Tack ör ditt mejl.
Vi kan tyvärr inte tala om när ni exakt får beslut i ert ärende. Utan kan bara informera om den generella väntetiden. Vi har i dagsläget inte börjat arbeta med er ansökan.
Med vänlig hälsning
Ines Bejdic
Kundtjänsten
Migrationsverket
Du kan inte svara på detta mejl. Om du har följdfrågor ber vi dig istället skicka ett nytt mejl via webbformuläret på vår webbsida.
Detta är svaret på mitt mail jag skickade angående vårt ärende (skickade 30/4) med frågan att besvara NÄR de har för avsikt att tilldela oss en handläggare, då det passerat 9,5 månader sedan vår webbansökan. Bad dem svara specifikt på VÅRT ärende, inte copy-paste:a in något från hemsidan....
Tror jag exploderar snart! Ska man skratta eller gråta?
Det enda positiva jag kan se är att de skickade mailet idag, alltså på en söndag, kl 14:51. Eller?
Nä, blir nog till att ta till sig råden i de tidigare inläggen här och börja ligga med en blåslampa i arslet på dem...
Så förbannad på att det ska behöva vara så, kan de inte bara göra jobbet de ska, utan att man ska behöva jaga dem? Usch, så trött på detta nu! Men framförallt ledsen för att jag inte kan vara med min älskade pga deras ineffektivitet och godtycklighet.