2014-05-12, 18:02
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du placerar Sverige och inget annat västland i kategorin f.d. Sovjet-stat eller afrikanskt land. Jag tycker att det är suspekt. Det här känns som ett sidospår för övrigt.

Exemplet du tar upp är inte realistiskt. Ska detta då vara en arbetslös kines? Naturligtvis jobbar han någonstans redan och skulle då utföra jobbet han gör på det företag han jobbar på. Fortfarande: Sverige har kärnkraft och har haft det längre än Kina. Men Kina har kärnkraft nu. Hur är det möjligt enligt dig? Kina kan ju per definition inte haft nåǵon kines som invandrat dit för att hjälpa till med det. Det ligger en underton i det du skriver som är mycket äcklig.

Det är just detta jag undrar över. Om du menar det så använd då inte räkneexempel där du räknar in alla boende i landet. Så länge vi har antirasismen som officiell ideologi har jag svårt att se att det ska inträffa. Som jag nämnde, i USA på 70-talet körde de propaganda om att det föds för många barn. D.v.s för många vita barn. Det kommer alltså aktivt att motarbetas. Vad hände sen i USA? Jo, samma antirasister säger att det behövs massor av invandrare för att det behövs mer folk. Men du säger att antirasist inte är en omskrivning för antivit. Eller?

Du verkar ju vara en intelligent människa. Det är därför det du skriver är så förbryllande.

Du nämner konspirationsteorier. Varför i hela världen skullle du göra något sådant? Det är mycket underligt. Varför tog du upp det alls? Det känns mycket konstigt.

Varför jag kallar utrotning av vita människor för folkmord? Det är för att det är det. Vi gick igenom det. Vad du gjorde var att hitta på egna kriterier som motivering till varför det inte skulle vara det. Jag undrar varför du gör det. Du har inte förklarat det.

Eftersom du verkar vara en intelligent människa så kan det inte vara så att du råkar missuppfatta. Du måste göra det medvetet för att du har en dold agenda. Vad är den agendan? Enligt antirasismen i USA är problemet att de har vitt styre, massor av vita människor på maktpositioner överallt. Till och med demokraterna i USA förutsätter att deras nästa presidentkanditat ska vara vit. Ok? Så hur du kommer till den fråga du ställer kan jag inte förstå.
Jag tänkte skriva Danmark, men dom är ju inte intresserade av kärnkraft alls, osv., men lägg Danmark i listan då.

Vet du inte hur vetenskap och teknik sprids eller? Det kinesiska kärnenergiprogrammet är till viss del egenpåhittat, till viss del resultat av kunskapsutbyte med främst Sovjetunionen, men på senare tid med USA, Frankrike och Japan. I nuläget har Kina betydligt mer på fötterna än Sverige när det gäller kärnkraft eftersom de forskat mer på det och byggt nyare verk som är konstruerade enligt modernare principer.
Sverige kan hitta på dessa nya principer själv, eller så tar vi in en kille som redan kan dem. Gissa vilket som blir billigast.

Javisst. Men etniska svenskar är fortfarande majoritet av dessa 9.6 miljoner. Och 70-talet var för typ 30-40 år sedan. Det händer mycket mer på 360 år.
Och jo, antirasist betyder (i vissa fall) antivit. Var får du ifrån att jag sagt något annat?

Så kör vi frågorna igen eftersom du inte svarat på någon av dem:
  • Varför känner du dig träffad när jag nämner konspirationsteorier?
  • Vad är det du kallar folkmord? (alltså inte varför du kallar utrotning för folkmord, utan vad det är du kallar för utrotning.)
  • Vad baserar du det på att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?
2014-05-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag tänkte skriva Danmark, men dom är ju inte intresserade av kärnkraft alls, osv., men lägg Danmark i listan då.

Nordiska länder. Det börjar låta mer och mer som ren rasbiologi nu.

Citat:
Vet du inte hur vetenskap och teknik sprids eller? Det kinesiska kärnenergiprogrammet är till viss del egenpåhittat, till viss del resultat av kunskapsutbyte med främst Sovjetunionen, men på senare tid med USA, Frankrike och Japan. I nuläget har Kina betydligt mer på fötterna än Sverige när det gäller kärnkraft eftersom de forskat mer på det och byggt nyare verk som är konstruerade enligt modernare principer.
Sverige kan hitta på dessa nya principer själv, eller så tar vi in en kille som redan kan dem. Gissa vilket som blir billigast.

