2014-05-12, 09:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, mycket lustigt. Du vet att jag inte skrev 80 miljoner polacker.

Du har hittat på att de fråntogs sin rikedom, ungefär som i Ryssland 1917.

Det där är som att säga att Israel inte har judiskt styre, för det finns några araber deras parlament. Sverige har vitt styre. Liksom Norge och så vidare.

Jag tror dig inte.

Jag håller inte med dig. Värdet tillkommer U-länderna till större del.

Det var inte meningen att förolämpa dig personligen om du nu trodde det. Vad jag syftade på är på längre sikt. Låt säga 5% per generation. Hur många generationer krävs det för utrotning?
Du skrev 80 miljoner, vilket innebär att du räknade med polackerna. Tyska regeringen hade (av uppenbara anledningar) statistik på vem som var etnisk tysk och vem som inte var det, du får googla litet.

Nej, Ryssland 1917 var en annan situation.

Sverige har inte "vitt styre" såtillvida att det inte står så i lagen. Men visst är de flesta styrande vita. Har USA vitt styre? Jag menar, presidenten är ju neger.

Du tror inte på vad? Att mer än ett par hundra per år kan innebära nettoförlust? Antag att vi tar in c:a 300 per år. Över 100 år blir det 30 000 människor som ska in någonstans. Detta utan att samhällets struktur rörs upp. Det är fullt möjligt, anser jag.
Ta nästa nivå - "några tusen". Vi har, säg, 3000 per år. Då uppnår man 30 000 pers på bara 10 år. Det är en stor mängd människor. Vore det möjligt att passa in alla dessa i samhället förlustfritt? Kanske. Man kan inte vara säker.

Nej, det är inte u-länderna som äger oss, det är vi som äger dom.

5% vad per generation? Svenska kvinnor som söker sig till invandrare? Tja. Om du börjar med en godtycklig population och tar bort 5% av det som är kvar hela tiden krävs det 13 "generationer" för att halvera antalet. Man kan bara räkna så om även svenska män väljer invandrarkvinnor i lika stor utsträckning, men ändå.
13 generationer är ungefär 360 år. Om befolkningen fördubblas på 360 år uppväger alltså detta halveringen.
2014-05-12, 10:12
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Du menar att politiker och media öppet kräver att Vita ska diskrimineras, tryckas undan och bli av med på olika sätt. Dom säger det inte med "mångfald", "tolerans", "jämlikhet" och sen agerar antivitt?

Själva R-ordet blev ju populariserat av en folkmördande kommunist som jämställde folkkärlek = efterblivet så det säger ju mycket litet, eller mer än man anar, kanske? Men oavsett om det är just kodord eller ren och skär lögn är ju resultat nästintill identiskt det förstår du själv.

Dåså.

Hur exakt är det inte folkmord om lagen beskriver en exakt sådan framtid våra Vita barn utsätts för?

Spelar det roll om det är ett knivhugg eller ett tärande gift som mördar en individ, inte? Varför spelar exakta metoden för roll vid ett kollektiv, då? Mord är mord, oavsett individ eller folk.

Det låter ju rätt så motsägelsefullt till might is right läran du godkände, att turkar fått radera anatolierna? Men nåja, håller med dig i det du menar. Men motsatsen till det är ju just folkmord då det leder till att ett folk utrotas under (politiskt)korrekta omständigheter. Det är folkmord.
Jo, det gör de. Men "antirasist" är ändå inget kodord eftersom det inte är någon dold kunskap som överförs. Det är en lögn, men inte ett kodord. Att resultatet blir detsamma är väl sant.
Men jag anser att det svenska språket, världens vackraste, inte skall fördummas och speciellt att det inte ska vulgariseras med diverse direktöversättningar från utländska tungomål.

Det vore folkmord om en lag beskrev det som händer som folkmord. Men någon sådan lag finns inte.
För det första är det du citerar inte en lag, utan en FN-konvention. För det andra innebär "fysisk utrotning" att knivar och gift räknas, men att dö genom att bli gammal inte gör det.

Du tycker att det är motsägelsefullt att den naturliga principen nämns av samma person som tycker att principen inte stöder folkmord. En demokratisk stat där principerna om de mänskliga rättigheterna finns inrotade i befolkningen, och där massmedia är okontrollerade och har god insyn, visar sig dock vara ytterst ovillig att begå folkmord.
Det finns dock relativt få sådana stater. Vi borde bli bättre.
2014-05-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du skrev 80 miljoner, vilket innebär att du räknade med polackerna. Tyska regeringen hade (av uppenbara anledningar) statistik på vem som var etnisk tysk och vem som inte var det, du får googla litet.

