2014-05-11, 16:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag skrev ett tillägg i mitt förra inlägg, under tiden du skrev det här. Jag hävdar att det i AB nu finns ett bildspel, där en flicka, som mycket liknar Y*r*, klädd i samma rosa kappa som flickan på "bombnedslagsbilden". Skillnaden är att vid bombade byggnaden är flickan inte alls lik Y*r*, hon står dessutom mitt i rasmassorna. På bilden i AB står Y*r* i den rosa kappan, på en kullerstensgata, i solsken och pekar rakt upp i himlen.
Du har rätt i att den flickan, på bild 4 av 13 i bildspelet på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18841050.ab, skulle kunna vara Yara, men att bombnedslagsflickan fortsatt inte ser ut som Yara.
Citera
2014-05-11, 16:09
Medlem
Tror tjejen på ruinbilden är syster eller nära släkt till Yara. De har ju likadan kappa, så förmodligen har två tjejer med samma smak för rosa som umgåtts tätt bett att få exakt likadan jacka, alt. har Yara fått ärva jackan av tjejen på ruinbilden.

Vaför tjejen på ruinbilden påstås vara Yara beror förmodligen på att man velat visa den bombade skolan för immigrationsverket, tror absolut inte på en bortbyting.
Citera
2014-05-11, 16:14
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Den gode man Y fick har dött av sjukdom, såvitt vi vet, det framgår rätt tidigt i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Hon avsade sig inte uppdraget, hon dog.

/B.F

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det lär inte vara den gode mannen (det har redan avhandlats i tråden) men alldeles säkert är kvinnan ifråga väldigt ledsen.

Vet vi verkligen det, eller är det bara en trådsanning? Det finns ju två tänkbara Ing*r Sjöh*lm, en dod i 80-årsåldern och en levande i 60-årsåldern. Har följande postning från användaren Motor Boater (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona #662 blivit ordentligt vederlagd, och isåfall med vilken infornmation? Jag vet att användaren Minimoi försökt få tag på god-man-Ing*rs personnummer utan att lyckats.
Citera
2014-05-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Tror tjejen på ruinbilden är syster eller nära släkt till Yara. De har ju likadan kappa, så förmodligen har två tjejer med samma smak för rosa som umgåtts tätt bett att få exakt likadan jacka, alt. har Yara fått ärva jackan av tjejen på ruinbilden.

Vaför tjejen på ruinbilden påstås vara Yara beror förmodligen på att man velat visa den bombade skolan för immigrationsverket, tror absolut inte på en bortbyting.
Snarare tvärtom då, Yara fick en ny, ren och fin älsklingsjacka inför resan till det kalla Sverige och någon andra ärvde den gamla.

Jag letar efter bilder där man kan se Yaras hårfäste, öron och haka lite tydligare - de brukar vara hyfsade igenkänningstecken.
Citera
2014-05-11, 16:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Just, det var den bilden jag menade, jag fann den på mosterns fb-sida och funderade över den till synes mycket svenska damen på bilden tillsammans med Y*r*, kan det vara den godeman som sedan avsade sig det uppdraget. Hon var säkert engagerad och måste må riktigt dåligt nu, sorgligt.

Hon är avliden i början på detta året. Hon va född 1936, så det bör stämma att hon insjuknade.
Nej, det finns inga bildmontage vad man än så länge kunnat se. Och ja den äldre kvinnan är alltså¨Inger Sj*blom den gode mannen.

De här bilderna är från den döda flickans facebook-
Studera dom nu så man vet vem Y är och hur hon såg ut.
http://www.bild.me/bild.php?file=2982028542746_468129599926588_403530 594_n.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=2859252487638_468129579926590_564260 379_n.jpg

http://www.bild.me/bild.php?file=2204707625610_460649407341274_237399 367_n.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=3390288885822_460648727341342_736449 744_o.jpg

Det är alltså samma flicka vid den bombade skolan och ingen annan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-11 kl. 16:24.
Citera
2014-05-11, 16:16
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Jag tror inte soc "virrar" till sina anmälningar. De hinner inte med att göra det de ska göra.
De är sönderstressade och överbelastade.
Unga tjejer ska utreda svåra barnavårdsärenden. Jättetungt!! Det är därför det är så stor omsättning band socialsekreterarna. De slutar så fort de hittat ett drägligare arbete.

Här handlar det om socialnämndens ordförande Ingrid Hermansson. Hur enskilda tjänstemän än virrar till saker borde ordföranden titta på vad hon undertecknar, och inte ta för givet att allting stämmer. Bara en sådan sak som att inte hela personnumren på de tvångsomhändertagna anges.

1 maj är LVU-beslutet daterat av ordföranden. 7 maj är det inlämnat till förvaltningsrätten (se stämpel). Under denna vecka har ingen dubbelkollat påstådd fakta i beslutet. Det är tyvärr inget ovanligt och enligt min mening handlar det om slarv. Så viktiga beslut tar man sig en minut att dubbelkolla uppgifterna i.

Angående de saker som läsare har reagerat på i LVU-besluten. Det är skrivit i efterhand och inte i kronologisk ordning. Därför hakar Aftonbladet m fl upp sig på formuleringen och börjar spekulera i hur länge flickan hade legat död. Livlös betyder inte död. Det är dessutom en andrahandsuppgift, förmodligen tredje-fjärdehandsuppgift, GM - polis - socialjour - socialnämnd. Enligt media dödförklarades flickan på sjukhuset.

