2014-05-11, 23:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
När den nu häktade misstänkta kvinnan haffades för stöld och hade två små barn med sig, i augusti 2012, uppgav hon att den då ca 6-åriga flickan var hennes morbrors dotter. Det skulle kunna vara sant, pappa Mohammed i Gaza har skickat flickan till sin systerdotter i Karlskrona. Eller om översättningen av "uncle" gett upphov till missförstånd, så är det kanske pappans brorsdotter som nu är häktad för mord? Konstigt att inte i första hand skylla mordet på mördarna.

Morbror är väl inte pappa Mohammed i Gaza? Den misstänkta kvinnan har flera släktingar i Sverige, så det är liksom inget självklart i fallet än. Det är ju uppenbarligen så att man från myndigheternas håll inte har alla uppgifter på de här statslösa som kommer. Så det är mycket som återstår innan man tar något för en sanning.
Citera
2014-05-11, 23:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Morbror är väl inte pappa Mohammed i Gaza? Den misstänkta kvinnan har flera släktingar i Sverige, så det är liksom inget självklart i fallet än. Det är ju uppenbarligen så att man från myndigheternas håll inte har alla uppgifter på de här statslösa som kommer. Så det är mycket som återstår innan man tar något för en sanning.
Varför antar du att morbror inte är pappa Mohammed i Gaza?
Den häktade kvinnans, MGMs, morbror alltså. Jag har inte påstått att det självklart är så, jag sa att MGM i förhör kring stölden uppgav att den 6-åriga flickan var hennes morbrors dotter.
Citera
2014-05-11, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Varför antar du att morbror inte är pappa Mohammed i Gaza?
Den häktade kvinnans, MGMs, morbror alltså. Jag har inte påstått att det självklart är så, jag sa att MGM i förhör kring stölden uppgav att den 6-åriga flickan var hennes morbrors dotter.

Vem är morbrodern? Vet du det? Vem är hans barn vet du det? Jag tror inte hon menar Gaza utan hon menar i Sverige. Hon lämnade korrekta uppgifter om den andra kvinnan som va med i alla fall, så frågan kvarstår om vem hon menade,.
Citera
2014-05-11, 23:19
Medlem
Citat:
En av de saker som skapat tankar om att det finns fler misstag än att kommunen och polisen inte gjort ett bra jobb, är att flickan kom till Sverige betydligt tidigare än uppgivet. Socialnämnden skriver i sin utredning att hon kom i februari 2013. Att MGM M*di hade en flicka med sig när hon begick stölder på Willys i augusti 2012 väckte misstankar om att det var Y*r* som bodde hos paret redan då. Vilket SR Blekinge bekräftat:
SR, P4 Blekinge:
Publicerat måndag 5 maj kl 15:49
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=105&grupp=21060&artikel=5 853842
"SVT har varit i kontakt med kvinnans släktingar som bekräftar att det var den nu dödade åttaåringen som var med i butiken."
Detta tillsammans med uppgifter från grannar som anmält misstankar om missförhållanden i familjen redan långt tidigare, är väl det som vi kan gå vidare på.
Varför så många missvisande uppgifter? Varför ignorerade anmälningar?

Det är väl inte konstaterat att den stackars tösen kom hit tidigare? "Kvinnans släktingar" får mig att tro att det är släktingen Is*am Lil*y de talat med, mao den kvinna som som Am*ni skyddade och "inte kände". Den kvinnan har också en dotter, som mycket väl kan ha varit flickan som figurerat i butiken.

När socialtjänsten får in anmälningar, ska de reagera. När polisen får anmälningar, ska de reagera. I sådana här lägen, då det redan i anmälan ser allvarligt ut, ska de direkt följa upp det hela. I första hand är det vårdnadshavare som har ansvar för barnens väl och ve. När de brister är det samhällets skyldighet att se till barnens bästa. Vi betalar skatt för att få den tryggheten för barnen.

I Karlskrona lutar det mer som de lever efter 70-talets devis, "minsta möjliga arbete till högsta möjliga lön".

En annan fundering jag har, hur många barn har MGM smugglat tro?
Citera
2014-05-11, 23:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det är väl inte konstaterat att den stackars tösen kom hit tidigare? "Kvinnans släktingar" får mig att tro att det är släktingen Is*am Lil*y de talat med, mao den kvinna som som Am*ni skyddade och "inte kände". Den kvinnan har också en dotter, som mycket väl kan ha varit flickan som figurerat i butiken.