En (1) enda kille frälser världen med kärnkraft och det gäller att locka hit just honom med en blondin? Detta scenario är så löjligt och orealistiskt att det inte är värt att diskutera vidare.

Citat:
Javisst. Men etniska svenskar är fortfarande majoritet av dessa 9.6 miljoner. Och 70-talet var för typ 30-40 år sedan. Det händer mycket mer på 360 år.
Och jo, antirasist betyder (i vissa fall) antivit. Var får du ifrån att jag sagt något annat?

Ok, så 4.9 miljoner av dessa är svenskar (majoritet)? Ja, visst mycket kommer att hända. Och just därför är det så viktigt att sätta stopp för antirasism. I vissa fall? Ge mig gärna exempel på när det inte betyder det.

Frågorna är mycket konstiga. Vänd på det i stället. Du ska svara på de där frågorna. Ok?

Varför känner du dig träffad när jag nämner konspirationsteorier?

Ser du hur absurt det blir. Du kan inte styra debatten genom att ställa underliga frågor som bygger på saker du hittat på och som du låtsas missuppfatta. Det funkar inte så. Jag tror inte att du håller på så här vad gäller något annat än just detta ämne och då undrar jag naturligtvis varför du håller på så här. Fram med det i stället.

Jag har sagt att USA enligt antirasism har vitt styre och det är dåligt. Då ställer du denna fråga: Vad baserar du det på att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?

Du måste väl kunna se att det blir väldigt konstigt.
Senast redigerad av experten10 2014-05-12 kl. 18:14.
2014-05-12, 18:39
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Semantik. Blir ju litet som att tjafsa om var gränsen går för galenskap och mod.

Om vi tar Wikipedias beskrivning, hur är inte politikens och journalismens handlingar fullständigt jämförbara? Socialmoderaterna talar om "mångfald, tolerans" o.s.v i talarstol samtidigt som de försöker rensa världen från Vitas mångfald och inte tolererar pro-Vita eller Vita barn? Då det är känsligt för deras framgång att tala klarspråk?

Kan du då ge ett vardagsexempel på kodord annars?

En konvention är praxis (oskriven praktisk handling) inom internationell rätt/lag. Har Sverige slutat följa internationell lag, sen när?

Nu gör du ju bara löjliga jämförelser? Folkmordskonventionen säger tydligt att AVSIKTEN att folkmörda är grund i lagen.

Menar du att celler som dör ut ska åtalas för mord för att påtvingad rasblandning ska gälla som folkmord? Att våra Vita folk blandas bort avsiktligt är resultat av att bli "gammal"? Tankesätt (antivitism) som leder till förgörandet av Vita folk är gift nog.
Det är mycket riktigt semantik. Semantik handlar om ords betydelse, och är bland det viktigaste som finns inom kommunikation.

Javisst, t.ex. många slanguttryck började som en form av kodord. Man kan även använda helt vanliga ord som substitut för andra ord. Så länge man talar så kan man ha en konversation utan att utomstående förstår vad de hör, även om de kan höra att det man säger inte stämmer med verkligheten.

Exempel:
"Jag hörde att du var ute med båten igår."
"Jodå. Man seglade lite österut förbi Kungsgatan och när solen gick upp blev man riktigt glad i själen."

I detta exempel märks det inte att personerna ifråga diskuterar thaimassage med happy ending. Person 2 säger till och med vilken massageinrättning han besökte. Detta är alltså kodord. Avsedda att överföra dold kunskap. När Gudrun Schyman säger att hon är antirasist försöker hon inte överföra dold kunskap alls, eftersom alla känner till hennes åsikter ändå. Det enda hon gör är att ljuga dig rakt upp i ansiktet.

En FN-konvention är alltså ett dokument, ett skrivet sådant, inte en konvention i ordets konventionella betydelse. Sverige är (teoretiskt sett) inte bundet av någon internationell lag som vi inte gjort till en del av Sveriges lag. Att ratificera en FN-konvention innebär inte att man gör den till nationell lag.

Exakt, avsikten att folkmörda. Men bortavling är inte mord. Folk som öppnar gränserna förgör dig inte rent fysiskt, och har inte för avsikt att göra det heller. Möjligen har de för avsikt att avla bort dina gener, men det säger konventionen inget om. Det är dock fel, anser jag, att försöka avla bort våra gener. Men vi bör inte kalla det för folkmord, eftersom det är ett felaktigt påstående som dessutom är lätt att motbevisa.
2014-05-12, 18:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nordiska länder. Det börjar låta mer och mer som ren rasbiologi nu.

