2010-06-26, 19:58
Medlem
Hej, skall ev byta lägenhet och har fått ett intressant erbjudande om lägenhet på havrekornsgatan (bifrost) i mölndal.
Hur är det området?
Mycket utlänningar i området?
Citera
2010-06-26, 20:08
Medlem
mkt invandrare och kriminalitet
Citera
2010-06-26, 20:13
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Har själv växt upp i Bifrost. Havrekornsgatan är den mest ökända utav alla gator i hela området. Avråder dig helt att ta lägenheten. Invandrarna har helt tagit över området och det finns inte en lugn stund i området. Du kan skicka PM om du vill ha lite mer inside information
Citera
2010-06-26, 20:16
Medlem
blobben!!!s avatar
Det är verkligen inget "kriminellt" eller "invandrartätt" område. Dock finns det lite pundarbaracker i närheten.
Men eftersom du frågade på FB så lär pundare inte vara vidare mycket bekymmer för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
Har själv växt upp i Bifrost. Havrekornsgatan är den mest ökända utav alla gator i hela området. Avråder dig helt att ta lägenheten. Invandrarna har helt tagit över området och det finns inte en lugn stund i området. Du kan skicka PM om du vill ha lite mer inside information
Citera
2010-06-26, 20:21
Medlem
AnonymaAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det är verkligen inget "kriminellt" eller "invandrartätt" område.

Jag hoppas att du skämtar? Antingen är du ett stort jävla Sahlin fan eller så är du själv invandrare för området har gått helt åt helvete - bokstavligt talat.
Citera
2010-06-26, 20:27
Medlem
Napoleonsayss avatar
I Bifrost fanns inte en svartskalle för ett par år sedan?
Citera
2010-06-26, 20:34
Medlem
Hmm, många olika uppfattningar här...
Citera
2010-06-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Hej, skall ev byta lägenhet och har fått ett intressant erbjudande om lägenhet på havrekornsgatan (bifrost) i mölndal.
Hur är det området?
Mycket utlänningar i området?

Jag avråder från Mölndal.
När du kan bo i Göteborg.

Stövel-Anders
Citera
2010-06-27, 12:50
Medlem
lundagrens avatar
Jag har bott i bifrost och det skiljer sig en del mellan delar utav bifrost. Vissa delar är det en hel del stök i speciellt nattetid, men det bor även en hel del pensionärer och annat lugnt folk där.

Har du inget alternativ hade jag tagit den, så illa är det inte.
OBS bodde där 05, kan ha ändrats efter det, men då var det helt ok, speciellt i dom norra delarna runt skolan och affären som ligger där.
Citera
2010-06-29, 11:39
Medlem
själv ska jag snart flytta till jungfruplatsen och frågade om det området på fb, och alla sa att det var lugnt där, och att jag inte behövde ha nåt att göra med bifrost om jag inte ville, men stämmer det verkligen? det ligger ju bara några 100 meter ifrån.
Citera
2010-06-29, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
själv ska jag snart flytta till jungfruplatsen och frågade om det området på fb, och alla sa att det var lugnt där, och att jag inte behövde ha nåt att göra med bifrost om jag inte ville, men stämmer det verkligen? det ligger ju bara några 100 meter ifrån.

Är det inte lika bra att du tar det i den andra tråden du pratar om?

För övrigt är inte Bifrost särskilt trevligt, men det ligger ju bättre till än en del annat i regionen med samma "klass".
Citera
2010-06-29, 14:37
Medlem
Actu-tetigistis avatar
Finns en del kriminella element i Bifrost men ingen fara om du inte är inne på sådant själv, och är du inte under 18 år så lär du inte ha problem med gängen heller för den delen.
Underbar natur med utsikter, vandringsstråk m.m.
Affär, pizzeria, dagis och skola inom 100m vart du än bor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in