2014-05-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vem är det Y*r* är med på dessa bilder, som verkar vara från Sverige och vintertid? Vet någon vem H*ia *shour är? alltså släktskapet, är det R*mis syster eller ...?
https://www.facebook.com/photo.
Syster till mamma Madleen och alltså även till MGM.
Dina länkar funkar inte.
Citera
2014-05-11, 15:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Syster till mamma Madleen och alltså även till MGM.
Dina länkar funkar inte.
Tanken var att länken ska "klistras ihop" den är delad. Tackar, jag hade den aningen att det Ys moster och tänkte att hon kanske håller kontakt..
Citera
2014-05-11, 15:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
rosa kappa

Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan det här vara förklaringen.

På bombbild har Y trauma alltså någon form av PTSD efter bombningen...med tung medicinering.. uppsvälld?
För visst är flickan på BLTs huvudbild idag för artikelsamlingen väl samma flicka som med klänning?

Förstår inte hur många flickor det är annars för hon ser inte heller ut som Y på bombbilden.
Förlåt att jag inte hänger med..BLTs huvudbild idag? Vad jag ser finns det bara +plus-material, så der går inte att se vilken som är huvudbild, annat än just flickan i klänningen? Har du lust och förklara är jag tacksam
Om du menar samma bild som AB har av en flicka i samma rosa kappa som flickan på bombplatsen? så håller jag med om att hon liknar Y:a mer på den bilden , där hon pekar i närbild och står på en kullerstensgata, än vad hon gör på bilden av den bombade byggnaden, där flickan står uppi rasmassorna. Är det säkert samma fototillfälle, eller är det bara samma kappa...?
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2014-05-11 kl. 15:43. Anledning: tillägg
Citera
2014-05-11, 15:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag har svårt att tro att ett barn plötsligt kan förändras så mycket. Jag satte ihop 6-årsdagen, 7-årsdagen och tidningens bild med den bombade skolan. Vem ska lyckas att få mig att tro att det är samma barn?
https://cdn.anonfiles.com/1399804853996.jpg

Edit. Ber om ursäkt för upprepningar.
Det är fullständigt klart att det är samma flicka på de båda födelsdagsbilderna, och en annan flicka på bilden med bombruinerna. Den flickan kan möjligen vara flickan till vänster på bild 2, men absolut inte flickan som är med på båda födelsdagsbilderna.

Det rimliga är att det är Yara på födelsedagsbilderna, och en annan flicka på ruinbilden. Ruinbilden kan på ett helt annat sätt vara matnyttig i en asylstory, så incitamenten till att vilseleda är mycket större med den.
Citera
2014-05-11, 15:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan det här vara förklaringen.

På bombbild har Y trauma alltså någon form av PTSD efter bombningen...med tung medicinering.. uppsvälld?
För det första skulle de vara extremt grymt att ta någon med PTSD till platsen för den ursprunglig stressen. För det andra ser hon inte alltför traumatiserad ut när hon pekar. Men för det tredje, och viktigaste, känner jag inte till någon psykofarmakamedicinering som får folk att svälla upp på det sätt som det där skulle vara fråga om. Det är i första hand kortikosteroider som leder till de effekterna. OCh dem behandlar man inte PTSD med.
Citera
2014-05-11, 15:43
Medlem
Citat:
Tanken var att länken ska "klistras ihop" den är delad. Tackar, jag hade den aningen att det Ys moster och tänkte att hon kanske håller kontakt..
Om du menar den bilden
https://anonfiles.com/file/c58eb36911345d79a9d4d461d179e834
så är ju det ett collage av "sorgebilder" från Sverige.
De hittar en del på nätet och får kanske privat av snälla människor här.
Yaras minnessida finns här
https://www.facebook.com/daylenla.najj?fref=photo
Där kan man också få en uppfattning om barnet Yaras drag och hur utseende förändras med åren.