En (1) enda kille frälser världen med kärnkraft och det gäller att locka hit just honom med en blondin? Detta scenario är så löjligt och orealistiskt att det inte är värt att diskutera vidare.

Ok, så 4.9 miljoner av dessa är svenskar (majoritet)? Ja, visst mycket kommer att hända. Och just därför är det så viktigt att sätta stopp för antirasism. I vissa fall? Ge mig gärna exempel på när det inte betyder det.

Frågorna är mycket konstiga. Vänd på det i stället. Du ska svara på de där frågorna. Ok?

Varför känner du dig träffad när jag nämner konspirationsteorier?

Ser du hur absurt det blir. Du kan inte styra debatten genom att ställa underliga frågor som bygger på saker du hittat på och som du låtsas missuppfatta. Det funkar inte så. Jag tror inte att du håller på så här vad gäller något annat än just detta ämne och då undrar jag naturligtvis varför du håller på så här. Fram med det i stället.

Jag har sagt att USA enligt antirasism har vitt styre och det är dåligt. Då ställer du denna fråga: Vad baserar du det på att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?

Du måste väl kunna se att det blir väldigt konstigt.
Spanien, då. Spelar ingen roll: samtliga länder kan dra nytta av andras kunskaper, om det inte råkar vara ett fält där man är absolut världsledande.

Va? Nej, knappast, och det var ju inte det jag skrev. Det rör sig naturligtvis inte om en individ. Kineser kommer dessutom oftast hit med en existerande fru, och är då ointresserad av våra blondiner. Du verkar extremt förvirrad. Det skulle nog gå lättare för dig om du verkligen bemötte mina argument istället för att bemöta dina egna fantasier.

Likt andra skribenter här har framfört, så är den genomsnittliga 14-åriga (eller mentalt 14-åriga) twittraren som kallar sig antirasist inte antivit, eftersom denne inte har tänkt så långt, utan bara apar efter det som just nu är populärt. Om du däremot tar personer som Mona Sahlin eller Gudrun Schyman så javisst, då har du rätt, men dessa personer är, trots deras tongivande position, i minoritet.

Så har vi våra frågor igen. De är inte konstiga alls.
  • Vad är det du kallar folkmord?
  • Eftersom du är för trög för att förstå: Vad baserar du det på att Sverige har vitt styre?

Du har sagt alla dessa saker, så det är du som får svara för dem. Du kände dig träffad när jag nämnde konspirationsteorier. Du kallade något för folkmord. Du skrev att Sverige har vitt styre. Du håller på att totalförlora debatten på att du inte kan svara på enkla frågor och på att du hittar på saker som jag sagt och som du sedan svarar på.

Källa på att du sagt dessa saker:

Överreagera på ordet "konspirationsteori":
Citat:
Den som resonerar som en konspirationsteoretiker är du. Varför? Jo, för att du precis som de tror att alla skeenden måste förklaras med en konspiration. Så är det inte.

Dra upp folkmord:
Citat:
Visst. Jag är emot folkmord på svenskar, på vita människor i allmänhet. Jag är "ansvarig" för det. Vad du gör här är att implicera att det skulle vara något negativt att vara emot folkmord? Det säger du enbart för at jag är vit. Du skulle aldrig någonsin säga att man är "ansvarig" (implikation farligt) att vara emot folkmord på någon annan än vita. Så varför denna skillnad? Jo, du är antivit.

Låt säga att du har rätt, det är ett allvarligt språkligt brott etc. Folkmord är ett betydligt värre brott.

Vitt styre i Sverige:
Citat:
Observera att vi har vitt styre i Sverige också.

Självklart "håller jag på så här" med folk som har så uppenbart fel.
2014-05-12, 20:26
Medlem
Citat:
Spanien, då. Spelar ingen roll: samtliga länder kan dra nytta av andras kunskaper, om det inte råkar vara ett fält där man är absolut världsledande.

Vi brukar kalla detta den akademiska världen kompletterat med globalt aktiva företag. Den här kinesiska kärnjesus har inget med det att göra.

