2014-05-12, 00:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggoy
Vid den senare stölden i Landskrona säger väl den häktade kvinnan att en man vid namn M*her M*her kommer till affären med hennes saker samt pengar, denna är någon släkting till henne, morbrors son. Denna man verkar även vara vän ( på facebook) med isl*am Lilly. Kanske till och med gifta? Samma barn finns på bägges FB iaf.
De har även ett barn i Y´s ålder, vilket kan vara ungen som var med på stölden. Och släktingarna vill naturligvis inte säga säga att det är deras dotter som kvinnan haft med vid stölden?

Är jag helt fel ute nu?
( *=a)

Det är mer rätt spår på hennes släktingar. Det är rörigt men det är dom hon nämner i förhör som polisen inte lyckats hitta sen. Morbroder eller inte så handlar det om just dom två du nämner och den tjockare kvinnan är alltså identifierad av tråden här, som va med vid stölden.
Citera
2014-05-12, 00:14
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag har svårt att tro att ett barn plötsligt kan förändras så mycket. Jag satte ihop 6-årsdagen, 7-årsdagen och tidningens bild med den bombade skolan. Vem ska lyckas att få mig att tro att det är samma barn?
https://cdn.anonfiles.com/1399804853996.jpg

Edit. Ber om ursäkt för upprepningar.

Ett utmärkande drag hos Y*r* är ju hennes utstående öron och om du tittar på bilden från den bombade skolan så ser du att även den flickan har väldigt utstående öron. Jag tycker inte att det ser ut som att exempelvis hennes syster har sådana öron.
Citera
2014-05-12, 00:27
Medlem
Citat:
Vid den senare stölden i Landskrona säger väl den häktade kvinnan att en man vid namn M*her M*her kommer till affären med hennes saker samt pengar, denna är någon släkting till henne, morbrors son. Denna man verkar även vara vän ( på facebook) med isl*am Lilly. Kanske till och med gifta? Samma barn finns på bägges FB iaf.
De har även ett barn i Y´s ålder, vilket kan vara ungen som var med på stölden. Och släktingarna vill naturligvis inte säga säga att det är deras dotter som kvinnan haft med vid stölden?

Är jag helt fel ute nu?
( *=a)

Det fetade är nog ganska klart. Isl*m Li*ly och M*her bor på samma adress, så de bör vara gifta.

Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
En man som figurerar på ett antal foton tillsammans med Lill*s barn:
Foto på barn och mannen

Samme man finns här:
Mannens fb

Mannen på ratsit

Kvinnan på ratsit

Med tanke på fb-adressen tycker jag det lutar åt att kvinnorna är nära besläktade med varandra.
Citera
2014-05-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
I den lägenheten är två personer folkbokförda
https://anonfiles.com/file/aaa521c56fe6ddf1afbf8ed7359ce0a5

Lycka till med alla förvecklingar!

Tänkte mer på mellannamnen Abb*s Most*fa ... Såg inte att han var gift med en 25 år yngre kvinna. Trodde det var en dotter. Sorry! Annars är det väl inte så konstigt om bröder döper sina döttrar till liknade namn från släkten.
Citera
2014-05-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
I den lägenheten är två personer folkbokförda
https://anonfiles.com/file/aaa521c56fe6ddf1afbf8ed7359ce0a5

Lycka till med alla förvecklingar!

Och båda blir "likade"av Isl*m Lilly på Facebook. Så någon connection finns. (De heter Am*ni Fou*d och Fou*d M*di där)
Senast redigerad av MmeDupin 2014-05-12 kl. 01:53.
Citera
2014-05-12, 02:04
Medlem
Enligt migrationsverket är det barn under 18 år som får god man. Står inget om vuxna
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Asylsokande-barn/For-barn/Utan-foraldrar/Asylansokan/God-man.html
Citera
2014-05-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Och båda blir "likade"av Isl*m Lilly på Facebook. Så någon connection finns. (De heter Am*ni Fou*d och Fou*d M*di där)
Dom har iallafall varit i Karlskrona. Och kanske tillochmed en och annan stöldrajd.
Citera
2014-05-12, 09:19
Medlem
Citat:

Är jag helt fel ute nu?
( *=a)

Och där fick man äntligen en möjlig delförklaring på varför de spred ryktet att det var Y som var med vid stöldräden förutom att etablera att bio pappa ljög. Vilket får mig att fundera på hur stödet från den släkten ser ut idag för MGM kvinna.

Kan man helt avfärda uppgifterna från Therese på Willy (den enda trovärdiga källan) om att Y var samma flicka vid båda tillfällena? Kan den som ev hörde detta bekräfta att så är fallet?
Har nämligen inte sett något om det i tråden efter första uppgifterna om Therese.
Citera
2014-05-12, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Och där fick man äntligen en möjlig delförklaring på varför de spred ryktet att det var Y som var med vid stöldräden förutom att etablera att bio pappa ljög. Vilket får mig att fundera på hur stödet från den släkten ser ut idag för MGM kvinna.

