2015-10-03, 18:45
Medlem
Utdelas alltid varningar när OT-inlägg raderas? Eller sker det bara om medlemmen i fråga ofta skriver OT och har mycket andra tillsägelser på sig?
Citera
2015-10-03, 18:56
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Utdelas alltid varningar när OT-inlägg raderas? Eller sker det bara om medlemmen i fråga ofta skriver OT och har mycket andra tillsägelser på sig?
Jag skulle tro att de flesta raderingar sker utan att varning utdelas. Själv varnar jag bara för rent diskussionsförstörande inlägg eller om en tråd har kapats av användare som mest vill sitta och chatta. Om användaren har fler varningar spelar sällan roll.
Citera
2015-10-03, 18:57
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det sker ganska sällan, kanske vid några få procent av fallen. Om man har varningar tidigare spelar ingen roll för om man får det igen, men om man skriver t ex fyra OT-inlägg i en och samma tråd så ökar ju risken att man ska få en varning. Det spelar ju också in hur OT det är i sammanhanget.

En varning är ju endast ett sätt att berätta för någon att man bryter mot reglerna och bör ta till sig det så det är ju vid sådana tillfällen det delas ut.

Ibland kan ju en tråd ha ett moderatormeddelande där man meddelar att man är hårdare med varningar i just den tråden, för att den har eller är på väg att spåra ur med för mycket OT, då sker det ju givetvis oftare i just den tråden.
Citera
2015-10-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Jag skulle tro att de flesta raderingar sker utan att varning utdelas. Själv varnar jag bara för rent diskussionsförstörande inlägg eller om en tråd har kapats av användare som mest vill sitta och chatta. Om användaren har fler varningar spelar sällan roll.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det sker ganska sällan, kanske vid några få procent av fallen. Om man har varningar tidigare spelar ingen roll för om man får det igen, men om man skriver t ex fyra OT-inlägg i en och samma tråd så ökar ju risken att man ska få en varning. Det spelar ju också in hur OT det är i sammanhanget.

En varning är ju endast ett sätt att berätta för någon att man bryter mot reglerna och bör ta till sig det så det är ju vid sådana tillfällen det delas ut.

Ibland kan ju en tråd ha ett moderatormeddelande där man meddelar att man är hårdare med varningar i just den tråden, för att den har eller är på väg att spåra ur med för mycket OT, då sker det ju givetvis oftare i just den tråden.

Okej, tack.

Då behöver jag inte vara orolig att svara på folk som citerar mig och ställer frågor som kan verka lite avsides gentemot huvudämnet i olika trådar? Eller bör det tas i PM om det är för svårt att styra in svaret mot topic?
Citera
2015-10-03, 19:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Okej, tack.

Då behöver jag inte vara orolig att svara på folk som citerar mig och ställer frågor som kan verka lite avsides gentemot huvudämnet i olika trådar? Eller bör det tas i PM om det är för svårt att styra in svaret mot topic?
Du bör anknyta till topic i dina svar. Att svara på OT med OT bedöms som OT och du riskerar en varning.
Citera
2015-10-03, 19:07
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Okej, tack.

Ta sidodiskussioner i PM eller starta ny tråd om en intressant sidodiskussion är på väg att uppstå. Be gärna någon moderator (i PM) att bryta ut OT-inlägg som i sig är intressanta till en egen tråd där diskussionen kan fortsätta.
Citera
2015-10-03, 19:09
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Okej, tack.

Nja, det ökar snarare risken än minskar den. Om man svarar med OT på ett annat OT-inlägg så "stör" det ju tråden än mer eftersom det blir en hel OT-diskussion i en tråd om någonting annat.

Visst kan det vara frestande att svara, och ibland gör man ju sådana misstag och helt enkelt glömmer av själva topic eftersom sidodiskussionen också är intressant. Det har jag också gjort.

Vad man kan göra, om man tror att det kan vara en bra diskussion av det även om det är OT, är ju att rapportera OT-inlägget och fråga moderatorn om det går att bryta ut till en egen tråd eftersom man har något bra att tillföra i ämnet. Det är ju inte så att vi vill radera och ge varningar utan det viktiga är ju att det blir bra diskussioner.
Citera
2015-10-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du bör anknyta till topic i dina svar. Att svara på OT med OT bedöms som OT och du riskerar en varning.

Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Ta sidodiskussioner i PM eller starta ny tråd om en intressant sidodiskussion är på väg att uppstå. Be gärna någon moderator (i PM) att bryta ut OT-inlägg som i sig är intressanta till en egen tråd där diskussionen kan fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nja, det ökar snarare risken än minskar den. Om man svarar med OT på ett annat OT-inlägg så "stör" det ju tråden än mer eftersom det blir en hel OT-diskussion i en tråd om någonting annat.

Visst kan det vara frestande att svara, och ibland gör man ju sådana misstag och helt enkelt glömmer av själva topic eftersom sidodiskussionen också är intressant. Det har jag också gjort.

Vad man kan göra, om man tror att det kan vara en bra diskussion av det även om det är OT, är ju att rapportera OT-inlägget och fråga moderatorn om det går att bryta ut till en egen tråd eftersom man har något bra att tillföra i ämnet. Det är ju inte så att vi vill radera och ge varningar utan det viktiga är ju att det blir bra diskussioner.

Tack för bra och saklig respons nu blev man lite klokare och slipper riskera OT . Ha en fortsatt härlig afton.
Citera
2015-10-03, 23:56
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
(FB) Forumet "Nätapotek och drogshoppar" arkiveras

Så nu ligger det alltså arkiverat och helt dött, går inte att skriva i trådarna eller någonting? När kommer det släppas ut från arkivet igen?
Citera
2015-10-04, 00:12
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Så nu ligger det alltså arkiverat och helt dött, går inte att skriva i trådarna eller någonting? När kommer det släppas ut från arkivet igen?

Svårt att förstå text? Det finns trådar för drogshoppar i de olika drogforumen det går jättebra att skriva i. Diskussionerna om drogshoppar finns fortfarande kvar. Men de kommer nog aldrig släppas ut ur arkivet igen.
Citera
2015-10-05, 12:35
Medlem
Ingen..?
Har jag missat nåt uppenbart eller har jag postat på fel ställe?

Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
tv-forumet: får man inte diskutera vem som har åkt ut från en doku-serie?
Jag såg nu i Paradise Hotel tråden att folk har fått inlägg borttagna, med hot om varning, för att de inte använt spoilertaggar. Men det har väl aldrig behövts förut? När avsnittet har sänts, alltså.

Jag följde Big Brother tråden förra säsongen och då diskuterades det i realtid. Så fort programledarna läst upp namnet på den som åkte ut så diskuterades det i tråden, utan spoilertaggar. Och det var inget problem.
Paradise Hotel har samma upplägg, en gång i veckan åker en deltagare ut, och det sker i avsnittet som sänds sen kväll onsdagar. Så även denna veckan, sent igår åkte en person ut. Nu har någon/några fått inlägg om det borttagna och hot om varning.
Båda trådarna ligger i Tv-kommentatorerna. Så vad är skillnaden?

Jag läste den nålade tråden i tv-forumet där det står allmänt om spoilerregler men jag hittar inget där som kan förklara att serierna bedöms olika.
Citera
2015-10-05, 13:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ingen..?
Har jag missat nåt uppenbart eller har jag postat på fel ställe?
Jag föreslår att du skickar ett vänligt PM till någon av moderatorerna i tv-forumet (Moll-E, N3ss3, Strychno eller Arbetarbroder) och diskuterar direkt med någon av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in