Citat:
Likt andra skribenter här har framfört, så är den genomsnittliga 14-åriga (eller mentalt 14-åriga) twittraren som kallar sig antirasist inte antivit, eftersom denne inte har tänkt så långt, utan bara apar efter det som just nu är populärt. Om du däremot tar personer som Mona Sahlin eller Gudrun Schyman så javisst, då har du rätt, men dessa personer är, trots deras tongivande position, i minoritet.

Två personer av hela makteliten, i brist på bättre ord. Ändå pågår politiken? Det går inte ihop. Mycket av samhället gemomsyras av antirasism.

• Eftersom du är för trög för att förstå: Vad baserar du det på att Sverige har vitt styre?

Tänker du som en konspirationsteoretiker så tycker jag att det ska påpekas för din egen skull.

Utrotning av vita människor. Detta sker globalt. Ja, nu vet jag att du med ditt räkneexempel räknar alla boende i Sverige och dessutom förutsätter en fördubblande av födelsetalen hos svenska par. Men, det sista förutsätter att den antirasistiska ideologin försvinner. I en sådan situation så spelar "invandring" mindre roll. Men där är vi inte. Och det är dit vi behöver komma.

Googla på regeringen och välj bilder. Du kommer få se en bild på ett 20-tal medelålders personer. Sen så ska jag försöka för förklara för tredje gången. Huruvida du och jag anser att USA (eller Sverige) har vitt styre eller ej är irrelevant. Jag vill understryka det för det väldigt viktigt. Vad som är viktigt är att antirasister tycker det. Och de tycker inte att vitt styre är OK oavsett var det är. Förstår du? Vad du och jag kan tycka om saken är helt irrelevant.
2014-05-13, 00:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Vi brukar kalla detta den akademiska världen kompletterat med globalt aktiva företag. Den här kinesiska kärnjesus har inget med det att göra.

Två personer av hela makteliten, i brist på bättre ord. Ändå pågår politiken? Det går inte ihop. Mycket av samhället gemomsyras av antirasism.

Tänker du som en konspirationsteoretiker så tycker jag att det ska påpekas för din egen skull.

Utrotning av vita människor. Detta sker globalt. Ja, nu vet jag att du med ditt räkneexempel räknar alla boende i Sverige och dessutom förutsätter en fördubblande av födelsetalen hos svenska par. Men, det sista förutsätter att den antirasistiska ideologin försvinner. I en sådan situation så spelar "invandring" mindre roll. Men där är vi inte. Och det är dit vi behöver komma.

Googla på regeringen och välj bilder. Du kommer få se en bild på ett 20-tal medelålders personer. Sen så ska jag försöka för förklara för tredje gången. Huruvida du och jag anser att USA (eller Sverige) har vitt styre eller ej är irrelevant. Jag vill understryka det för det väldigt viktigt. Vad som är viktigt är att antirasister tycker det. Och de tycker inte att vitt styre är OK oavsett var det är. Förstår du? Vad du och jag kan tycka om saken är helt irrelevant.
Den du kallar "kinesisk kärnjesus" är naturligtvis egentligen ett stort antal kinesiska kärntekniker som utgör en del av den akademiska världen kompletterat med globalt aktiva företag. Så hur har han inte med detta att göra?

Hur får du "personer som X och Y" till att bara omfatta två? Det är ett exempel på en typ av person, och det kan därmed vara fler än bara X och Y. Varför bryr du dig om Sverige och den vita världen om du inte ens förstår svenska?

Nej, en fördubbling av befolkningen över 360 år (13 generationer) skulle uppnås om befolkningen ökar med en hastighet av 6% per generation. Historiskt sett är detta en extremt låg siffra. Sverige har just nu en befolkningsökning på runt 0.7% per år, vilket ger 21% per generation. Antag att den största delen är invandrare och att antalet etniska svenskar ökar med hälften, endast 10% per generation. Det skulle innebära att 360 år senare skulle det finnas c:a 3.4 gånger så många etniska svenskar som det finns nu.
Svenska pars födelsetal skulle alltså inte behöva fördubblas för att befolkningen skulle fördubblas över en period på 360 år.
Så eftersom det svenska folket kommer att överleva, är det ju knappast folkmord, eller hur?

Fast det jag frågade om var varför du tyckte att Sverige har vitt styre. Du tycker alltså det för att samtliga regeringsmedlemmar är vita, vilket är svar på min fråga. Tack. Du kan ju när du vill!

