2014-05-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Enbart regelbrott raderas. Allt annat får "ligga kvar och skräpa" för framtiden.

Ok tack för svaret.
Citera
2014-05-13, 09:40
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Ok tack för svaret.
Också papperskorgen finns för det. Men den används enbart på trådar som ställts i onödan, typ att det redan finns trådar och samlingstrådar. Lås-funktionen är exempelvis för när en diskussion spårat ur, men originalfrågan i sig var legitim. Ett exempel från juridik-forumet jag modererar är när det blev "nähä" och "joho" som argument i två sidor. Då blev tråden låst med ett meddelande om att om någon har ett nytt argument eller något annat som för diskussionen framåt så är de välkomna att kontakta mig (eller annan av forumets moderatorer) så kan vi öppna tråden igen.
Citera
2014-05-16, 09:47
Medlem
DIEXELs avatar
Lägg till confused-smileyn på de som syns när man skriver ett inlägg. Tröttsamt att behöva trycka på "Fler" varje jävla gång man ska ha confused-smileyn!
Citera
2014-05-16, 17:30
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Lägg till confused-smileyn på de som syns när man skriver ett inlägg. Tröttsamt att behöva trycka på "Fler" varje jävla gång man ska ha confused-smileyn!

Skriv :confused: istället?
Citera
2014-05-29, 20:53
Medlem
kuddenchristos avatar
Har alla delforum här haft postcount?
Citera
2014-05-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo

Nä. Finns några forum som inte ger någon postcount.
Laidback Bl.a
Edit: du säger "haft", det vet jag inget om.

En fråga: är det okej att copy-pasta inlägg från papperskorgen?
Alltså, om inlägget har relevans i tråden det klistras in i, eller räknas det som korspostning oavsett?
Citera
2014-05-30, 14:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Är rätt säker på att Laidback saknade PC redan vid lanseringen.
Likaså har nog länktips alltid saknat PC.
Citera
2014-05-30, 15:41
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nä. Finns några forum som inte ger någon postcount.
Laidback Bl.a
Edit: du säger "haft", det vet jag inget om.

En fråga: är det okej att copy-pasta inlägg från papperskorgen?
Alltså, om inlägget har relevans i tråden det klistras in i, eller räknas det som korspostning oavsett?
Det beror på varför det postas på nytt. Om det var en felplacerad tråd som papperskorgas med uppmaningen att göra bättre förarbete i val av forum: då skulle jag tillåta det (tråden är inte fri från 0.02 eller 0.01, men nog för 0.04). Om det är enstaka inlägg så är det mer balansgång.
Citera
2014-05-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Det beror på varför det postas på nytt. Om det var en felplacerad tråd som papperskorgas med uppmaningen att göra bättre förarbete i val av forum: då skulle jag tillåta det (tråden är inte fri från 0.02 eller 0.01, men nog för 0.04). Om det är enstaka inlägg så är det mer balansgång.

Mja, det var ett inlägg i en tråd som blev korgad för att trådstarten var undermålig.
Citera
2014-05-30, 19:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Mja, det var ett inlägg i en tråd som blev korgad för att trådstarten var undermålig.
Jag kan inte se varför det inte ska vara tillåtet. Det är ju inte ditt fel om en tråd korgas och ditt inlägg som är on-topic följer med dit.
Citera
2014-05-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kan inte se varför det inte ska vara tillåtet. Det är ju inte ditt fel om en tråd korgas och ditt inlägg som är on-topic följer med dit.
Nä okej.
Citera
2014-05-30, 20:13
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Citat:
Nä okej.
Håller helt med min kollega i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in