Nej, Ryssland 1917 var en annan situation.

Jaså, i Ryssland fråntogs de rika inte sin egendom. En annan situation där.

Citat:
Sverige har inte "vitt styre" såtillvida att det inte står så i lagen. Men visst är de flesta styrande vita. Har USA vitt styre? Jag menar, presidenten är ju neger.

Har du någon gång försökt dig på politisk analys? Situationen i USA är följande. Färgade av olika kulörer är inte längre nöjda med att bara representeras av vita (Demokrat-partiet), de vill representeras av sina egna i stället. Det må vara hänt att Hillary Clinton nomineras 2016 p.g.a att inget alternativ finns och p.g.a. sin makes rykte men det är temporärt.

Citat:
Du tror inte på vad? Att mer än ett par hundra per år kan innebära nettoförlust? Antag att vi tar in c:a 300 per år. Över 100 år blir det 30 000 människor som ska in någonstans. Detta utan att samhällets struktur rörs upp. Det är fullt möjligt, anser jag.

Man kan anta precis vad som helst, eller hur? Men varför? Det har ingen koppling till verkligheten. Frågan blir varför man över huvud taget ska ta in dem då.

Citat:
Nej, det är inte u-länderna som äger oss, det är vi som äger dom.

5% vad per generation? Svenska kvinnor som söker sig till invandrare? Tja. Om du börjar med en godtycklig population och tar bort 5% av det som är kvar hela tiden krävs det 13 "generationer" för att halvera antalet. Man kan bara räkna så om även svenska män väljer invandrarkvinnor i lika stor utsträckning, men ändå.
13 generationer är ungefär 360 år. Om befolkningen fördubblas på 360 år uppväger alltså detta halveringen.

Ja, du ser. Där har du det, med en siffra på fem procent. Det behöver stoppas, oavsett procentsiffran (som i en modell knappast kan antas vara konstant). Och det är medveten politik. Folkmord.
2014-05-12, 12:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Jaså, i Ryssland fråntogs de rika inte sin egendom. En annan situation där.

Har du någon gång försökt dig på politisk analys? Situationen i USA är följande. Färgade av olika kulörer är inte längre nöjda med att bara representeras av vita (Demokrat-partiet), de vill representeras av sina egna i stället. Det må vara hänt att Hillary Clinton nomineras 2016 p.g.a att inget alternativ finns och p.g.a. sin makes rykte men det är temporärt.

Man kan anta precis vad som helst, eller hur? Men varför? Det har ingen koppling till verkligheten. Frågan blir varför man över huvud taget ska ta in dem då.

Ja, du ser. Där har du det, med en siffra på fem procent. Det behöver stoppas, oavsett procentsiffran (som i en modell knappast kan antas vara konstant). Och det är medveten politik. Folkmord.
Det är inte i det som situationerna skilde sig åt, utan att bolsjevikerna i Ryssland inte var negrer.

Ja? Det var inte min fråga. Min fråga kan besvaras med ett ja eller ett nej, men knappast med en referens till Hillary Clintons framtida presidentvalsförlust.
Fast du kan ju inte svara. Det vita styret i Sydafrika baserades på att svarta inte fick rösta (i samma omfattning) och inte delta i regeringen. Situationen i Sverige, eller i USA för den delen, är ju inte sådan.

Aha. Man ska ta in dem för att de representerar en nettovinst för Sverige. Ta t.ex. vallonerna som invandrade till Sverige under 1600-talet. Det beräknas att endast c:a 900 av dem stannade permanent (källa), fler än så om man även räknar fruar och barn. Det som stannade gjorde stora insatser för svensk smideskonst och bergsbruk. Den genetiska basen är nu helt integrerad i befolkningen och man kan hitta vallongener i folk som är helt blonda och blåögda och inte ser ut som valloner alls.

Du kanske är lite efterbliven. Jag bevisade just matematiskt att om det är ett avfall om 5% per generation kommer inget "folkmord" att ske eftersom man kan förvänta sig att befolkningen mer än fördubblas på 360 år, vilket skulle innebära att om det finns X miljoner etniska svenskar just nu kommer det att finnas (minst) X miljoner etniska svenskar om 360 år. Gruppens storlek skulle alltså öka och detta kallar du folkmord. Jaha...?
Folk får väl knulla lite mer helt enkelt. Är det ett problem för dig?
2014-05-12, 12:31
Medlem
Citat:
Det är inte i det som situationerna skilde sig åt, utan att bolsjevikerna i Ryssland inte var negrer.

