2014-05-11, 20:13
Medlem
Tack ör ditt mejl.

Vi kan tyvärr inte tala om när ni exakt får beslut i ert ärende. Utan kan bara informera om den generella väntetiden. Vi har i dagsläget inte börjat arbeta med er ansökan.

Med vänlig hälsning
Ines Bejdic
Kundtjänsten
Migrationsverket

Du kan inte svara på detta mejl. Om du har följdfrågor ber vi dig istället skicka ett nytt mejl via webbformuläret på vår webbsida.

Detta är svaret på mitt mail jag skickade angående vårt ärende (skickade 30/4) med frågan att besvara NÄR de har för avsikt att tilldela oss en handläggare, då det passerat 9,5 månader sedan vår webbansökan. Bad dem svara specifikt på VÅRT ärende, inte copy-paste:a in något från hemsidan....

Tror jag exploderar snart! Ska man skratta eller gråta?

Det enda positiva jag kan se är att de skickade mailet idag, alltså på en söndag, kl 14:51. Eller?

Nä, blir nog till att ta till sig råden i de tidigare inläggen här och börja ligga med en blåslampa i arslet på dem...
Så förbannad på att det ska behöva vara så, kan de inte bara göra jobbet de ska, utan att man ska behöva jaga dem? Usch, så trött på detta nu! Men framförallt ledsen för att jag inte kan vara med min älskade pga deras ineffektivitet och godtycklighet.
Citera
2014-05-11, 21:06
Medlem
Jag håller med angående kundtjänst, sjukt onödigt att kontakta dom. Som någon nämnde är det bara ett form av "callcenter" dit man kan ringa få veta statusen på ansökan, om man fått en handläggare eller om man fortfarande väntar på handläggare. Får ju alltid samma svar och de gör allt va de kan för att få dig att lägga på luren(!), sjukt deprimerande.

Frustrationen för min del har lagt sig något just nu, mycket tack vare att jag åker till Filippinerna, till min flickvän, om lite mer än 2 veckor. Stannar i 3 veckor. Ska bli så otroligt skönt att få återse min kärlek igen.

Är väldigt rädd att frustrationen, ensamheten och ledsamheten kommer tillbaka när jag är tillbaka i verkligheten igen, men de får det vara värt och man kan i alla fall glädjas åt att det kommer vara sommar i Sverige, men känns ändå som att det är lika bra att ställa in sig på vintern och vara glad om hon är tillbaka i Sverige lagom till jul.

Ansökte 9:e november, har alltså vänta över 6 månader. Min flickväns ärende är placerat i Boden.
Citera
2014-05-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenisen

Detta är svaret på mitt mail jag skickade angående vårt ärende (skickade 30/4) med frågan att besvara NÄR de har för avsikt att tilldela oss en handläggare, då det passerat 9,5 månader sedan vår webbansökan. Bad dem svara specifikt på VÅRT ärende, inte copy-paste:a in något från hemsidan....

Det enda positiva jag kan se är att de skickade mailet idag, alltså på en söndag, kl 14:51. Eller?

Nä, blir nog till att ta till sig råden i de tidigare inläggen här och börja ligga med en blåslampa i arslet på dem...
Så förbannad på att det ska behöva vara så, kan de inte bara göra jobbet de ska, utan att man ska behöva jaga dem? Usch, så trött på detta nu! Men framförallt ledsen för att jag inte kan vara med min älskade pga deras ineffektivitet och godtycklighet.
Låter bra att dom svarar under helgen.
Vet inte om du läste min kommentar, men det gick mer än 12 månader sedan vår webbansökan. och väntar på besked fortfarande.
Citera
2014-05-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-20
vårt ärende ligger i Norrköping. och det är INTE alls komplicerat. Jag har även bifogat mitt personbevis som visar (civilstånd samt min frus namn).
Tänker bara ringa och skrika på dom, trots att jag gjorde det innan
Mmmm skrika på vem när man aldrig får svar ngn stsnns
Vilket nr ska man ringa för 0771235235 är ju dö fött
. Mitt är med o norrköping .;( ;( ;(
Citera
2014-05-11, 21:50
Medlem
Citat:
Vet inte om du läste min kommentar, men det gick mer än 12 månader sedan vår webbansökan. och väntar på besked fortfarande.

Hej, jo, jag läste ditt inlägg, känns mindre bra att det är flera här i forumet som väntat längre än 11 mån.
Blev väldigt förvånad att få svar på en söndag, det var inte väntat...
Citera
2014-05-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia68
Mmmm skrika på vem när man aldrig får svar ngn stsnns
Vilket nr ska man ringa för 0771235235 är ju dö fött
. Mitt är med o norrköping .;( ;( ;(

fråga efter kontaktuppgifter till han/hon som har registrerat din ansökan. Det är säkert mycket bättre än att ringa kundtjänst nummer.
Citera
2014-05-11, 23:20
Medlem
Citat:

Har det gått 12 månader och ni väntar fortfarande besked? Skojar du med mig nu eller? Hur fan kan det gå mer än 11 månader när dom har 11 månader väntetid? Har du ett komplicerat ärende?
Citera
2014-05-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenisen
Tack ör ditt mejl.

Vi kan tyvärr inte tala om när ni exakt får beslut i ert ärende. Utan kan bara informera om den generella väntetiden. Vi har i dagsläget inte börjat arbeta med er ansökan.

Med vänlig hälsning
Ines Bejdic
Kundtjänsten
Migrationsverket

Du kan inte svara på detta mejl. Om du har följdfrågor ber vi dig istället skicka ett nytt mejl via webbformuläret på vår webbsida.

Jag väntar också och har väntat i 8 månader snart.. Saknar min älskade fru Känner samma här, deras korkade prioritering och stenålders kösystem har lett till att alla som ansökt har blivit förbannade.
Citera
2014-05-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK89
Har det gått 12 månader och ni väntar fortfarande besked? Skojar du med mig nu eller? Hur fan kan det gå mer än 11 månader när dom har 11 månader väntetid? Har du ett komplicerat ärende?
Nej, vårt ärende är inte alls komplicerat. är redan gift och väntar på UT till min fru. Gick mer än 12 månader sedan vår webbansökan.
Senast redigerad av Mike-20 2014-05-11 kl. 23:40.
Citera
2014-05-12, 01:03
Medlem
drickor-olika-smaks avatar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna-malm%C3%B6?video_id=2374173

Dom hade kanske kunnat informera folk om att det går snabbare om man ansöker efter 1 april?
Men nej då, varför ska den informationen komma ut....
Citera
2014-05-12, 07:18
Medlem
Kan man koppla in advokat när man överskrider 9 mån? Hjälper det eller kostar det mer än det smakar? Har någon testat det?
Citera
2014-05-12, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SK89

Förlåt men 11månader är bara en beräknad väntetid baserat på hur länge majoriteten av de som får beslut nu väntat. Det kan lika gärna bli längre, eller kortare.

Sitter man och räknar ner till den väntetiden och tror att det är någon slags maxtid lär man bara bli besviken.
Du kanske får ditt beslut nästa månad eller om 6 månader. Det är ju det som är det absolut värsta med hela den här processen att man inte har en jävla aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in