2013-04-01, 21:50
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Vad grundar du det på? Finns det någon studie eller något att basera det på?

Eftersom du ordagrant använder ordet statistiskt så måste det finnas statistik.

http://www.bra.se/download/18.744c0a913040e4033180001276/2011_8_hatbrott_2010.pdf

sidan 32, cirkeldiagram.
2013-04-01, 21:54
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Det finns mängder med sk antirasister som går emot det du kallar "antirasismens lära". I princip 99% av alla politiker, journalister jag sett/lyssnat på/läst och 99% av alla sk antirasister jag pratat med. De erkänner inte ens att någon rasism mot vita människor är möjlig.

Ja men det bygger ju på dina egna tolkningar. KAN det vara så att du uppfattar dem som antivita trots att de inte är det? Har du ens tänkt tanken att du kan ha misstolkat?
Ge några konkreta exempel på vad antirasister här inne sagt som föranleder benämningen antivit. Och journalister? Vad har de skrivit?
2013-04-01, 22:54
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Då kommer du med ditt google och vad du personligen menar med antirasist. Detta samtidigt som antirasist efter antirasist i tråden konkret visar att de är antivita men de kallar sig antirasister.

Du är för fokuserad på dig själv. Släpp det. Det är inte komplicerat det här.

Jag håller med, ni gör diskussionen för avancerad nu. Precis som Bull säger, det är enkelt, och vi har kommit fram till det flera gånger i tråden nu:
Antirasister är inte = antivita. Rasist är ett kodord för antimänniska.
Det genomförs ingen holocaust i Sverige i dag.
Och det finns absolut inga argument som kan läggas fram i tråden som ändrar något.
2013-04-01, 23:09
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
http://www.bra.se/download/18.744c0a913040e4033180001276/2011_8_hatbrott_2010.pdf

sidan 32, cirkeldiagram.

Citat:
Den absoluta majoriteten (97 procent) av de främlingsfientliga/rasistiska hatbrotten 2010 begicks mot
minoritetsgrupper medan 3 procent begicks mot majoritetsgruppen, alltså mot personer med svensk bakgrund

BRÅ skriver brott "begicks".

Citat:
Figur 6. Andel anmälningar med främlingsfientliga/rasistiska
motiv mot minoritetsgrupper eller majoritetsgruppen samt
mellan minoritetsgrupper, år 2010

Sedan skriver de "anmälningar". Det räcker med en anmälning för att konstatera att brott har begåtts numera.

Jag blir förvånad att det ens går att begå hatbrott mot svenskar. Handlar dessa 3% om hatbrott mot homosexuella möjligtvis?
2013-04-01, 23:15
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ja men det bygger ju på dina egna tolkningar. KAN det vara så att du uppfattar dem som antivita trots att de inte är det? Har du ens tänkt tanken att du kan ha misstolkat?
Ge några konkreta exempel på vad antirasister här inne sagt som föranleder benämningen antivit. Och journalister? Vad har de skrivit?

Vi har exemplet med SSU-filmen och Sahlins "den vita majoritetsbefolkningen är problemet" i nutid. Det finns dessutom mängder med mångkulturalister som debatterar på forumet som slänger sig med benämningar som "svenne", "svennefittor" och kan skriva spaltmeter med hatretorik mot svenskar och vita människor. Dessa brukar själva och många andra klassas som en del av "antirasisterna". De betraktar sig själva som "antirasister" naturligtvis. De hör till samma "tolleranta" vänster. Om du spenderat lite tid på detta forum kan det omöjligtvis ha undgått dig.
2013-04-01, 23:20
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så du menar på allvar att "vita" västeuropéer inte låg bakom kolonialismen? Vem var det annars - indier? Nej, kolonialismen initierades och uppehölls av just vita västeuropéer. Det är ett faktum.
Men givetvis har majoriteten av befolkningen ingen skuld i frågan, mer än att de varit arbetare etc i dessa länder. Den verkliga skurken är emellertid kapitalismen. Men detta problem angrips inte längre på samma sätt som för. Kanske det beror på att makten, den kapitalistiska makten, blev så orolig att den var tvungen att förändra motståndsrörelserna. De lyckades och ida angrips knappt kapitalism alls, inte ens av vänsterrörelserna om ursprungligen var de som stod på barrikaderna. Sk nationalister angriper inte heller kapitalismen utan angriper istället invandrare. Helt utan fog. Men vem är det som står bakom knuten och myser? Jo, kapitalisterna. För nu kan de verka utan motstånd och ytterligare berika sig och få ytterligare makt.
Så kapitalistisk psykologiskt försvar har infiltrerat vänstergrupper så de ändrat fokus från kapitalism till något allmängiltigt som det varken går att angripa eller definiera - dvs vita medelålders män etc.

