2014-05-10, 09:58
Medlem
trueforgoods avatar
Klippte helt från 150mg/dag i 6-7 månader. Funkade i 2 dagar sen började helvetet. Var tvungen att börja ta igen för att palla jobbet (hade fixat det annars) vilket kräver att jag är mycket social. Äter nu halva dosen och är långt ifrån okej.

- Lättirriterad
- Ångest
- Konstiga tankar
- Totalt fuckad sömn
- Bakfyllekänsla deluxe
- Utslag / Klåda
- Risig mage
- Smärta i random muskler

Med mera. Detta alltså endast på grund av sänkning(!). Fattar verkligen inte hur folk pallar gå av höga doser efter lång tid, eloge till er!

Tänker äta 75mg någon vecka till och sedan klippa helt. Lär väl bli ännu värre då men det får det vara värt för jag vill verkligen bli av med detta rävgift. Känner mig lurad av psykiatern och framför allt läkemedelsindustrin.

Börja INTE med Lyrica. Man blir förförd i början (minskad ångest/ökat välmående) men det avtar och sen måste man höja dos., men det vägrar jag för det är en oundviklig återvändsgränd.
Senast redigerad av trueforgood 2014-05-10 kl. 10:03.
Citera
2014-05-10, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chokladpuddingen
Haha du verkar ju fan inte ha koll på nått mannen Kom med lite källor på det.

Nej, jag har inte koll på mycket mer än hur gammal jag är, det är därför jag testar mig fram. Hur ska jag annars lära mig något om ingen motbevisar det jag tror på som kanske är fel?

Pfizer har bl.a fått betala 1,2 biljoner dollar i skadestånd för att Lyrica och ett par till läkemedel som använts off label på ett bedrägligt sätt där de påstått att de funkar för en mängd sjukdomar utan underlag för det. Snart kommer tidningarna fyllas av lyrica-historier, precis som med neurosedyn-barnen. Pfizer kan inte köpa allas tysthet, det lärde jag mig av ett galet geni som tyvärr bannades härifrån.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=a4h7V5lc_xXM
Citera
2014-05-10, 15:10
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nej, jag har inte koll på mycket mer än hur gammal jag är, det är därför jag testar mig fram. Hur ska jag annars lära mig något om ingen motbevisar det jag tror på som kanske är fel?

Pfizer har bl.a fått betala 1,2 biljoner dollar i skadestånd för att Lyrica och ett par till läkemedel som använts off label på ett bedrägligt sätt där de påstått att de funkar för en mängd sjukdomar utan underlag för det. Snart kommer tidningarna fyllas av lyrica-historier, precis som med neurosedyn-barnen. Pfizer kan inte köpa allas tysthet, det lärde jag mig av ett galet geni som tyvärr bannades härifrån.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=a4h7V5lc_xXM

Att man via medicinska doser kan få permanenta hjärnskador tvekar jag på, men inte fan är det nyttigt.

Däremot skulle jag inte våga experimentera med drogen som så många här verkar göra, och ta doser över grammet för att få lite kul. När jag kommit igenom min AT kommer jag slänga alla mina Lyrica-tabletter åt helvete, det är en sak som är säker.
Citera
2014-05-10, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Att man via medicinska doser kan få permanenta hjärnskador tvekar jag på, men inte fan är det nyttigt.

Däremot skulle jag inte våga experimentera med drogen som så många här verkar göra, och ta doser över grammet för att få lite kul. När jag kommit igenom min AT kommer jag slänga alla mina Lyrica-tabletter åt helvete, det är en sak som är säker.

Jag är inte helt säker på det, jag åt ganska låga doser dagligen under ett par månaders dos, även om jag festade till det några enstaka gånger. Det tog väldigt lång tid innan jag kände mig återställd och nu om jag kört något lite väl glatt känns det ofta som att jag är tillbaks i lyricaabsen igen. Att det är något som vaknat och aldrig riktigt vill släppa.

Jag vet väldigt lite om hur upp- och nedreglering av receptorer, rebound-effekter, nervdöd och sånt funkar och har dessutom använt mycket andra droger.

