Citat:
Ursprungligen postat av
trueforgood
Att man via medicinska doser kan få permanenta hjärnskador tvekar jag på, men inte fan är det nyttigt.
Däremot skulle jag inte våga experimentera med drogen som så många här verkar göra, och ta doser över grammet för att få lite kul. När jag kommit igenom min AT kommer jag slänga alla mina Lyrica-tabletter åt helvete, det är en sak som är säker.
Jag är inte helt säker på det, jag åt ganska låga doser dagligen under ett par månaders dos, även om jag festade till det några enstaka gånger. Det tog väldigt lång tid innan jag kände mig återställd och nu om jag kört något lite väl glatt känns det ofta som att jag är tillbaks i lyricaabsen igen. Att det är något som vaknat och aldrig riktigt vill släppa.
Jag vet väldigt lite om hur upp- och nedreglering av receptorer, rebound-effekter, nervdöd och sånt funkar och har dessutom använt mycket andra droger.
Men kan ändå känna att det var något som hände efter min period med Lyrica. Jag vet fler med samma erfarenheter, fast jag har också hört en del håna gnällspikar med att de alltid lidit av ångestsyndrom och nu bara lägger märke till det extra mycket utan medicinsk dämpning.
Det pågår stämningsprocesser mot Pfizer just angående Lyrica så det är ingen konspiration just jag lanserar, vi får väl se hur det slutar och hur länge medlet håller sig från att bli narkotikaklassat som en väldigt beroendeframkallande medicin med svåra utsättningssymptom.
Jag förstår att så många känner sig uppgivna, för Lyrica var den bästa medicin mot GAD jag provat och hade inte heller många av bensodiazepinernas biverkningar. Men var så säkra, det kommer komma bättre och mindre skadliga mediciner som kan laga allt.