Vi diskuterade inte huruvida den vite mannen har en kolonial skuld eller inte, utan om det finns en utbredd fientlighet mot vita och svenskar inom den politiska grupp som brukar benämna och betrakta sig som "antirasister". Detta anknyter naturligtvis till frågan om TS, Antirasist = Antivit.
2013-04-02, 00:35
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
BRÅ skriver brott "begicks".

Sedan skriver de "anmälningar". Det räcker med en anmälning för att konstatera att brott har begåtts numera.

Jag blir förvånad att det ens går att begå hatbrott mot svenskar. Handlar dessa 3% om hatbrott mot homosexuella möjligtvis?

Det skulle krävas att förhållandet anmäld/dömd var, snabbt räknat, ca 120 gånger större för rasism "majoritet mot minoritet" än vice versa (97/3 * 80/20 (procent vita/procent icke-vita)) för att överrepresentation inte skulle föreligga. Detta är såklart helt osannolikt.

Nej, de skriver uttryckligen:

"Det har även skett förändringar i hatbrottsstatistikens innehåll och uppbyggnad som medför att det kan vara svårt att göra vissa jämförelser över tid. Ett exempel på en sådan förändring är att Brå under 2008 genomförde en större definitionsförändring av vad som
är ett hatbrott i hatbrottsstatistiken. Definitionen förändrades till att numera även omfatta främlingsfientliga hatbrott mellan minoriteter och mot majoriteten"

Hatbrott mot homosexuella är en helt egen kategori.
2013-04-02, 00:39
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Vi har exemplet med SSU-filmen och Sahlins "den vita majoritetsbefolkningen är problemet" i nutid. Det finns dessutom mängder med mångkulturalister som debatterar på forumet som slänger sig med benämningar som "svenne", "svennefittor" och kan skriva spaltmeter med hatretorik mot svenskar och vita människor. Dessa brukar själva och många andra klassas som en del av "antirasisterna". De betraktar sig själva som "antirasister" naturligtvis. De hör till samma "tolleranta" vänster. Om du spenderat lite tid på detta forum kan det omöjligtvis ha undgått dig.

