Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Har inte sett något exempel på detta faktiskt, kanske någon enstaka galning men det är en extremt liten minoritet. Att de sen av många andra skulle klassas som en del av antirasisterna känns inte så troligt. Jag skulle inte få för mig att inkludera sådana iallafall.
Sedan kan de ju vara hatiska mot svenska personer, just av personliga skäl, vad som har skrivits, och är hatet riktat just mot enskilda personer har det inte med rashat att göra. Ingen av antirasisterna som jag har sett så länge jag varit aktiv i det här tråden har iallafall uttryckt sig hatisk mot vita som ras.
Ja, du har gjort en helt riktig iakttagelse, som även jag lagt märke till. Antirasister i gemen, på detta forum eller ute i världen, gapar inte om "svennefittor" etc.
Däremot ser man inte alls sällan hur sk Sverigevänner uttrycker sig nedsättande om just svenskar med termer som just svennefittor och annat som fega svennar och så. Rasisterna är alltså de mest svenskhatande man kan få se. Detta är naturligtvis ingen nyhet eftersom Sverigedemokrater och andra nationalistiska inte alls älskar eller ens respekterar Sverige. Tvärtom hatar de både Sverige och svenskar. De vill istället göra allt för att förändra Sverige och svenskarna. Inte till något som har varit, som de ibland försöker påskina, utan förändra till något som aldrig funnits. Och där har historikern Arnstad helt rätt där han liknar Sverigedemokrater med fascister. Ty det är en fascistisk tanke. Herregud, Åkesson anser ju tom att svenskarna ska assimileras. Vem om inte en helt antisvensk och antivit individ hade menat at han hatar sin egen folkgrupp och sin nation så som Åkesson gör - och flera andra sk Sverigevänner med honom.
Fakta: om man "älskar sitt land, sin kultur och folkgrupp" så vill man verkligen inte förändra något av det, särskilt inte något så särpräglat och nästintill statiskt som just land, kultur och folkgrupp - och dessutom säger man ju verkligen inget så nedsättande som Åkesson et al.
För vad är det isåfall Åkesson et al egentligen menar sig älska? Ja, inte är det Sverige, svensk kultur, det svenska folket etc han verkar älska. För det vill han ju förändra.