2015-04-23, 08:43
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Jag har hämtat ut paket i hemköp bifrost ett antal gånger.

Jag märkte inte av nåt speciellt. Verkar ganska lungt.

Däremot är själva hemköpet väldigt unket, i alla fall jämfört med hemköp inne i mölndal C.

Dessutom är hemköpet det enda som verkar finnas i området? Verkar ganska tråkigt.

finns pizzeria också, fast på andra sidan vägen typ
Citera
2015-05-27, 14:36
Medlem
Jag har fått ett erbjudande på en lgh på Havrekornsgatan. Hur dålig är den? Värt att flytta från Flatås?
Citera
2015-05-27, 23:36
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzimuth
Jag har fått ett erbjudande på en lgh på Havrekornsgatan. Hur dålig är den? Värt att flytta från Flatås?

asså flatås e la soft, dock jävligt dött område.. när till frölunda torg, och linnestaden. jag skulle stannat i flatås, bifrost ligger inprincip mitt i ingenstans.. dock jävligt soft där med
Citera
2015-05-28, 19:21
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Även jag hade stannat kvar i flatås, helt enkelt på grund av Marklandsgatan som är jävligt bra om man åker kollektivt.
Citera
2015-06-04, 10:46
Medlem
Jag vill också helst stanna i Flatås, gillar mycket området, men behöver en större lgh (vi, 2 vuxna och en flicka, bor just nu i en 2:a)...
Citera
2015-06-14, 13:15
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzimuth
Jag vill också helst stanna i Flatås, gillar mycket området, men behöver en större lgh (vi, 2 vuxna och en flicka, bor just nu i en 2:a)...

ta bifrost då, inget fel på stället, rätt soft
Citera
2019-05-02, 15:09
Medlem
Hej alla! Tänkte göra en återkoppling på tråden gällandes om åsikterna om havrekornsgatan.
Fått en bytesmöjlighet dit och undrar hur det ser ut i området för tillfället?
Någon som kan ge en bild på läget? Illa? Bra? Kriminalitet? Folktyper?

Tack!
Citera
2019-05-02, 18:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitecastle94
Hej alla! Tänkte göra en återkoppling på tråden gällandes om åsikterna om havrekornsgatan.
Fått en bytesmöjlighet dit och undrar hur det ser ut i området för tillfället?
Någon som kan ge en bild på läget? Illa? Bra? Kriminalitet? Folktyper?

Tack!

Ganska lugnt område med hög andel utlänningar och dyr kollektivtrafik men ändå cykelavstånd till arbetsplatserna i Högsbo/Sisjön etc.
Citera
2019-05-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ganska lugnt område med hög andel utlänningar och dyr kollektivtrafik men ändå cykelavstånd till arbetsplatserna i Högsbo/Sisjön etc.

Dyr kollektivtrafik?
Men lugnt område i överlag eller? Inte direkt förortsområdet i Mölndal om man säger så?
Tack!
Citera
2019-05-03, 14:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitecastle94
Dyr kollektivtrafik?
Men lugnt område i överlag eller? Inte direkt förortsområdet i Mölndal om man säger så?
Tack!

Ja, det är dyrare att åka kollektivt mellan Mölndal och Göteborg än inom Göteborg. Men det kommer att bli ändring när antalet taxeområden minskas på sikt så att Mölndal/Göteborg hamnar inom samma område.

Bifrost ligger inom längre gångavstånd från centrum och är inte direkt förortsområde.
Citera
2019-05-03, 14:55
Medlem
9797s avatar
Är det någonstans i Mölndal det finns invandrare så är det i delar av Åby och Bifrost. Att jämföra dessa områden med andra, helt och för alltid förlorade, förorter till Gbg som Bergsjön, Angered och Biskop är skrattretande. Hela Mölndal är lugnt och Bifrost är inget undantag. Sedan behöver man väl kanske inte knalla runt bron klockan 3 en lördagnatt, men var fan i landet är det tryggt att göra det.

Och vad gäller kollektivtrafiken så visst, Göteborg+ kortet är orimligt dyrt. Men nu för tiden finns det ju ingen anledning att inte tjuvåka. Civilklädda kontrollanter och razzior förekommer ju inte längre. Ser man jönsarna i sina vita kepsar är det bara att kliva av och vänta fem minuter på nästa vagn.
Citera
2019-05-03, 18:47
Medlem
NaZdravis avatar
Passerar Bifrost varje vardag med buss och det är egentligen bara vid hållplatserna Vetekornsgatan och Bifrost det kliver på/av invandrare men jag har aldrig upplevt något kaosblatteri som man gör i Göteborg.
Mer av de vibbarna ibland i Mölndal C då.

Bifrost är rätt dött, som Mölndal överlag.
Inte speciellt farligt, men det ger så tråkigt och deprimerande intryck på något vis, det finns mycket trevligare delar av Mölndal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in