Har inte sett något exempel på detta faktiskt, kanske någon enstaka galning men det är en extremt liten minoritet. Att de sen av många andra skulle klassas som en del av antirasisterna känns inte så troligt. Jag skulle inte få för mig att inkludera sådana iallafall.
Sedan kan de ju vara hatiska mot svenska personer, just av personliga skäl, vad som har skrivits, och är hatet riktat just mot enskilda personer har det inte med rashat att göra. Ingen av antirasisterna som jag har sett så länge jag varit aktiv i det här tråden har iallafall uttryckt sig hatisk mot vita som ras.
2013-04-02, 01:58
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Har inte sett något exempel på detta faktiskt, kanske någon enstaka galning men det är en extremt liten minoritet. Att de sen av många andra skulle klassas som en del av antirasisterna känns inte så troligt. Jag skulle inte få för mig att inkludera sådana iallafall.
Sedan kan de ju vara hatiska mot svenska personer, just av personliga skäl, vad som har skrivits, och är hatet riktat just mot enskilda personer har det inte med rashat att göra. Ingen av antirasisterna som jag har sett så länge jag varit aktiv i det här tråden har iallafall uttryckt sig hatisk mot vita som ras.
Ja, du har gjort en helt riktig iakttagelse, som även jag lagt märke till. Antirasister i gemen, på detta forum eller ute i världen, gapar inte om "svennefittor" etc.
Däremot ser man inte alls sällan hur sk Sverigevänner uttrycker sig nedsättande om just svenskar med termer som just svennefittor och annat som fega svennar och så. Rasisterna är alltså de mest svenskhatande man kan få se. Detta är naturligtvis ingen nyhet eftersom Sverigedemokrater och andra nationalistiska inte alls älskar eller ens respekterar Sverige. Tvärtom hatar de både Sverige och svenskar. De vill istället göra allt för att förändra Sverige och svenskarna. Inte till något som har varit, som de ibland försöker påskina, utan förändra till något som aldrig funnits. Och där har historikern Arnstad helt rätt där han liknar Sverigedemokrater med fascister. Ty det är en fascistisk tanke. Herregud, Åkesson anser ju tom att svenskarna ska assimileras. Vem om inte en helt antisvensk och antivit individ hade menat at han hatar sin egen folkgrupp och sin nation så som Åkesson gör - och flera andra sk Sverigevänner med honom.
Fakta: om man "älskar sitt land, sin kultur och folkgrupp" så vill man verkligen inte förändra något av det, särskilt inte något så särpräglat och nästintill statiskt som just land, kultur och folkgrupp - och dessutom säger man ju verkligen inget så nedsättande som Åkesson et al.
För vad är det isåfall Åkesson et al egentligen menar sig älska? Ja, inte är det Sverige, svensk kultur, det svenska folket etc han verkar älska. För det vill han ju förändra.
2013-04-02, 04:45
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ja, du har gjort en helt riktig iakttagelse, som även jag lagt märke till. Antirasister i gemen, på detta forum eller ute i världen, gapar inte om "svennefittor" etc.
Däremot ser man inte alls sällan hur sk Sverigevänner uttrycker sig nedsättande om just svenskar med termer som just svennefittor och annat som fega svennar och så. Rasisterna är alltså de mest svenskhatande man kan få se. Detta är naturligtvis ingen nyhet eftersom Sverigedemokrater och andra nationalistiska inte alls älskar eller ens respekterar Sverige. Tvärtom hatar de både Sverige och svenskar. De vill istället göra allt för att förändra Sverige och svenskarna. Inte till något som har varit, som de ibland försöker påskina, utan förändra till något som aldrig funnits. Och där har historikern Arnstad helt rätt där han liknar Sverigedemokrater med fascister. Ty det är en fascistisk tanke. Herregud, Åkesson anser ju tom att svenskarna ska assimileras. Vem om inte en helt antisvensk och antivit individ hade menat at han hatar sin egen folkgrupp och sin nation så som Åkesson gör - och flera andra sk Sverigevänner med honom.
Fakta: om man "älskar sitt land, sin kultur och folkgrupp" så vill man verkligen inte förändra något av det, särskilt inte något så särpräglat och nästintill statiskt som just land, kultur och folkgrupp - och dessutom säger man ju verkligen inget så nedsättande som Åkesson et al.
För vad är det isåfall Åkesson et al egentligen menar sig älska? Ja, inte är det Sverige, svensk kultur, det svenska folket etc han verkar älska. För det vill han ju förändra.

Vettigt sagt. Nä jag har inte heller sett några sådana exempel på antirasister som uttrycker sådant svenskhat, så att det skulle vara den dominerande attityden är bara löjeväckande. Funderade på att gå tillbaka i tråden och leta upp de eventuella exempel som finns, men bevisbördan ligger såklart på de som påstår att detta är så utbrett, så då får de visa exempel på att det förekommer. Inte heller i andra trådar på liknande tema har jag märkt något liknande. Knappast heller bland politiker eller journalister.

Men vissa tar ju all kritik, oavsett sammanhang och oavsett om det bara riktar sig till just vissa anklagade individer eller grupper, som råkar vara vita, som att det skulle handla om svenskfientlighet. Det verkar inte finnas några gränser för hur grova feltolkningar man kan göra för att "bevisa" att antirasister i själva verket är antivita. Med ett objektiv synsätt så ser man inte alls denna koppling, och därför blir deras påståenden rent absurda.

