Citat:
Ursprungligen postat av
countdown
Jag har fått höra många rykten från olika delar av personalen på Konserthuset att det inte är populärt att stanna ensam där efter midnatt. Tydligen ska saker utöver det vettiga ske och detta retar samtliga skeptiker (inklusive mig). Främst restaurangpersonalen lider. De brukar ställa i ordning alla stolar rakt och fint innan de går för dagen, men nästa morgon är en specifik stol alltid utdragen och vriden mot panoramafönstret, med den vackra utsikten över vattenströmmarna.
Det här ska ha börjat ske i märkbar frekvens sedan ett halvår tillbaka, ungefär. Jag själv arbetar inte där men har nära kontakt med en handfull anställda.
Jag får en känsla av att Arne kan ha fallit i vattendraget och blivit krossad mot stenarna av strömmen. Var han ensam på jobbet den morgonen kanske han stod och tog en fridfull cigg vid vattnet, och sedan hände någonting. Det är det enda vettiga som förklarar hans försvinnande. Det kanske inte alltid behöver flyta upp likdelar i sådana här fall?
Det är mycket möjligt att det kan ha varit detta som skedde som gjorde att han försvann för alltid. Badmästare Arne Jonsson skall ha varit ensam på Strömbadet den här söndagsmorgonen.
Ingen skall tyvärr ha sett honom sedan han gick ur taxin framemot midnatt dagen innan, så vi vet inget vad som kan ha hänt fram tills upptäckten gjordes att badmästaren var försvunnen. Tidigt på söndag morgon är det ju mindre människor som är ute och rör på sig.
Hans försvinnande kan, som jag ser det, absolut inte ha varit ett frivilligt sådant.
Min
personliga uppfattning är att han kan ha råkat ut för en olycka i arla morgonstund på söndagen. Eftersom det finns ett vattendrag i närheten skulle han kunnat hamna här och sedan försvunnit för alltid.