Kan man helt avfärda uppgifterna från Therese på Willy (den enda trovärdiga källan) om att Y var samma flicka vid båda tillfällena? Kan den som ev hörde detta bekräfta att så är fallet?
Har nämligen inte sett något om det i tråden efter första uppgifterna om Therese.

Man kan inte avfärda Therese från Willys, för hon är den enda person som är opartisk och faktiskt sett personerna. Blekinge tingsrätt ansåg henne vara ett trovärdigt vittne, och dömde därefter.

I domen, 2013 05 02, från stölden på Willys framgår det, också att "kvinnan" var gravid och därför slapp fängelse eller samhällstjänst med beaktande av barnperspektivet!

"Kvinnan" säger i rätten till sitt försvar att hon inte är uppfostrad så, och att hennes far nyligen dött.

https://cdn.anonfiles.com/1399039995252.pdf

Utan en far eller en man på sin sida är denna kvinna mycket ensam och försvarslös, och det förklarar att hon misshandlats av sin man och lämnas ensam med barnen utan pengar.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-05-12 kl. 10:51.
Citera
2014-05-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Enligt migrationsverket är det barn under 18 år som får god man. Står inget om vuxna
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Asylsokande-barn/For-barn/Utan-foraldrar/Asylansokan/God-man.html

Fortfarande har ingen hittat någon förklaring till att ensamkommande barn/ungdomar ibland får god man, ibland särskilt förordnad vårdnadshavare?

Båda förordnandena upphör nog normalt när den ensamkommande fyllt 18 år.

(Och visst kan man ha god man när man är över 18 år; de som blivit dementa etc....
Citera
2014-05-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diridumdej
Första inlägget och går genast OT

Jag tycker inte heller att det ser ut som Yara på ruinbilderna.
Ruinerna på bilden är om jag tolkar det rätt också från the Civil Department of the Ministry of Interior building, in Gaza City’s Tal al-Hawa neighborhood, 17 November 2012.
http://972mag.com/wp-content/uploads/2012/11/08-8192675103_3199bfee2d_o.jpg
Däremot skadades en UNRWA skola intill (byggnaden med blå gavlar)?
http://electronicintifada.net/sites/electronicintifada.net/files/121117-unrwa-school-bombed.jpg

Nog skulle det räcka för mig att byggnaden intill mina barns skola bombades för att jag skulle vara skräckslagen, men såvitt jag kan se är själva skolan är alltså inte bombad.

Gällande jackan. Är det omöjligt att tänka sig att den skickades tillbaka till familjen för att ta bilder på systern (föreställande Y) vid någon tidpunkt efter bombningen? En av anmälningarna som kom in november- 13, gällde väl att Yara inte hade jacka och man har spekulerat om varför hon inte använde den som hon tidigare haft på bilder i Sverige? Syftet skulle vara antingen att visa asylskäl för just Y eller att bevisa att hon var i Gaza efter bombningen? Eller så har föräldrarna skickat systerns jacka till Yara för att hon sagt att hon frös i ett mycket kallare land?

Jag kan inte släppa foliehatten att Yara varit i helvetet som det blev i Sverige, betydligt längre än vad föräldrarna säger.

Intressant information!

Jag undrar var i Gaza dessa "föräldrar" bor, och var låg den bombade byggnaden?
Var inte den bombade byggnaden en lågstadieskola?

I den åldern, första eller andra klass, går barn oftast på en skola nära hemmet. Har du någon information om adresser eller länkar till kartor där de bor?

Eller tidningsartiklar vid tiden för bombningen.

Min uppfattning är att detta handlar om folk, som med all rätt utgår ifrån att alla svenskar är idioter.
Citera
2014-05-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Fortfarande har ingen hittat någon förklaring till att ensamkommande barn/ungdomar ibland får god man, ibland särskilt förordnad vårdnadshavare?

Båda förordnandena upphör nog normalt när den ensamkommande fyllt 18 år.

(Och visst kan man ha god man när man är över 18 år; de som blivit dementa etc....

Så länge ett omyndigt barn söker asyl är det inte bosatt i Sverige, men måste ändå ha någon som bistår det = god man
Efter PUT är barnet bosatt i Sverige , men som det är omyndigt behöver det någon i föräldrars ställe = särskilt förordnad vårdnadsshavare

tex här:
http://ensamkommandebarn.skl.se/kommunensansvarensamkommande/god_man

Det är alltså uppehållstillståndet det hänger på

och för att vara extra tydlig
Bosatt betyder i det här sammanhanget folkbokförd
Senast redigerad av tantigheter 2014-05-12 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in