan). Visst kan man vara naturligt smal men någon slags sjukdom ligger ju annars nära till hands.
Citera
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Vilka är de vanligaste dödsolyckorna i hemmet?
Det är väldigt ovanligt att unga människor dör i olyckor i hemmet. Antingen hade han extremt otur, eller så var det planerat.

Vila i frid.
Citera
2014-05-14, 00:06
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Året är 2014 och det finns fortfarande personer som inte vet hur man använder google.
Jag tror han ville provocera. Sorgligt i vilket fall som helst.
Citera
2014-05-14, 00:07
Medlem
RoffelMaos avatar
Wow, inte ofta jag reagerar så mycket på kändisars dödsfall men det här berörde mig. Shit vad tragiskt
Citera
2014-05-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz98
Den där sandnegern Malik hade tydligen blivit HIV smittad, han var ju homo, så antager att han tog livet av sig. En talanglös babbe som inte gjorde någon glad i allafall. Sverige är ett litet bättre ställe med en svartskalle mindre.

Din teori håller inte. Mig gjorde han glad och hela min familj, dessutom.
Senast redigerad av koppen85 2014-05-14 kl. 00:11.
Citera
2014-05-14, 00:10
Medlem
RED-DOGs avatar
Fallet kan bli långt och djupt, om man efter sin första film skjuts upp med största raketen till stjärnstatus. Om man har en mindre bra självtillit, kan det naturligtvis bli mycket problematiskt. Det blir oerhörda förväntningar på nästa verk, man känner att man bara faller ner i ett vakum.

Det kan naturligtvis vara annan tragik bakom också.

Mycket sorgligt i varje fall.
Citera
2014-05-14, 00:11
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/oscarbelonade-malik-bendjelloul-ar-dod/

"Under kvällen bekräftade polisen i Solna att Malik Bendjelloul är död. Enligt Anders Pettersson, stationsbefäl vid polisen i Solna, ligger inget brott bakom."
Citera
2014-05-14, 00:11
Medlem
Att svt skriver "en olycka" tyder väl på att någonting hänt ute på stan. Eller sa inte polisen att han funnits i sitt hem?.

Gillade Malik via intervjuer och filmen väldigt mycket. Sanslöst sorgligt. Sista sekunderna i detta Youtube klipp indikerar ju ändå en viss rädsla för framtiden:

https://www.youtube.com/watch?v=qbx5LeH4g70

"Or I will become........a hollywood casualty"
Citera
2014-05-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Ser ut och vara området runt St:Erik.

Nja snarare mellan Fridhemsplan och Kristineberg.
Citera
2014-05-14, 00:13
Medlem
Vem är Malik Bendjelloul???

Är det en svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in