Ok, så du tror alltså på fullt allvar att de rika i Sydafrika fråntogs sina egendomar.

Citat:
Ja? Det var inte min fråga. Min fråga kan besvaras med ett ja eller ett nej, men knappast med en referens till Hillary Clintons framtida presidentvalsförlust.
Fast du kan ju inte svara. Det vita styret i Sydafrika baserades på att svarta inte fick rösta (i samma omfattning) och inte delta i regeringen. Situationen i Sverige, eller i USA för den delen, är ju inte sådan.

Om du inte vill veta hur det funkar så är du naturligtvis inte tvungen. Från väldigt mångas perspektiv i framför allt USA så har de vitt styre där, oavsett Obama. Då kan du tycka att... ja men jag tycker ju inte det! Men de som anser att USA har vitt styre (alltså i bemärkelsen att det inte borde vara det) bryr sig inte om din åsikt.

Citat:
Aha. Man ska ta in dem för att de representerar en nettovinst för Sverige. Ta t.ex. vallonerna som invandrade till Sverige under 1600-talet. Det beräknas att endast c:a 900 av dem stannade permanent (källa), fler än så om man även räknar fruar och barn. Det som stannade gjorde stora insatser för svensk smideskonst och bergsbruk. Den genetiska basen är nu helt integrerad i befolkningen och man kan hitta vallongener i folk som är helt blonda och blåögda och inte ser ut som valloner alls.

Motsvarigheten idag är en youtube-video från Belgien. Inget behov av att ta in någon alls.

Citat:
Du kanske är lite efterbliven. Jag bevisade just matematiskt att om det är ett avfall om 5% per generation kommer inget "folkmord" att ske eftersom man kan förvänta sig att befolkningen mer än fördubblas på 360 år, vilket skulle innebära att om det finns X miljoner etniska svenskar just nu kommer det att finnas (minst) X miljoner etniska svenskar om 360 år. Gruppens storlek skulle alltså öka och detta kallar du folkmord. Jaha...?
Folk får väl knulla lite mer helt enkelt. Är det ett problem för dig?

Varför kan du förvänta dig det? Vad baserar du det på? Jag tycker att det låter som ännu ett påhitt från dig. Du vet, i USA på 50-60-talen hade de en babyboom. Så vad sa antivita då? Jo, att det var en befolkningsbomb, att alla snart skulle vara inklämda mot varandra så att de inte kunde röra sig. Totalt befängt såklart. Vad sa de sedan när födslotalen gått ner? Vi behöver invandring för mer folk! Ickevit invandring då. Förstår du?

Om det knullas 50% mer innebär det inte 50% fler barn. Preventivmedel du vet?

Jag vill att du förklarar ditt påhitt om fördubblad folkmängd.

Det verkar fortfarande som om du är emot att stoppa detta. Du kämpar ju med näbbar och klar för att övertyga alla som läser att det inte bör stoppas.
2014-05-12, 15:18
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ok, så du tror alltså på fullt allvar att de rika i Sydafrika fråntogs sina egendomar.

Om du inte vill veta hur det funkar så är du naturligtvis inte tvungen. Från väldigt mångas perspektiv i framför allt USA så har de vitt styre där, oavsett Obama. Då kan du tycka att... ja men jag tycker ju inte det! Men de som anser att USA har vitt styre (alltså i bemärkelsen att det inte borde vara det) bryr sig inte om din åsikt.

Motsvarigheten idag är en youtube-video från Belgien. Inget behov av att ta in någon alls.

Varför kan du förvänta dig det? Vad baserar du det på? Jag tycker att det låter som ännu ett påhitt från dig. Du vet, i USA på 50-60-talen hade de en babyboom. Så vad sa antivita då? Jo, att det var en befolkningsbomb, att alla snart skulle vara inklämda mot varandra så att de inte kunde röra sig. Totalt befängt såklart. Vad sa de sedan när födslotalen gått ner? Vi behöver invandring för mer folk! Ickevit invandring då. Förstår du?

Om det knullas 50% mer innebär det inte 50% fler barn. Preventivmedel du vet?

Jag vill att du förklarar ditt påhitt om fördubblad folkmängd.

