2010-06-29, 17:58
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
själv ska jag snart flytta till jungfruplatsen och frågade om det området på fb, och alla sa att det var lugnt där, och att jag inte behövde ha nåt att göra med bifrost om jag inte ville, men stämmer det verkligen? det ligger ju bara några 100 meter ifrån.

ja det stämmer, det är betydligt bättre i jungfru än i bfrost, trots att det bara är en väg imellan i princip.
Citera
2010-06-29, 20:46
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
Jag hoppas att du skämtar? Antingen är du ett stort jävla Sahlin fan eller så är du själv invandrare för området har gått helt åt helvete - bokstavligt talat.
Har du kollat namnskyltarna i trappuppgångarna? Det har jag eftersom jag har en vän som bor där.

Området består till en övervägande del av vanliga svenskar, men ja, det finns invandrare. Bifrost ligger knappast högst upp på någons lista över drömområde, men det är inget ghetto...

Om du tycker Bifrost "gått helt åt helvete", vad säger du då om områden som Lövgärdet?
Citera
2010-06-29, 23:17
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Har du kollat namnskyltarna i trappuppgångarna? Det har jag eftersom jag har en vän som bor där.

Området består till en övervägande del av vanliga svenskar, men ja, det finns invandrare. Bifrost ligger knappast högst upp på någons lista över drömområde, men det är inget ghetto...

Om du tycker Bifrost "gått helt åt helvete", vad säger du då om områden som Lövgärdet?

Efter att ha kollat på namnskyltarna i över 10 års tid så vet jag hur utvecklingen har sett ut, ja.
Den har tagit ett steg tillbaka i stället för två framåt.
Angående Lövgärdet vill jag ej uttala mig så jag överlåter det till någon som bor där och kan berätta.

EDIT: Man kan se området ur två perspektiv:
Har du barn som ska flytta med eller ska du bor där ensam. Det ger två helt skildrade åsikter om ämnet.
Senast redigerad av AnonymaAnders 2010-06-29 kl. 23:19.
Citera
2010-10-12, 13:18
Medlem
Ursäkta att jag bumpar en gammal tråd.

Är Bifrost verkligen så illa? Om man jämför med Bergsjön och diverse områden i Göteborgstrakten, hur illa är det då?
Jag har förstått att det inte är något drömområde, men är det verkligen så illa som folk (FB) påstår?

Jag bryr mig inte om hur kulturberikat det är, jag vill veta hur stökigt det är på kvällar och nätter, hur sunkigt det är/inte är.
Citera
2010-10-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Ursäkta att jag bumpar en gammal tråd.

Är Bifrost verkligen så illa? Om man jämför med Bergsjön och diverse områden i Göteborgstrakten, hur illa är det då?
Jag har förstått att det inte är något drömområde, men är det verkligen så illa som folk (FB) påstår?

Jag bryr mig inte om hur kulturberikat det är, jag vill veta hur stökigt det är på kvällar och nätter, hur sunkigt det är/inte är.

Att jämföra Bifrost med områden som Angered eller Bergsjön är bara idiotiskt. Det är lite roligt, när jag var cirka 10-13 år var "bifrostkillarna" att jämföra med ryska KGB ungefär. Helvete vad man drog sig för det packet. Nu ser jag sällan något annat än småbarnsföräldrar och gamlingar i området, visst finns det invandrare, men Bifrost är uppdelat i två områden, ett med hyresrätter och på andra sidan är det bostadsrätter. Svaret på vart det är bråkigast har ni själva. Såg förresten att de fixat till innergårdarna vid bostadsrätterna och det såg riktigt trevligt ut faktiskt. Det är mest fjunisar som springer runt och smäller lite smällare osv, nattetid är det inga problem.
Citera
2011-01-16, 22:31
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xojeje
Att jämföra Bifrost med områden som Angered eller Bergsjön är bara idiotiskt. Det är lite roligt, när jag var cirka 10-13 år var "bifrostkillarna" att jämföra med ryska KGB ungefär. Helvete vad man drog sig för det packet. Nu ser jag sällan något annat än småbarnsföräldrar och gamlingar i området, visst finns det invandrare, men Bifrost är uppdelat i två områden, ett med hyresrätter och på andra sidan är det bostadsrätter. Svaret på vart det är bråkigast har ni själva. Såg förresten att de fixat till innergårdarna vid bostadsrätterna och det såg riktigt trevligt ut faktiskt. Det är mest fjunisar som springer runt och smäller lite smällare osv, nattetid är det inga problem.

Kan instämma, Bifrost är inget farligt område. Sålänge du inte är på fel plats vid fel tillfälle så ska det inte vara några problem.
Citera
2014-05-11, 19:14
Medlem
Någon som har bott i Bifrost de senaste åren? Är det fortfarande stökigt? När jag har varit i området har jag mest sett barnfamiljer och pensionärer, åtminstone i de norra delarna. Känns inte så hotfullt, men skenet kanske bedrar?
Citera
2014-05-11, 20:39
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrv
Någon som har bott i Bifrost de senaste åren? Är det fortfarande stökigt? När jag har varit i området har jag mest sett barnfamiljer och pensionärer, åtminstone i de norra delarna. Känns inte så hotfullt, men skenet kanske bedrar?

Bor inte där själv dock så gör en polare det, mycket barnfamiljer och vanliga Svenssons.
Man ser dock lite invandrarungdomar som brukar hänga runt skolan eller vad det nu är, har aldrig stört mig när jag varit där.
Ett plus är att Hemköp har öppet till 23, perfekt när man har slut på virke till förfesten.
Bifrost är ju knappast Långedrag eller Billdal men polaren verkar trivas bra.
Citera
2014-05-12, 09:45
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
En kompis flyttade rätt nyligen till norra Bifrost med tjej och nyfött barn. Verkar väldigt lugnt, nya lekplatser på gårdarna och mycket barnfamiljer.
Citera
2014-05-15, 18:01
Medlem
Citat:

Bifrost är bra.

Förutom Havrekornsgatan och Vetekornsgatan.
Citera
2015-04-22, 23:55
Medlem
LasseFranGnestas avatar
kriminalitet finns överallt (jag e uppvuxen i majorna/linne, och där finns de också massa kriminella som man känner/vet om om man är därifrån) samma e i bifrost, men en dålig stadsdel e de inte. jag tkr att de e jävligt soft där, har polare där, lägenheterna e fett bra. inget å oroa dig för såvidare om du håller dig för dig själv. precis som överallt..
Citera
2015-04-23, 01:32
Medlem
erkanperkans avatar
Jag har hämtat ut paket i hemköp bifrost ett antal gånger.

Jag märkte inte av nåt speciellt. Verkar ganska lungt.

Däremot är själva hemköpet väldigt unket, i alla fall jämfört med hemköp inne i mölndal C.

Dessutom är hemköpet det enda som verkar finnas i området? Verkar ganska tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in