2014-05-10, 16:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Härligt, blir att besöka nån bokhandel imorgon då! Tack!

Tyvärr är det ingen vanlig bokhandel som har de böckerna om du ska ha de på svenska, på engelska får du beställa ifrån webben eller köpa från SF Bokhandeln.
Citera
2014-05-10, 16:15
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
60 sidor in i 22/11 1963 nu och den verkar hur bra som helst än så länge. Ingen risk att jag slutar läsa den här.

Intressant. Man kanske får ta och slå till på den. Återkom gärna med ett litet (spolierfritt) omdöme när du läst klart den!
Citera
2014-05-10, 16:46
Medlem
st3fan91s avatar
Jag köpte ett tjugotal Kingböcker på en begagnataffär, secondhand, för tjugo kr. Loppmarknader funkar säkert också.
Citera
2014-05-10, 17:20
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Intressant. Man kanske får ta och slå till på den. Återkom gärna med ett litet (spolierfritt) omdöme när du läst klart den!

Jag kan säga att man, med King-mått mätt, kommer snabbt in i storyn iallafall. Säga vad man vill om honom, men han har ju aldrig varit den mest koncisa författaren direkt. På gott och ont.
Citera
2014-05-10, 19:58
Medlem
TomJonass avatar
Jag förstår att Stephen King lockar läsare och bok-köpare. Han är skicklig på det han gör, men jag har svårt för det. Filmerna är bra, The Shining t.ex.
Och, det jag ville komma till, jag har sett hotellet i Estes Park, där The Shining tilldrar sig. Sista utposten innan man beger sig över Klippiga Bergen i Denvertrakten.
Överhuvudtaget, skit i Florida! Åk till Colorado och New Mexico i stället på nästa USA semester.
Citera
2014-05-10, 20:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Jag köpte ett tjugotal Kingböcker på en begagnataffär, secondhand, för tjugo kr. Loppmarknader funkar säkert också.

I högsta grad ja, jag har köpt ett trettiotal gamla Kingböcker genom åren hos Myrorna b.la.
Citera
2014-05-11, 19:56
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Härligt, blir att besöka nån bokhandel imorgon då! Tack!

Hur gick det, fick du tag i några av böckerna? Eller blev det någon annan?
Citera
2014-05-11, 20:02
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag tror att alla Kingböcker utom en eller två som jag har är införskaffade på antikvariat.
De brukar finnas där och på butiker så som myrornas i överflöd och är därmed rätt billiga.
Aldrig betalat mer än 20kr för en kingbok tror jag.

Nackdelen är väl att de i regel är översatta till svenska om man handlar begagnat.
Citera
2014-05-11, 20:14
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag tror att alla Kingböcker utom en eller två som jag har är införskaffade på antikvariat.
De brukar finnas där och på butiker så som myrornas i överflöd och är därmed rätt billiga.
Aldrig betalat mer än 20kr för en kingbok tror jag.

Nackdelen är väl att de i regel är översatta till svenska om man handlar begagnat.

Jag har aldrig upplevt det som något negativt att läsa King på svenska, är det generellt dåligt översatt tycker du? När Mr Mercedes kommer ska jag köpa den på engelska, ska bli spännande att testa att läsa på orginalspråket.
Citera
2014-05-11, 20:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Jag har aldrig upplevt det som något negativt att läsa King på svenska, är det generellt dåligt översatt tycker du? När Mr Mercedes kommer ska jag köpa den på engelska, ska bli spännande att testa att läsa på orginalspråket.

Nej, jag ogillar bara generellt att läsa översatta böcker om de är skrivna på ett språk jag behärskar.
Mest läst king på svenska faktiskt, men kanske 10-15 böcker på engelska. Och verkar inte vara allt för dåligt översatt, antagligen är King inte så vansinnigt svår att översätta.
Citera
2014-05-11, 21:03
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Hur gick det, fick du tag i några av böckerna? Eller blev det någon annan?
Fick tag på Pestens Tid, men Cujo letar jag fortfarande efter på webben. Ska se vad myrorna har att erbjuda lite senare
Citera
2014-05-11, 21:05
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, jag ogillar bara generellt att läsa översatta böcker om de är skrivna på ett språk jag behärskar.
Mest läst king på svenska faktiskt, men kanske 10-15 böcker på engelska. Och verkar inte vara allt för dåligt översatt, antagligen är King inte så vansinnigt svår att översätta.

Så du tycker inte att det är allt för svårt att läsa King på engelska? Den enda bok jag läst på engelska är sista harry potter boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in