Det verkar fortfarande som om du är emot att stoppa detta. Du kämpar ju med näbbar och klar för att övertyga alla som läser att det inte bör stoppas.
Är du inte bevandrad i nutidshistoria eller vad är det med dig?

Så få se nu, enligt dig har USA inte vitt styre, men Sverige har det. Och det baserar du på...?
Sanningen är väl snarare att Sverige styrs av vita just nu. Det behöver inte vara så. Vår nästa (ok, kanske inte nästa men om ett tag) statsminister skulle kunna heta فاطمة محمد الفهري. Det finns inget juridiskt hinder för det.

Nej, en youtube-video kan inte överföra kunskap i den omfattning som en människa som verkligen kommer hit kan. Om jag visar dig en youtube-video om kärnteknik kommer inte du därför att kunna bygga en kärnreaktor. Om jag visar dig en youtube-video om huvudets anatomi är du inte plötsligt hjärnkirurg.
Jag förstår att du tror att det är så, men du har fel.

Du vill att jag förklarar mitt påhitt om fördubblad folkmängd.

För 360 var året alltså 1654. Drottning Kristina abdikerar, Skokloster börjar uppföras och så vidare. Sveriges befolkning detta år beräknas till 1059705 människor. En miljon, med andra ord. Nu är det åtskilligt fler, c:a 9,6 miljoner, även om inte alla är etniska svenskar. Det är tre fördubblingar mellan en och nio miljoner. Detta är alltså vad som hänt under de senaste 360 åren. Tre fördubblingar. Om vi svenskar klarar av en fördubbling de kommande 360 åren räcker alltså det till för att upphäva halveringen.
Alltså vänta. Jag måste bara klargöra en sak för dig innan vi går vidare. Tre är mer än ett. Ett är mindre än tre. Är du med på detta? Det är alltså inte mitt påhitt, utan matematiker över hela världen håller med.

Jag är övertygad om att invandringen måste kontrolleras mycket hårdare än hur det är nu. Men om folk som också tycker det (som, antar jag, du) håller på med uppenbart falska konspirationsteorier, kallar invandring för folkmord och förfular det svenska språket genom att direktöversätta engelska meningar, kommer det folkliga stödet för att kontrollera invandringen inte att kunna byggas tillräckligt snabbt.
2014-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
Är du inte bevandrad i nutidshistoria eller vad är det med dig?

Så få se nu, enligt dig har USA inte vitt styre, men Sverige har det. Och det baserar du på...?
Sanningen är väl snarare att Sverige styrs av vita just nu. Det behöver inte vara så. Vår nästa (ok, kanske inte nästa men om ett tag) statsminister skulle kunna heta فاطمة محمد الفهري. Det finns inget juridiskt hinder för det.

Nej, nej, nej... det handlar inte om min personliga åsikt, som sagt. Det handlar om att det finns många som anser att USA har vitt styre och att det är inte rimligt. Vitt styre är nämligen inte OK enligt antirasism.

Citat:
'
Nej, en youtube-video kan inte överföra kunskap i den omfattning som en människa som verkligen kommer hit kan. Om jag visar dig en youtube-video om kärnteknik kommer inte du därför att kunna bygga en kärnreaktor. Om jag visar dig en youtube-video om huvudets anatomi är du inte plötsligt hjärnkirurg.
Jag förstår att du tror att det är så, men du har fel.

Sverige har kärnkraft. Sverige har hjärnkirurger. Hela ditt resonemang här är fullt rimligt. Men bara om vi pratar om något riktigt U-land. Inte om Sverige.

Citat:
'
Du vill att jag förklarar mitt påhitt om fördubblad folkmängd.

För 360 var året alltså 1654. Drottning Kristina abdikerar, Skokloster börjar uppföras och så vidare. Sveriges befolkning detta år beräknas till 1059705 människor. En miljon, med andra ord. Nu är det åtskilligt fler, c:a 9,6 miljoner, även om inte alla är etniska svenskar. Det är tre fördubblingar mellan en och nio miljoner. Detta är alltså vad som hänt under de senaste 360 åren. Tre fördubblingar. Om vi svenskar klarar av en fördubbling de kommande 360 åren räcker alltså det till för att upphäva halveringen.
Alltså vänta. Jag måste bara klargöra en sak för dig innan vi går vidare. Tre är mer än ett. Ett är mindre än tre. Är du med på detta? Det är alltså inte mitt påhitt, utan matematiker över hela världen håller med.