Ej regeringsmedlem (faktiskt! hon slutade förra året)
2014-05-13, 02:49
Medlem
Citat:
Nej, en fördubbling av befolkningen över 360 år (13 generationer) skulle uppnås om befolkningen ökar med en hastighet av 6% per generation. Historiskt sett är detta en extremt låg siffra. Sverige har just nu en befolkningsökning på runt 0.7% per år, vilket ger 21% per generation. Antag att den största delen är invandrare och att antalet etniska svenskar ökar med hälften, endast 10% per generation. Det skulle innebära att 360 år senare skulle det finnas c:a 3.4 gånger så många etniska svenskar som det finns nu.
Svenska pars födelsetal skulle alltså inte behöva fördubblas för att befolkningen skulle fördubblas över en period på 360 år.
Så eftersom det svenska folket kommer att överleva, är det ju knappast folkmord, eller hur?

Nej, det fungerar inte så. Du kan inte bara göra antaganden och sen utgå från det som något sorts bevis. Det vet du såklart om. Men varför gör du då det? Fundera på det.

Citat:
Fast det jag frågade om var varför du tyckte att Sverige har vitt styre. Du tycker alltså det för att samtliga regeringsmedlemmar är vita, vilket är svar på min fråga. Tack. Du kan ju när du vill!

Varför frågar du den frågan? I din värld så är det viktigare vad jag (en som skriver på flashback) tycker än vad världens antirasister tycker? Det är så det verkar.
2014-05-13, 14:08
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej, det fungerar inte så. Du kan inte bara göra antaganden och sen utgå från det som något sorts bevis. Det vet du såklart om. Men varför gör du då det? Fundera på det.

Varför frågar du den frågan? I din värld så är det viktigare vad jag (en som skriver på flashback) tycker än vad världens antirasister tycker? Det är så det verkar.
Du kan naturligtvis hitta en matematisk funktion där du sätter in det effektiva... vad ska vi kalla det... "rasförrädartalet"? och sedan får ut ett positivt värde om det svenska folket kommer att växa och ett negativt om det inte gör det.
Men det spelar ju ingen roll. Det som spelar roll är att du ju gör det du anklagar mig för: du antar att blandäktenskap skulle få mängden etniska svenskar att krympa, och sedan använder du det som något sorts bevis för att antirasism är folkmord.
Det vill säga, du gör exakt det som du säger att man inte kan göra.

Jag frågar den frågan för att jag vill basera mina svar till dig på en analys av dina åsikter. Det är självklart det effektivaste sättet att diskutera.
2014-05-13, 16:16
Medlem
Citat:
Du kan naturligtvis hitta en matematisk funktion där du sätter in det effektiva... vad ska vi kalla det... "rasförrädartalet"? och sedan får ut ett positivt värde om det svenska folket kommer att växa och ett negativt om det inte gör det.

Visst, du kan sätta precis vad du vill i en formel eller en beräkning.

Citat:
Men det spelar ju ingen roll. Det som spelar roll är att du ju gör det du anklagar mig för: du antar att blandäktenskap skulle få mängden etniska svenskar att krympa, och sedan använder du det som något sorts bevis för att antirasism är folkmord.
Det vill säga, du gör exakt det som du säger att man inte kan göra.

Skillnaden är att jag baserar det på hur det ser ut i dag. Du hittar på en siffra vi inte har ("antag") och stoppar in den.

Du gör en liten fuling där. Att det existerar antirasister leder naturligtvis inte till folkmord. Men om antirasism är officiell ideologi i alla vita länder är det en annan femma. Det ska jag väl inte behöva förklara?

Citat:
Jag frågar den frågan för att jag vill basera mina svar till dig på en analys av dina åsikter. Det är självklart det effektivaste sättet att diskutera.

Men snälla du. Vore det inte bättre att diskutera sakfrågan i stället?

Jag har fortfarande inte förstått vad din ingång till ämnet är. Att ta Mona Sahlin i försvar... men hon var ju enligt dig "sinnessjuk". Så det går inte ihop. Förklara gärna hur du ser på saker och ting. Det skulle förenkla diskussionen rejält. Gör mig den tjänsten.
2014-05-13, 16:31
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Visst, du kan sätta precis vad du vill i en formel eller en beräkning.

Skillnaden är att jag baserar det på hur det ser ut i dag. Du hittar på en siffra vi inte har ("antag") och stoppar in den.

Du gör en liten fuling där. Att det existerar antirasister leder naturligtvis inte till folkmord. Men om antirasism är officiell ideologi i alla vita länder är det en annan femma. Det ska jag väl inte behöva förklara?

