2014-05-03, 20:41
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user.1
hur länge efter att man skrivit ett inlägg kan man redigera det?
60 minuter. Inom 2 minuter så syns det inte att du redigerat det.
Citera
2014-05-04, 13:24
Medlem
Sniparss avatar
Hittade lite forum:

(FB) Javascript
(FB) XML
(FB) ASP.Net
(FB) Mobiltelefoner och smartphones
(FB) Afrika-old
(FB) Datoranvändning - Windows (old)
(FB) Teknik & prylar
Hittade även en del länder i Resor.

Är detta forum som ska komma eller redan funnits?
Senast redigerad av Snipars 2014-05-04 kl. 13:29.
Citera
2014-05-04, 15:19
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipars
Hittade lite forum:

(FB) Javascript
(FB) XML
(FB) ASP.Net
(FB) Mobiltelefoner och smartphones
(FB) Afrika-old
(FB) Datoranvändning - Windows (old)
(FB) Teknik & prylar
Hittade även en del länder i Resor.

Är detta forum som ska komma eller redan funnits?
De har funnits, men har tagits bort, flyttats, bytt namn eller sammanfogats med andra.
Citera
2014-05-06, 17:45
Medlem
Jag har börjat störa mig lite på textfonten som visas. Tycker texterna flyter ihop väldigt mycket om det är mycket text. Om man skulle ha en font med serifer så skulle det gå lättare tror jag. Jag har skaffat glasögon nyligen och det har inte blivit bättre. Är det bara jag som har problem med texten? ett förslag är ju att man kanske kan få välja font själv, så blir inte forumet påverkat så mycket. Tex att man har 3-4 fonter att välja mellan. Det finns ju ett gäng olika färgteman man kan ha, men fonten är väl den samma? Fonten som är på menyn längst upp och Aktuella ämnen, nya ämnen osv. är väldigt skön att läsa.
Citera
2014-05-12, 18:53
Medlem
user.1s avatar
hur kan vissa användare ha två bilder inlagda på sin profilsida?
Citera
2014-05-12, 18:54
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Dom är förmodligen ex. moderatorer eller moderatorer. Tror inte att andra kan ha det.
Citera
2014-05-12, 21:18
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Som b0gfetto säger så är det en "förmån" man får när man blir moderator, förmodligen en rest från när forumet var ett icke-modifierat vBulletinforum. När man sen avgår som moderator så vill jag minnas att man inte kan plocka bort eller ändra den. Så ser du en medlem (som är inte moderator) med två profilbilder så är det en ex-mod. Någon ex-mod (ping ^Eaz!) får gärna bekräfta att valmöjligheten försvinner.
Citera
2014-05-12, 21:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Som b0gfetto säger så är det en "förmån" man får när man blir moderator, förmodligen en rest från när forumet var ett icke-modifierat vBulletinforum. När man sen avgår som moderator så vill jag minnas att man inte kan plocka bort eller ändra den. Så ser du en medlem (som är inte moderator) med två profilbilder så är det en ex-mod. Någon ex-mod (ping ^Eaz!) får gärna bekräfta att valmöjligheten försvinner.

Fasen, får PM av CC så förväntas man skriva i en tråd....inte ens när man avsagt sig bördan sen år tillbaka så får man vara ifred

Men ja, man kan inte ändra det när man inte är mod längre, så man är låst på den bilden.
Citera
2014-05-12, 21:29
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fasen, får PM av CC så förväntas man skriva i en tråd....inte ens när man avsagt sig bördan sen år tillbaka så får man vara ifred

Men ja, man kan inte ändra det när man inte är mod längre, så man är låst på den bilden.
Då har vi det på pränt. Stort tack för hjälpen.
Citera
2014-05-12, 21:31
Medlem
user.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Då har vi det på pränt. Stort tack för hjälpen.
ja där ser man, då har man blivit lite klokare idag iallafall.
Citera
2014-05-13, 08:03
Medlem
Dum fråga kanske men är inte så insatt. Tydligen så kan ens startade trådar/ämnen inte raderas, eller? Om man startat ett ämne t.ex "akut restaurangtips" så är väl det onödigt att sådant ligger kvar och skräpar?
Citera
2014-05-13, 08:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Dum fråga kanske men är inte så insatt. Tydligen så kan ens startade trådar/ämnen inte raderas, eller? Om man startat ett ämne t.ex "akut restaurangtips" så är väl det onödigt att sådant ligger kvar och skräpar?
Enbart regelbrott raderas. Allt annat får "ligga kvar och skräpa" för framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in