När socialtjänsten får in anmälningar, ska de reagera. När polisen får anmälningar, ska de reagera. I sådana här lägen, då det redan i anmälan ser allvarligt ut, ska de direkt följa upp det hela. I första hand är det vårdnadshavare som har ansvar för barnens väl och ve. När de brister är det samhällets skyldighet att se till barnens bästa. Vi betalar skatt för att få den tryggheten för barnen.

I Karlskrona lutar det mer som de lever efter 70-talets devis, "minsta möjliga arbete till högsta möjliga lön".

En annan fundering jag har, hur många barn har MGM smugglat tro?

Som jag skrivit tidigare, nog ser det väl ut som om paret (de häktade) har två söner? Men i LVU står det att de omhändertagit parets barn, en pojke och en flicka!
Citera
2014-05-11, 23:29
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Som jag skrivit tidigare, nog ser det väl ut som om paret (de häktade) har två söner? Men i LVU står det att de omhändertagit parets barn, en pojke och en flicka!

Det här har redan diskuterats längre bak i tråden.
Läs aftonbladet här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18856906.ab om du inte orkar läsa tråden.
Citera
2014-05-11, 23:31
Medlem
Citat:
Vem är morbrodern? Vet du det? Vem är hans barn vet du det? Jag tror inte hon menar Gaza utan hon menar i Sverige. Hon lämnade korrekta uppgifter om den andra kvinnan som va med i alla fall, så frågan kvarstår om vem hon menade,.

Är inte det här Am*nis farbror/morbror? Eller kanske rent av hennes far?
http://www.ratsit.se/19600313-Jonas_Abbas_Mastafa_Madi_Karlskrona/MUejHi0QRK4mtjvJVy5Hbf87tlvKA9AbRINlH_ZrK7w
Citera
2014-05-11, 23:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
http://www.ratsit.se/19600313-Jonas_Abbas_Mastafa_Madi_Karlskrona/MUejHi0QRK4mtjvJVy5Hbf87tlvKA9AbRINlH_ZrK7w
Ursäkta men jag hänger inte med i din tankegång, varför skulle det vara det? Han bor ihop med en kvinna med samma namn (utom 2) som Am*ni men 2 år yngre. Vad har du som får ihop dem?
Citera
2014-05-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin

I den lägenheten är två personer folkbokförda
https://anonfiles.com/file/aaa521c56fe6ddf1afbf8ed7359ce0a5

Lycka till med alla förvecklingar!
Citera
2014-05-11, 23:41
Medlem
Citat:

Vid den senare stölden i Landskrona säger väl den häktade kvinnan att en man vid namn M*her M*her kommer till affären med hennes saker samt pengar, denna är någon släkting till henne, morbrors son. Denna man verkar även vara vän ( på facebook) med isl*am Lilly. Kanske till och med gifta? Samma barn finns på bägges FB iaf.
De har även ett barn i Y´s ålder, vilket kan vara ungen som var med på stölden. Och släktingarna vill naturligvis inte säga säga att det är deras dotter som kvinnan haft med vid stölden?

Är jag helt fel ute nu?
( *=a)
Citera
2014-05-11, 23:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Det här har redan diskuterats längre bak i tråden.
Läs aftonbladet här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18856906.ab om du inte orkar läsa tråden.
Tack för det! Jag har missat den delen, det är tydligen inte alltid kamelerna hittar vatten när de går till källorna.
Citera
2014-05-11, 23:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggoy
Vid den senare stölden i Landskrona säger väl den häktade kvinnan att en man vid namn M*her M*her kommer till affären med hennes saker samt pengar, denna är någon släkting till henne, morbrors son. Denna man verkar även vara vän ( på facebook) med isl*am Lilly. Kanske till och med gifta? Samma barn finns på bägges FB iaf.
De har även ett barn i Y´s ålder, vilket kan vara ungen som var med på stölden. Och släktingarna vill naturligvis inte säga säga att det är deras dotter som kvinnan haft med vid stölden?

Är jag helt fel ute nu?
( *=a)
Nej, inget säger att du har fel, de kan mycket väl duperat SR Blekinge mfl och "bekräftat" att det var Y*r* som var med. Polisens undlåtenhet att höra flickan, anteckna hennes namn eller ta reda på vilka hennes föräldrar var, så att de kunde informeras, gör att vi inte kan veta säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in