Citat:
Du skrev 80 miljoner, vilket innebär att du räknade med polackerna. Tyska regeringen hade (av uppenbara anledningar) statistik på vem som var etnisk tysk och vem som inte var det, du får googla litet.Ja, mycket lustigt. Du vet att jag inte skrev 80 miljoner polacker.
Du har hittat på att de fråntogs sin rikedom, ungefär som i Ryssland 1917.
Det där är som att säga att Israel inte har judiskt styre, för det finns några araber deras parlament. Sverige har vitt styre. Liksom Norge och så vidare.
Jag tror dig inte.
Jag håller inte med dig. Värdet tillkommer U-länderna till större del.
Det var inte meningen att förolämpa dig personligen om du nu trodde det. Vad jag syftade på är på längre sikt. Låt säga 5% per generation. Hur många generationer krävs det för utrotning?
Du har hittat på att de fråntogs sin rikedom, ungefär som i Ryssland 1917.
Det där är som att säga att Israel inte har judiskt styre, för det finns några araber deras parlament. Sverige har vitt styre. Liksom Norge och så vidare.
Jag tror dig inte.
Jag håller inte med dig. Värdet tillkommer U-länderna till större del.
Det var inte meningen att förolämpa dig personligen om du nu trodde det. Vad jag syftade på är på längre sikt. Låt säga 5% per generation. Hur många generationer krävs det för utrotning?
Nej, Ryssland 1917 var en annan situation.
Sverige har inte "vitt styre" såtillvida att det inte står så i lagen. Men visst är de flesta styrande vita. Har USA vitt styre? Jag menar, presidenten är ju neger.
Du tror inte på vad? Att mer än ett par hundra per år kan innebära nettoförlust? Antag att vi tar in c:a 300 per år. Över 100 år blir det 30 000 människor som ska in någonstans. Detta utan att samhällets struktur rörs upp. Det är fullt möjligt, anser jag.
Ta nästa nivå - "några tusen". Vi har, säg, 3000 per år. Då uppnår man 30 000 pers på bara 10 år. Det är en stor mängd människor. Vore det möjligt att passa in alla dessa i samhället förlustfritt? Kanske. Man kan inte vara säker.
Nej, det är inte u-länderna som äger oss, det är vi som äger dom.
5% vad per generation? Svenska kvinnor som söker sig till invandrare? Tja. Om du börjar med en godtycklig population och tar bort 5% av det som är kvar hela tiden krävs det 13 "generationer" för att halvera antalet. Man kan bara räkna så om även svenska män väljer invandrarkvinnor i lika stor utsträckning, men ändå.
13 generationer är ungefär 360 år. Om befolkningen fördubblas på 360 år uppväger alltså detta halveringen.
Du tar alltså åt dig. Varför?