2014-05-11, 16:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det står på flickans facebook att det är hennes gode man, så ja det kan väl sägas att det har gjorts.
Frågan är inte om det var hennes gode man på bilden, utan vem av två tänkbara kvinnor med samma namn som hennes gode man är. Finns det andra bilder på de både olika Inger som kan jämföras med bilden tillsammans med Yara?

Citat:
Nu vet jag att den gode mannen är avliden och vem det va och vilket bolag hon hade.
Förlåt att jag är mostrig, men exakt hur vet du att det är just den avlidna som var den gode mannen?
Citera
2014-05-11, 16:41
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Har sökt god man-förordnandet och hittar inget där Yara med sitt personnummer är part i något mål.

Eller en ifrågasatt sådan. Som jag har påpekat är den bombade skolan knappast återuppbyggd utan det kan lika gärna ha fotograferats sedan ifrågasättanden om ankomst till Sverige nådde familjen.

Kan det vara så att man aldrig hann/ansåg det behövligt att sätta in en god man innan det blev dags för MGM att bli särskild förordnad vårdnadshavare?

Måste man t.ex få uppehållstillstånd innan man kan få god man? God man kanske tillsattes innan hon fått ett personnummer?

Jag vet inte hur det fungerar, därav de röriga frågorna.
Citera
2014-05-11, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Hon avsade sig inte uppdraget, hon dog.

/B.F

Det står att Inger S avsagt sig uppdraget pga sjukdom i dokumentet från Karlskrona kommun i målnummer 2663-13. Det ligger säkert i startinlägget.
Citera
2014-05-11, 16:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Måste man t.ex få uppehållstillstånd innan man kan få god man?
Uppenbarligen inte, eftersom till och med Yaras föräldrar i ett visst läge fick en svensk god man.
Citera
2014-05-11, 16:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det står att Inger S avsagt sig uppdraget pga sjukdom i dokumentet från Karlskrona kommun i målnummer 2663-13. Det ligger säkert i startinlägget.
Japp, men där står det fortfarande inte vad hon har för personnummer. Jag håller med om att det är troligare att en åttioåring som sedan avlider avsäger sig ett godmanskap till följd av sjukdom än en sextiotvååring som fortfarande lever, men om hela identifikationen med den äldre kvinnan bygger på detta ska vi var tydliga med det i tråden.
Citera
2014-05-11, 16:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Frågan är inte om det var hennes gode man på bilden, utan vem av två tänkbara kvinnor med samma namn som hennes gode man är. Finns det andra bilder på de både olika Inger som kan jämföras med bilden tillsammans med Yara?

Förlåt att jag är mostrig, men exakt hur vet du att det är just den avlidna som var den gode mannen?

Deet är nog mer ett antagande utifrån bilderna på henne. Den ende alternativa I S i Karlskrona är betydligt yngre.

Dessutom tror jag att det kom ett inlägg bland de första diskussionerna kring gode mannen som på ett bestämt vis ville övertyga tråden om att den yngste av de två tanterna definitivt inte var rätt.
Citera
2014-05-11, 16:46
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Hurpass skumt är det? Jag inbillade mig fåvitskt att varje utseende av god man skulle dokumenteras i en offentlig handling. Har Yara inte haft någon riktig god man utsedd lege artis, oavsett om det nu var död-Inger eller levande-Inger som fungerade som sådan? Och varför isåfall då, om myndigheterna var bekanta med hennes existens?

Det kan ha blivit felregistrerat av domstol, och därför svårt att hitta. Förordnandet borde finnas på någon av aktuella orter (närmaste MIV eller bostadsort). Ingers personnummer skulle kunna reda ut det. En facebook-bild där någon anger en kvinna som god man säger inget om att kvinnan på bilden är Inger. Eller vilken Inger.

Migrationsverket har inga uppgifter om Madis påstådda mamma Z. Madi uppger att mamman sökt men nekats. På vilka grunder skulle en palestinsk änka nekas tillstånd på anknytning om hon har sex barn med familjer, barnbarn i Sverige?
Citera
2014-05-11, 16:47
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Uppenbarligen inte, eftersom till och med Yaras föräldrar i ett visst läge fick en svensk god man.

Men då borde det väl finnas papper på det. Någonstans. Kanske.
Citera
2014-05-11, 16:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Deet är nog mer ett antagande utifrån bilderna på henne. Den ende alternativa I S i Karlskrona är betydligt yngre.

Dessutom tror jag att det kom ett inlägg bland de första diskussionerna kring gode mannen som på ett bestämt vis ville övertyga tråden om att den yngste av de två tanterna definitivt inte var rätt.

Tilltalsnamn Pia är det nog va?

Citat:
Migrationsverket har inga uppgifter om Madis påstådda mamma Z. Madi uppger att mamman sökt men nekats. På vilka grunder skulle en palestinsk änka nekas tillstånd på anknytning om hon har sex barn med familjer, barnbarn i Sverige?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-11 kl. 16:50.
Citera
2014-05-11, 16:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men då borde det väl finnas papper på det. Någonstans. Kanske.

Vänd dig till överförmyndaren i Karlskrona kommun så ska du se att det finns papper på det.

http://www.karlskrona.se/sv/Familj--omsorg/God-man--forvaltare/God-man--forvaltare-/Upplysningar-till-Overformyndarnamnden/
Citera
2014-05-11, 16:55
Medlem
Iobberknolls avatar
[quote=MrsMagoo|48747709]Tilltalsnamn Pia är det nog va?

/QUOTE]

Ja, Pia, 50 år.

Är det Pia på bilden är hon sliten för sin ålder.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-11 kl. 16:57.
Citera
2014-05-11, 16:59
Medlem
Citat:
Efter att Inger avsade sig god man, tillförordnades en jurkand som god man och som arbetade på samma juristbyrå som den misstänkta kvinnans advokat. Därav jäv och kvinnan fick byta advokat. När flickan fick Put så förordade jurkanden till socialtjänsten att den manlige misstänkte till särskild vårdnadshavare. För minderåriga som får Put byter man ut god man till särskild vårdnadshavare. Vet inte om det alltid är så eller bara om barnet bor hos den som är utsedd till vårdnadshavare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in