Men kan ändå känna att det var något som hände efter min period med Lyrica. Jag vet fler med samma erfarenheter, fast jag har också hört en del håna gnällspikar med att de alltid lidit av ångestsyndrom och nu bara lägger märke till det extra mycket utan medicinsk dämpning.

Det pågår stämningsprocesser mot Pfizer just angående Lyrica så det är ingen konspiration just jag lanserar, vi får väl se hur det slutar och hur länge medlet håller sig från att bli narkotikaklassat som en väldigt beroendeframkallande medicin med svåra utsättningssymptom.

Jag förstår att så många känner sig uppgivna, för Lyrica var den bästa medicin mot GAD jag provat och hade inte heller många av bensodiazepinernas biverkningar. Men var så säkra, det kommer komma bättre och mindre skadliga mediciner som kan laga allt.
Citera
2014-05-10, 20:11
Medlem
Ni som tänker trappa ner lyrica borde kanske pröva med att gå över till gabapentin o trappa ner den. Jag tog lyrica ofta som jag köpte svart men fick av en slump gabapentin utskrivet och det funkade bra för mig att bara gå över till gabapentin som är mildare men har i princip samma effekter som lyrica. Inte samma sting och känsla av att man är riktigt påverkad som lyrica har och jag tycker att redan där känner man den stora beroenderisken för man mår så jävla bra. Gabapentin har samma ångestdämpande effekter men inte den där riktigt pundiga känslan som lyrica har.
Citera
2014-05-11, 13:48
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Klippte helt från 150mg/dag i 6-7 månader. Funkade i 2 dagar sen började helvetet. Var tvungen att börja ta igen för att palla jobbet (hade fixat det annars) vilket kräver att jag är mycket social. Äter nu halva dosen och är långt ifrån okej.

- Lättirriterad
- Ångest
- Konstiga tankar
- Totalt fuckad sömn
- Bakfyllekänsla deluxe
- Utslag / Klåda
- Risig mage
- Smärta i random muskler

Med mera. Detta alltså endast på grund av sänkning(!). Fattar verkligen inte hur folk pallar gå av höga doser efter lång tid, eloge till er!

Tänker äta 75mg någon vecka till och sedan klippa helt. Lär väl bli ännu värre då men det får det vara värt för jag vill verkligen bli av med detta rävgift. Känner mig lurad av psykiatern och framför allt läkemedelsindustrin.

Börja INTE med Lyrica. Man blir förförd i början (minskad ångest/ökat välmående) men det avtar och sen måste man höja dos., men det vägrar jag för det är en oundviklig återvändsgränd.

Du får inte klippa halva/hela dosen sådär. 150mg hade jag räknat som 150 dagars nertrappning, enda vettiga sättet att bli av med den här skiten är att öppna kapslarna och trappa ned några få korn per dag. Jag fick permanenta skador på synen av att klippa för fort så akta dig om du börjar se taskigt också. Lyrica AT blir du heller inte av med snabbare genom att klippa fort, du kommer bara lida mer istället.
Senast redigerad av Zot^ 2014-05-11 kl. 13:52.
Citera
2014-05-11, 16:17
Medlem
Resanhems avatar
Har 300mg Lyrica. Kommer de ge någon form av rus på den dosen?
Citera
2014-05-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem

Har du aldrig ätit det eller? Isåfall lär du få ett rätt skönt rus!
Citera
2014-05-11, 17:57
Medlem
bobbi29s avatar
Har 150mg Lyrica, aldrig testat innan. Kommer den dosen ens ge något rus?
Citera
2014-05-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbi29
Har 150mg Lyrica, aldrig testat innan. Kommer den dosen ens ge något rus?

Kanske lite, hjälper om du har ångest iaf.
Citera
2014-05-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Nej har pulver från genericlyrica, men tyvärr ingen våg så har ingen aning hur mycket jag tagit. Nån som vet hur mycket en tesked pulver väger?

Ingen som kan svara på hur mycket en tesked pulver från genericlyrica väger???
Citera
2014-05-11, 21:46
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem

Första gången jag tog 300mg lyrica blev jag helt snurrig och tyckte att det var sjukt nice. Tog sen 300mg till och börja psykosstäda kylen, badrummet och hela lägenheten tills den var skinande ren. Jag måste ha varit väldigt lättpåverkad första gången dock. Men snurrigt var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in