Här har vi det. Om, det är nyckelordet. Men vi ser inga tecken på det. Likaså räknar du med att oavsett vem som bor i landet så är det en ökning. Jag förstår, du behöver inte utveckla vidare.

Jag vet inte riktigt vad din poäng är. Vi behöver bryta utvecklingen vi har. Men du motsätter dig allt, och då menar jag allt, som jag skriver. Vad är skillnaden mellan dig och Mona Sahlin som du sa var sinnessjuk?

Citat:
'Jag är övertygad om att invandringen måste kontrolleras mycket hårdare än hur det är nu. Men om folk som också tycker det (som, antar jag, du) håller på med uppenbart falska konspirationsteorier, kallar invandring för folkmord och förfular det svenska språket genom att direktöversätta engelska meningar, kommer det folkliga stödet för att kontrollera invandringen inte att kunna byggas tillräckligt snabbt.

Nej, nu hittar du på. Flera saker bara i detta stycke. För det första säger du invandring som folkmord - som om jag sagt det? Om invandringen stoppas i dag så kommer staten att än mer aggressivt försöka integrera. Blanda opp. Staten ser det som ett problem när det finns områden där det bor många svenskar, men mycket få invandrare. Detta är inte teoretiskt (apropå "konspirationsteori"). Detta är vad som händer.

Sen hittar du på att jag insisterar på att "kodord" är bra att använda i svenskt sammanhang. Du insisterar på det utan anledning. Jag har sagt att "omskrivning" vore bättre än "kodord" i svensk kontext. Men trots det så envisas du med att jag skulle vara fanatisk med att "kodord" passar. Jag undrar på allvar varför du gör det? Du är uppenbarligen en fungerande individ, så varför detta? Varför nu? Det måste finnas en anledning. Redovisa den. Kort sagt, tala ut.

Den som resonerar som en konspirationsteoretiker är du. Varför? Jo, för att du precis som de tror att alla skeenden måste förklaras med en konspiration. Så är det inte.
Senast redigerad av experten10 2014-05-12 kl. 15:37.
2014-05-12, 16:42
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej, nej, nej... det handlar inte om min personliga åsikt, som sagt. Det handlar om att det finns många som anser att USA har vitt styre och att det är inte rimligt. Vitt styre är nämligen inte OK enligt antirasism.

Sverige har kärnkraft. Sverige har hjärnkirurger. Hela ditt resonemang här är fullt rimligt. Men bara om vi pratar om något riktigt U-land. Inte om Sverige.

Här har vi det. Om, det är nyckelordet. Men vi ser inga tecken på det. Likaså räknar du med att oavsett vem som bor i landet så är det en ökning. Jag förstår, du behöver inte utveckla vidare.

Jag vet inte riktigt vad din poäng är. Vi behöver bryta utvecklingen vi har. Men du motsätter dig allt, och då menar jag allt, som jag skriver. Vad är skillnaden mellan dig och Mona Sahlin som du sa var sinnessjuk?

Nej, nu hittar du på. Flera saker bara i detta stycke. För det första säger du invandring som folkmord - som om jag sagt det? Om invandringen stoppas i dag så kommer staten att än mer aggressivt försöka integrera. Blanda opp. Staten ser det som ett problem när det finns områden där det bor många svenskar, men mycket få invandrare. Detta är inte teoretiskt (apropå "konspirationsteori"). Detta är vad som händer.

Sen hittar du på att jag insisterar på att "kodord" är bra att använda i svenskt sammanhang. Du insisterar på det utan anledning. Jag har sagt att "omskrivning" vore bättre än "kodord" i svensk kontext. Men trots det så envisas du med att jag skulle vara fanatisk med att "kodord" passar. Jag undrar på allvar varför du gör det? Du är uppenbarligen en fungerande individ, så varför detta? Varför nu? Det måste finnas en anledning. Redovisa den. Kort sagt, tala ut.

Den som resonerar som en konspirationsteoretiker är du. Varför? Jo, för att du precis som de tror att alla skeenden måste förklaras med en konspiration. Så är det inte.
Det är mycket som inte är ok enligt antirasism. Själv tycker jag att man till att börja med ska få tänka vad man vill. Inte heller tycker jag att USAs lagar behöver ändras - eller jo, men inte av den anledningen.