Men snälla du. Vore det inte bättre att diskutera sakfrågan i stället?

Jag har fortfarande inte förstått vad din ingång till ämnet är. Att ta Mona Sahlin i försvar... men hon var ju enligt dig "sinnessjuk". Så det går inte ihop. Förklara gärna hur du ser på saker och ting. Det skulle förenkla diskussionen rejält. Gör mig den tjänsten.
Jag vet inte var jag skulle ha tagit Mona Sahlin i försvar. Att ta henne i förvar vore däremot en bra idé

Nej, du får nog lov att visa hur det skulle vara bortavling (folkmord är det ju då inte, det har vi ju redan kommit fram till). Och då inte med anekdoter som att du "såg en neger pussa en blondin" eller att Sahlin vigde två blandraspar i TV (det sker 121.5 vigslar per dag i Sverige, de flesta mellan personer av samma ras), utan med verklig matematik, baserad på siffror med verklighetsanknytning. Jag vet att du har svårt med det där allra sista, men du kan ju försöka.
2014-05-13, 16:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte var jag skulle ha tagit Mona Sahlin i försvar. Att ta henne i förvar vore däremot en bra idé

Exakt, det kan ju inte vara det som är din ingång till det hela. Så vad är?

Citat:
Nej, du får nog lov att visa hur det skulle vara bortavling (folkmord är det ju då inte, det har vi ju redan kommit fram till). Och då inte med anekdoter som att du "såg en neger pussa en blondin" eller att Sahlin vigde två blandraspar i TV (det sker 121.5 vigslar per dag i Sverige, de flesta mellan personer av samma ras), utan med verklig matematik, baserad på siffror med verklighetsanknytning. Jag vet att du har svårt med det där allra sista, men du kan ju försöka.

Vad du gjorde var att hitta på egna kriterier för vad som ska betraktas som folkmord. D.v.s du la till saker som du personligen tyckte krävdes. Varför?

Du har hittat på ett högre födslotal hos svenska par. Varför gjorde du det över huvud taget? Du skulle like väl kunna säga så här, med start år 2015 så kommer svenskar par i snitt ha 10 barn var. Absolut. Det kan man säga. Man kan säga precis vad som helst.

Men vi försöker vända den utveckling vi har. Och ja, du har såklart rätt i att om svenska par faktiskt hade tio barn var så skulle det ju inte vara något problem. Men där är vi inte och dit kommer vi inte om inte antirasismen rensas ut. Låt säga att Israels regering vore antisemitisk. Det skulle vara helt normalt?
2014-05-13, 17:09
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Exakt, det kan ju inte vara det som är din ingång till det hela. Så vad är?

Vad du gjorde var att hitta på egna kriterier för vad som ska betraktas som folkmord. D.v.s du la till saker som du personligen tyckte krävdes. Varför?

Du har hittat på ett högre födslotal hos svenska par. Varför gjorde du det över huvud taget? Du skulle like väl kunna säga så här, med start år 2015 så kommer svenskar par i snitt ha 10 barn var. Absolut. Det kan man säga. Man kan säga precis vad som helst.

Men vi försöker vända den utveckling vi har. Och ja, du har såklart rätt i att om svenska par faktiskt hade tio barn var så skulle det ju inte vara något problem. Men där är vi inte och dit kommer vi inte om inte antirasismen rensas ut. Låt säga att Israels regering vore antisemitisk. Det skulle vara helt normalt?
Ingång? Min anledning att posta i tråden var att påpeka att "kodord" är fel ord att använda. "Betyder" ger en mycket bättre semantik och bättre flyt i meningen.

Nej, det gjorde jag inte. Jag använde de kriterier som du själv länkade till. Det är du som har svårt med ord, inte jag: jag förstår vad "physical destruction" betyder.

Jag har inte hittat på högre födelsetal. Det jag gjorde var att påpeka hur stor befolkningsökningen per år är i Sverige och sedan halvera det för att försäkra mig om att jag skulle underskatta etniska svenskars befolkningsökning, dvs. verkligheten ser ännu bättre ut än de matematiska resultaten.

Jag ställer mig frågande till hur utrotning av antirasism skulle leda till att svenska par skulle få 10 barn var, och till varför detta skulle vara nödvändigt. Vet inte vad en hypotetisk antisemitisk regering i Israel har med detta att göra? Det låter som att de skulle ha väldigt dåligt självförtroende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in