Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Källa på vad? De Geer sa faktiskt nåt i stil med att anonyma kritiker på Flashback borde hängas ut och att man kunde hitta dessa personer. Det var alltså nationalister som var kritiska mot en del saker, som t.ex. det vansinniga Ukraina-fiaskot, som borde spåras upp och hängas ut. Eller vill du ha en källa på att De Geer har alkoholproblem? Det verkar vara en ganska allmänt spridd uppfattning att så är fallet. Själv har jag ingen aning och bryr mig inte heller. Jag gillar trots allt oftast De Geer.
I något gammalt Radio Framåt-avsnitt i vilket de diskuterade William Petzäll och hans död, så kom Jonas De Geer in på att i den nationella rörelsen har man en tendens till att antingen vara supande skinnskallar eller nykterister, och han tyckte att det var synd att det är så svart-vitt.

Det kanske inte låter så lustigt när jag beskriver det här, men det lät ganska roligt när man lyssnade på det och känner till hans alkoholproblem.
I början av det senaste förfestsavsnittet så kom Dan Eriksson in på att Ulf Lundell har blivit sämre sedan han blev kristen och nykterist, och då nämnde Magnus Söderman att om man är kristen är det bäst om man också är alkoholist, så att man på grund av sina skamkänslor över sina synder skall kompensera dem genom att vara kreativ; jag tolkade det som en ganska icke-subtil gliring riktad mot Jonas.