Sverige har kärnkraft som är rätt gammal och skulle behöva byggas om. Vi har hjärnkirurger men rätt få. Och så vidare. Kärnkraften speciellt har vi redan diskuterat: om vi väntar lite till med att bygga nya reaktorer så kommer vi att behöva antingen ta in folk från utlandet, eller lägga ner kärnkraften. Eller börja om helt från början och vara 50 år efter alla andra.
Men jag har en fråga till dig. Eftersom vi kommer att behöva ta in folk - spelar det någon roll för dig om de kommer från Frankrike eller Kina?

Jag visade just dig tecken på att en fördubbling kommer att ske. Sveriges folkmängd har alltid ökat. 360 år är en enormt lång tid och befolkningsutvecklingen över de senaste 50 åren säger egentligen mycket lite om vad som kommer att hända under så lång tid.
Som jämförelse var trettioåriga kriget lite mer än 360 år sedan.

Jag motsätter mig inte allt du skriver. Det är bara det att du märker när jag motsätter mig, eftersom du inte läser ordentligt.
Skillnaden mellan mig och Mona Sahlin är att jag inte är sinnessjuk.

Om du inte anser att invandring är folkmord, vad är då det du kallar för folkmord? Seriös fråga alltså.

Du kan ju som sagt inte läsa. Jag sa att om du gör dessa saker så kommer du att skrämma bort medelsvensson. Det är dessa saker som jag riktar mitt argument mot. Med andra ord, jag säger: "var normal". Du säger då: "säger du att jag inte är normal??". Du tar alltså åt dig. Varför?

Och var sa jag att jag tror att alla skeenden styrs av en konspiration?

Har du förstått någonting över huvud taget av det jag skrivit??
2014-05-12, 16:53
Medlem
Citat:
Sverige har kärnkraft som är rätt gammal och skulle behöva byggas om. Vi har hjärnkirurger men rätt få. Och så vidare. Kärnkraften speciellt har vi redan diskuterat: om vi väntar lite till med att bygga nya reaktorer så kommer vi att behöva antingen ta in folk från utlandet, eller lägga ner kärnkraften. Eller börja om helt från början och vara 50 år efter alla andra.
Men jag har en fråga till dig. Eftersom vi kommer att behöva ta in folk - spelar det någon roll för dig om de kommer från Frankrike eller Kina?

Det är fortfarande ditt påstående att just Sverige av alla länder i hela världen har unikt behov av kompetens utifrån. Det sämsta landet i världen som ändå äger och dit värdet av andras arbete flödar. Du har upprepat det där många gånger nu.

Men, och det här är viktigt, låt säga att vi behöver ta in folk utifrån (ja du tycker att det gäller allt) så kan det likaväl ske under ett år som konsult. Eller t.ex. arbetstillstånd 2 år. Men det är inte det du menar. Du menar något helt annat. Du menar att bosätta sig här permantent och sen blanda upp. Det finns ingen anledning till det oavsett behov.

Citat:
Jag visade just dig tecken på att en fördubbling kommer att ske. Sveriges folkmängd har alltid ökat. 360 år är en enormt lång tid och befolkningsutvecklingen över de senaste 50 åren säger egentligen mycket lite om vad som kommer att hända under så lång tid.
Som jämförelse var trettioåriga kriget lite mer än 360 år sedan.

Exakt, men då menade du befolkningen i Sverige oavsett vem som är här.

Citat:
Jag motsätter mig inte allt du skriver. Det är bara det att du märker när jag motsätter mig, eftersom du inte läser ordentligt.
Skillnaden mellan mig och Mona Sahlin är att jag inte är sinnessjuk.

Ok. För ni verkar ju dela åsikter om man säger så.

Citat:
Om du inte anser att invandring är folkmord, vad är då det du kallar för folkmord? Seriös fråga alltså.

Jag kan inte svara för sådant som du hittar på.

Citat:
Du kan ju som sagt inte läsa. Jag sa att om du gör dessa saker så kommer du att skrämma bort medelsvensson. Det är dessa saker som jag riktar mitt argument mot. Med andra ord, jag säger: "var normal". Du säger då: "säger du att jag inte är normal??". Du tar alltså åt dig. Varför?

Ja, precis. Du säger det. Men som vi gick igenom tidigare så sa du så här: "om du vill diskutera IQ...". Vilket jag inte vill och inte har gjort. Du säger att jag är konstig och skrämmande på grund av saker som du hittar på att jag sagt.

Citat:
Och var sa jag att jag tror att alla skeenden styrs av en konspiration?

Varför tar du annars upp konspirationsteori?

Citat:
Har du förstått någonting över huvud taget av det jag skrivit??