Ja vad Åkesson egentligen strävar efter kan man verkligen undra, har aldrig förstått mig på hans idéer, och jag tror inte heller att många svenskar skulle trivas i hans idealbild av Sverige. Och som sagt, ofta är det just SD-are som uttrycker sig negativt om svenskar, att de är korkade (som inte röstar "rätt"), att de måste vakna (alltså att de är så tröga att de inte inser vad som pågår) och just då att många blir kallade "sverigefientliga" av olika anledningar.
2013-04-02, 05:02
Medlem
Citat:
Nej, tvärtom är det du som är fokuserad på dina tolkningar. Antirasist är inte lika med antivit, alldeles oavsett om vissa som utger sig för att vara antirasister ända ägnar sig åt rasism mot vita. Dessa ska såklart inte solka ner antirasisternas rykte bara för att de felaktigt använder sig av detta epitetet.

Jag sa att du inte hade förstått. Och det var precis det här jag menade. Vi lever i ett samhälle är antirasism är ett kodord för antvit. Vad det innebär är att om en person kallar sig antirasist, ja då kan man anta den personen är antivit. Det ser vi t.ex. på antirasisterna här i tråden.

Vi har en hel antirasistisk rörelse. Sen har vi Henrik-O. I din värld så är din åsikt på något vis ett rättesnöre. Men i verkligheten så är det ändå ganska få människor som ens vet du existerar. Vet att du finns. Och det är det jag menar med att du är för fokuserad på dig själv.

Citat:
Sedan är ju frågan hur många detta faktiskt gäller. Du menar att många i tråden "visar att de är antivita", men det är inget annat än din personliga tolkning, det måste du väl inse? Det betyder inte att de faktiskt ÄR antivita bara för att du uppfattat det så.

Ja, Henke. Men samtidigt så kan ju ingen "objektivt" vara antivit enligt dig. Eller hur? Inte ens utrotning till massiv kostnad är att vara anti enligt dig. Och innan du reagerar reflexmässigt nu igen så säger jag detta: googla inte. Det ger dig ingenting.
2013-04-02, 05:13
Medlem
Citat:
Men seriöst, hur orkar du vara så vilsen?
Nej, uppblandning påverkar inte antalet.
Ja, staten integrerar och blandar upp aktivt.
Ja uppblandningen är medveten.

Så långt verkar du vara med. Sedan börjar dina misstag.
"Och oppblandning leder till utrotning. Medveten politik som leder till utrotning är folkmord."
NEJ, det gör det inte. JA om man medvetet för en politik som utrotar ett folk är det folkmord, tack för den självklarheten.

Då vi klara! Det är inte komplicerat detta.

Citat:
Det jag kommer med är konkreta motargument för att förmå dig att inse dina försök att likställa dina personliga tolkningar och slutsatser med vad som faktiskt sker på riktigt inte har någon som helst substans. Men du vägrar ju fatta.

Du kommer med motargument? Vad du gjort ovan är att sammanfatta vad jag skriver. Det är inte motargument, Henke. Det är att hålla med mig. Är du grälsjuk?

Så vad är skillnaden då? Jo, du skriver att oppblandning inte leder till förre svenskar. Och det är ju korrekt i den meningen att om en thai importeras eller en svennehora blandar opp så innebär det i sig inte att någon svensk dör på grund av det. Det fattar vem som helst. Men tänk dig detta i ett längre perpektiv. Se det som en övning.

För tar vi din... "logik"? till vad den faktiskt innebär så skulle en lag om påtvingad oppblandning/integration inte heller leda till att antalet svenska minskar. Eller hur? Det är bara det att det blir mycket färre i nästa generation. Och det är målsättningen från antirasistiskt håll.

Så vi är egentligen inte oense där heller. Du har fel fokus på det faktiskt handlar om. Det är det som är kruxet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in