På tal om det senaste, så kan man ju undra om föräldrar, släkt och vänner ska bli lättade och lyckliga vid tanken på att Yara kanske lever och att skarpögda flashbackare har insett att alla har lurat Sverige och svenskarna å det grymmaste.
Vilken jättekonspiration, alltså!
Hur ska man komma tillrätta med det?
Vilken mydighet ska man tro på när sannolikt alla bara sopar allt under mattan och ljuger som hästar skenar.
En DNA-analys i Sverige kan ju kanppast vara pålitlig.

Flashback när det är som mest spännande.
Citera
2014-05-11, 15:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första skulle de vara extremt grymt att ta någon med PTSD till platsen för den ursprunglig stressen. För det andra ser hon inte alltför traumatiserad ut när hon pekar. Men för det tredje, och viktigaste, känner jag inte till någon psykofarmakamedicinering som får folk att svälla upp på det sätt som det där skulle vara fråga om. Det är i första hand kortikosteroider som leder till de effekterna. OCh dem behandlar man inte PTSD med.
Jag skrev ett tillägg i mitt förra inlägg, under tiden du skrev det här. Jag hävdar att det i AB nu finns ett bildspel, där en flicka, som mycket liknar Y*r*, klädd i samma rosa kappa som flickan på "bombnedslagsbilden". Skillnaden är att vid bombade byggnaden är flickan inte alls lik Y*r*, hon står dessutom mitt i rasmassorna. På bilden i AB står Y*r* i den rosa kappan, på en kullerstensgata, i solsken och pekar rakt upp i himlen.
Citera
2014-05-11, 15:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Om du menar den bilden
https://anonfiles.com/file/c58eb36911345d79a9d4d461d179e834
så är ju det ett collage av "sorgebilder" från Sverige.

Flashback när det är som mest spännande.
Just, det var den bilden jag menade, jag fann den på mosterns fb-sida och funderade över den till synes mycket svenska damen på bilden tillsammans med Y*r*, kan det vara den godeman som sedan avsade sig det uppdraget. Hon var säkert engagerad och måste må riktigt dåligt nu, sorgligt.
Citera
2014-05-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag har svårt att tro att ett barn plötsligt kan förändras så mycket. Jag satte ihop 6-årsdagen, 7-årsdagen och tidningens bild med den bombade skolan. Vem ska lyckas att få mig att tro att det är samma barn?
https://cdn.anonfiles.com/1399804853996.jpg

Edit. Ber om ursäkt för upprepningar.

Tack för att du är strukturerad.

Jag ser också framför mig bilden på mannens Facebook på ett litet benrangel i knät på en otäck karl…

En Bild där flickan ser skräckslagen ut, och som inte liknar den flickan som har vackra kläder och firar födelsedag!

Jag börjar tro att den riktiga Y*r* kan vara i tryggt förvar hemma hos mamma och pappa, och att det finns lite bortbytingar som ingen bryr sig om, som får sitta av tiden medan ansökningar om PUT och asyl behandlas i Sverige.

Därför ska vi inte släppa frågan om det ensamkommande flyktingbarnets identitet!

Av födelsedagsbilder framgår att barnen inte saknar något. Min erfarenhet av araber/muslimer eller annat folk från mellan östern är att ingen går hungrig, och det serveras jämt mat. Om flickan hade varit släkt, hade alla turats om att mata henne, för de gillar att nypa barnen i kinderna och i baken och känna hullet. Kvinnorna trugar och lägger på jätte portioner, och man kan inte värja sig!
Citera
2014-05-11, 16:02
Medlem
Citat:
Just, det var den bilden jag menade, jag fann den på mosterns fb-sida och funderade över den till synes mycket svenska damen på bilden tillsammans med Y*r*, kan det vara den godeman som sedan avsade sig det uppdraget. Hon var säkert engagerad och måste må riktigt dåligt nu, sorgligt.
Den gode man Y fick har dött av sjukdom, såvitt vi vet, det framgår rätt tidigt i tråden.
Citera
Medlem
back flashs avatar
Citat:

Hon avsade sig inte uppdraget, hon dog.

/B.F
Citera
Medlem
Citat:
Det lär inte vara den gode mannen (det har redan avhandlats i tråden) men alldeles säkert är kvinnan ifråga väldigt ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in