Jag förstår vad du skriver men jag förstår inte vad poängen är med alla dina inlägg. Vad vill du komma fram till? Det känns som som det ligger något och lurar hos dig som inte kommer fram. Jag undrar vad det är.
2014-05-12, 17:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Det är fortfarande ditt påstående att just Sverige av alla länder i hela världen har unikt behov av kompetens utifrån. Det sämsta landet i världen som ändå äger och dit värdet av andras arbete flödar. Du har upprepat det där många gånger nu.

Men, och det här är viktigt, låt säga att vi behöver ta in folk utifrån (ja du tycker att det gäller allt) så kan det likaväl ske under ett år som konsult. Eller t.ex. arbetstillstånd 2 år. Men det är inte det du menar. Du menar något helt annat. Du menar att bosätta sig här permantent och sen blanda upp. Det finns ingen anledning till det oavsett behov.

Exakt, men då menade du befolkningen i Sverige oavsett vem som är här.

Ok. För ni verkar ju dela åsikter om man säger så.

Jag kan inte svara för sådant som du hittar på.

Ja, precis. Du säger det. Men som vi gick igenom tidigare så sa du så här: "om du vill diskutera IQ...". Vilket jag inte vill och inte har gjort. Du säger att jag är konstig och skrämmande på grund av saker som du hittar på att jag sagt.

Varför tar du annars upp konspirationsteori?

Jag förstår vad du skriver men jag förstår inte vad poängen är med alla dina inlägg. Vad vill du komma fram till? Det känns som som det ligger något och lurar hos dig som inte kommer fram. Jag undrar vad det är.
Nej, jag har inte sagt att bara Sverige behöver kompetens utifrån. Det gäller många länder. Men varför skulle någon av oss uttala oss om t.ex. vad Litauen eller Angola behöver? Bryr vi oss så mycket om dem? Jag gör inte det i alla fall.

Ja, om det är bättre för Sverige att ta hit någon i två år och sedan sparka ut denne så är det så vi bör göra. Dock finns det ett problem med detta, och det är att vi inte är ensamma. Tänk dig en duktig kinesisk kärntekniker, som vill komma till Europa och bygga verk. Han erbjuds ett jobb i Sverige i två år, eller ett jobb i säg Danmark eller Belgien där han även erbjuds medborgarskap och permanent bosättning. Resultatet är att han inte kommer Sverige till godo alls. Naturligtvis är det så att man då måste överväga om man ska acceptera det eller erbjuda permanent bosättning. Det är helt beroende på situationen vilket som vore bäst i det fallet.

Nej, naturligtvis menar jag en fördubbling av antalet etniska svenskar.

Om du tror att jag och Mona Sahlin delar åsikter har du ju bevisligen inte förstått vad jag skriver. Svara nu på mina frågor istället:
  • Spelar det någon roll om vi tar in kärntekniker från Frankrike eller Kina?
  • Varför känner du dig träffad när jag nämner konspirationsteorier?
  • Vad är det du kallar folkmord?
  • Vad baserar du det på att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?
Jag har frågat andra saker också som du är oförmögen att svara på.
2014-05-12, 17:50
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte sagt att bara Sverige behöver kompetens utifrån. Det gäller många länder. Men varför skulle någon av oss uttala oss om t.ex. vad Litauen eller Angola behöver? Bryr vi oss så mycket om dem? Jag gör inte det i alla fall.

Du placerar Sverige och inget annat västland i kategorin f.d. Sovjet-stat eller afrikanskt land. Jag tycker att det är suspekt. Det här känns som ett sidospår för övrigt.

Citat:
Ja, om det är bättre för Sverige att ta hit någon i två år och sedan sparka ut denne så är det så vi bör göra. Dock finns det ett problem med detta, och det är att vi inte är ensamma. Tänk dig en duktig kinesisk kärntekniker, som vill komma till Europa och bygga verk. Han erbjuds ett jobb i Sverige i två år, eller ett jobb i säg Danmark eller Belgien där han även erbjuds medborgarskap och permanent bosättning. Resultatet är att han inte kommer Sverige till godo alls. Naturligtvis är det så att man då måste överväga om man ska acceptera det eller erbjuda permanent bosättning. Det är helt beroende på situationen vilket som vore bäst i det fallet.