Det framgår med all önskvärd tydlighet i målet, som har ett tvåsiffrigt antal aktbilagor, vilket kön barnen är. Tar någon bara del av någon enstaka aktbilaga och utgår från den kan det bli rörigt för den. Det är en stor fördel att ta del av hela målet. Myndigheter och domstolar skriver ofta fel och förväxlar. Nyligen bytte Falu tingsrätt namn på huvudpersonerna i domen mot den 16-årige nazisten som grävde en grav åt sitt brottsoffer och misshandlade honom svårt. Det förvandlade inte icke tilltalad till tilltalad och vice versa. Viss källkritik erfordras.
Citera
2014-05-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hon är avliden i början på detta året. Hon va född 1936, så det bör stämma att hon insjuknade.
Nej, det finns inga bildmontage vad man än så länge kunnat se. Och ja den äldre kvinnan är alltså¨Inger Sj*blom den gode mannen.

De här bilderna är från den döda flickans facebook-
Studera dom nu så man vet vem Y är och hur hon såg ut.
http://www.bild.me/bild.php?file=2982028542746_468129599926588_403530 594_n.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=2859252487638_468129579926590_564260 379_n.jpg

http://www.bild.me/bild.php?file=2204707625610_460649407341274_237399 367_n.jpg
http://www.bild.me/bild.php?file=3390288885822_460648727341342_736449 744_o.jpg

Utmärkta bilder, MrsMagoo!
Tack!
Citera
2014-05-11, 16:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Det är ju det klart rimligaste. Så fort det rör sig om bilder som kan vara matnyttiga i en asylansökan ökar naturligtvis incitamentet att vilseleda.
Citera
2014-05-11, 16:20
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vet vi verkligen det, eller är det bara en trådsanning? Det finns ju två tänkbara Ing*r Sjöh*lm, en dod i 80-årsåldern och en levande i 60-årsåldern. Har följande postning från användaren Motor Boater (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona #662 blivit ordentligt vederlagd, och isåfall med vilken infornmation? Jag vet att användaren Minimoi försökt få tag på god-man-Ing*rs personnummer utan att lyckats.

Har sökt god man-förordnandet och hittar inget där Yara med sitt personnummer är part i något mål.

Citat:
Det är ju det klart rimligaste. Så fort det rör sig om bilder som kan vara matnyttiga i en asylansökan ökar naturligtvis incitamentet att vilseleda.

Eller en ifrågasatt sådan. Som jag har påpekat är den bombade skolan knappast återuppbyggd utan det kan lika gärna ha fotograferats sedan ifrågasättanden om ankomst till Sverige nådde familjen.
Senast redigerad av Minimoi 2014-05-11 kl. 16:26.
Citera
2014-05-11, 16:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har det ansiktet kunnat sammankopplas med någon av de två tänkbara Inger Sj*bloms identiteter? Det är för mig inte självklart att ansiktet prompt måste tillhöra en åttioåring snarare än en sextitvååring. Upplösningen är inte genial, och de rynkor man tycker sig se är av en typ som kan komma i väldigt olika ålder på olika människor.
Citera
2014-05-11, 16:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har det ansiktet kunnat sammankopplas med någon av de två tänkbara Inger Sj*bloms identiteter? Det är för mig inte självklart att ansiktet prompt måste tillhöra en åttioåring snarare än en sextitvååring. Upplösningen är inte genial, och de rynkor man tycker sig se är av en typ som kan komma i väldigt olika ålder på olika människor.

Det står på flickans facebook att det är hennes gode man, så ja det kan väl sägas att det har gjorts.
Nu vet jag att den gode mannen är avliden och vem det va och vilket bolag hon hade.

----------------------------------------------------------------------------------
Pappan till Y skrev i går. En googleöversatt arabiska så det blir ju som det blir.
Citat:
Yara som tårar i ögonen och hjärtat sörjer och jag är Vrack till Mahzunon, jag är Gud och till Honom återvänder vi
Gud är nog, och ja, agenten att han Avenger-Jabbar
på den tiden utan tvivel kommer, men de flesta människor tror inte på
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-05-11 kl. 16:33.
Citera
2014-05-11, 16:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Har sökt god man-förordnandet och hittar inget där Yara med sitt personnummer är part i något mål.
Hurpass skumt är det? Jag inbillade mig fåvitskt att varje utseende av god man skulle dokumenteras i en offentlig handling. Har Yara inte haft någon riktig god man utsedd lege artis, oavsett om det nu var död-Inger eller levande-Inger som fungerade som sådan? Och varför isåfall då, om myndigheterna var bekanta med hennes existens?

Citat:
Eller en ifrågasatt sådan. Som jag har påpekat är den bombade skolan knappast återuppbyggd utan det kan lika gärna ha fotograferats sedan ifrågasättanden om ankomst till Sverige nådde familjen.
Sant. Om upplägget börjar bränna under fötterna och man har en till jacka av samma typ där nere, klär man den flicka i släkten eller bekantskapskretsen som stämmer bäst i den och plåtar henne vid en bombruin. Givet att Yara förefaller ha kommit in i Sverige på sin kusins pass, måste ju konceptet att svenskar inte alltid har så lätt att skilja små palestinska flickor från varandra om de inte har anledning att vara misstänksamma ha varit rätt näraliggade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in