Exemplet du tar upp är inte realistiskt. Ska detta då vara en arbetslös kines? Naturligtvis jobbar han någonstans redan och skulle då utföra jobbet han gör på det företag han jobbar på. Fortfarande: Sverige har kärnkraft och har haft det längre än Kina. Men Kina har kärnkraft nu. Hur är det möjligt enligt dig? Kina kan ju per definition inte haft nåǵon kines som invandrat dit för att hjälpa till med det. Det ligger en underton i det du skriver som är mycket äcklig.

Citat:
Nej, naturligtvis menar jag en fördubbling av antalet etniska svenskar.

Det är just detta jag undrar över. Om du menar det så använd då inte räkneexempel där du räknar in alla boende i landet. Så länge vi har antirasismen som officiell ideologi har jag svårt att se att det ska inträffa. Som jag nämnde, i USA på 70-talet körde de propaganda om att det föds för många barn. D.v.s för många vita barn. Det kommer alltså aktivt att motarbetas. Vad hände sen i USA? Jo, samma antirasister säger att det behövs massor av invandrare för att det behövs mer folk. Men du säger att antirasist inte är en omskrivning för antivit. Eller?

Citat:
  • Varför känner du dig träffad när jag nämner konspirationsteorier?
  • Vad är det du kallar folkmord?
  • Vad baserar du det på att USA inte har vitt styre, men att Sverige har det?

Du verkar ju vara en intelligent människa. Det är därför det du skriver är så förbryllande.

Du nämner konspirationsteorier. Varför i hela världen skullle du göra något sådant? Det är mycket underligt. Varför tog du upp det alls? Det känns mycket konstigt.

Varför jag kallar utrotning av vita människor för folkmord? Det är för att det är det. Vi gick igenom det. Vad du gjorde var att hitta på egna kriterier som motivering till varför det inte skulle vara det. Jag undrar varför du gör det. Du har inte förklarat det.

Eftersom du verkar vara en intelligent människa så kan det inte vara så att du råkar missuppfatta. Du måste göra det medvetet för att du har en dold agenda. Vad är den agendan? Enligt antirasismen i USA är problemet att de har vitt styre, massor av vita människor på maktpositioner överallt. Till och med demokraterna i USA förutsätter att deras nästa presidentkanditat ska vara vit. Ok? Så hur du kommer till den fråga du ställer kan jag inte förstå.
2014-05-12, 17:56
Medlem
Citat:
Jo, det gör de. Men "antirasist" är ändå inget kodord eftersom det inte är någon dold kunskap som överförs. Det är en lögn, men inte ett kodord. Att resultatet blir detsamma är väl sant.
Men jag anser att det svenska språket, världens vackraste, inte skall fördummas och speciellt att det inte ska vulgariseras med diverse direktöversättningar från utländska tungomål.

Semantik. Blir ju litet som att tjafsa om var gränsen går för galenskap och mod.

Citat:
Kodord är en vanlig metod för att dölja vad någonting man diskuterar om egentligen handlar om. Metoden går ut på att byta ut ett känsligt ord mot ett annat. En u-båt kan kallas fisk, ett flygplan för fågel och så vidare. Kodord kan också användas som lösenord.

Om vi tar Wikipedias beskrivning, hur är inte politikens och journalismens handlingar fullständigt jämförbara? Socialmoderaterna talar om "mångfald, tolerans" o.s.v i talarstol samtidigt som de försöker rensa världen från Vitas mångfald och inte tolererar pro-Vita eller Vita barn? Då det är känsligt för deras framgång att tala klarspråk?

Kan du då ge ett vardagsexempel på kodord annars?

Citat:
Det vore folkmord om en lag beskrev det som händer som folkmord. Men någon sådan lag finns inte. För det första är det du citerar inte en lag, utan en FN-konvention. För det andra innebär "fysisk utrotning" att knivar och gift räknas, men att dö genom att bli gammal inte gör det.

En konvention är praxis (oskriven praktisk handling) inom internationell rätt/lag. Har Sverige slutat följa internationell lag, sen när?

Nu gör du ju bara löjliga jämförelser? Folkmordskonventionen säger tydligt att AVSIKTEN att folkmörda är grund i lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordskonventionen
vilken som helst av följande gärningar begångna med uppsåt att förgöra

Menar du att celler som dör ut ska åtalas för mord för att påtvingad rasblandning ska gälla som folkmord? Att våra Vita folk blandas bort avsiktligt är resultat av att bli "gammal"? Tankesätt (antivitism) som leder till förgörandet av Vita folk är gift nog.
Senast redigerad av R3kyl 2014-05-12 kl. 18:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in