Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Hur ska man kunna skratta åt något som totalt styr vår vardag. Hade det inte haft nån impact hade jag också garvat men det förpestar hela samhället.

Beror på hur stor impact det har på personen som skrattar och hur självisk den personen är.

Humor är annars ett av de effektivaste vapnen mot feminismen. Det har effekt, det är svårt att tysta med politisk korrekthet och det är tacksamt eftersom feminismen i princip förlöjligar sig själv.
Citera
2014-05-10, 05:48
Medlem
En anledning till att jag starkt ogillar feminism är att den livnär sig på människors behov av att få tycka synd om flickor/kvinnor.

Vi kan skåda den senaste idiotin i samtlig media där man rapporterar om flickorna som rövades bort av terroristgruppen Boko Haram.

Jag undrade lite för mig själv vad som hände med pojkarna i dessa byar och skolor som Boko Haram gett sig på, för det kan knappast vara så att de lämnade pojkarna oskadda och bara rövade bort flickorna. Eller?

En googling senare och jag hittade detta.

http://www.avoiceformalestudents.com/progressive-boko-haram-massacring-schoolboys-is-permissible-kidnapping-schoolgirls-is-a-human-rights -abuse-nigeria/

Varför rapporteras det inte om dessa mördade pojkar? Inte kan det väl vara så att könet på ett mordoffer har någon inverkan på hur mycket vi bryr oss?

Jo, det kan faktiskt vara precis på det viset...
Citera
2014-05-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
En anledning till att jag starkt ogillar feminism är att den livnär sig på människors behov av att få tycka synd om flickor/kvinnor.

Vi kan skåda den senaste idiotin i samtlig media där man rapporterar om flickorna som rövades bort av terroristgruppen Boko Haram.

Jag undrade lite för mig själv vad som hände med pojkarna i dessa byar och skolor som Boko Haram gett sig på, för det kan knappast vara så att de lämnade pojkarna oskadda och bara rövade bort flickorna. Eller?

En googling senare och jag hittade detta.

http://www.avoiceformalestudents.com/progressive-boko-haram-massacring-schoolboys-is-permissible-kidnapping-schoolgirls-is-a-human-rights -abuse-nigeria/

Varför rapporteras det inte om dessa mördade pojkar? Inte kan det väl vara så att könet på ett mordoffer har någon inverkan på hur mycket vi bryr oss?

Jo, det kan faktiskt vara precis på det viset...

Man rapporterar om div skolmassakrer från Boko Haram

http://www.abc.net.au/news/2014-02-26/scores-dead-in-boko-haram-nigeran-school-attack/5284250
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/over-300-doda-i-attack-av-boko-haram_3538346.svd

En enkel anledning till att man rapporterar mer kring kidnappning och slavförsäljning kan ju faktiskt vara att man kan göra något åt saken. 270 flickor är i fångenskap någonstans och de 60 pojkarna är döda. Vad tycker du man mest ska ta tag i just nu?
Citera
2014-05-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
En enkel anledning till att man rapporterar mer kring kidnappning och slavförsäljning kan ju faktiskt vara att man kan göra något åt saken. 270 flickor är i fångenskap någonstans och de 60 pojkarna är döda. Vad tycker du man mest ska ta tag i just nu?

Tror du på det där själv.
Citera
2014-05-10, 11:19
Bannlyst
Citat:

http://www.abc.net.au/news/2014-02-26/scores-dead-in-boko-haram-nigeran-school-attack/5284250
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/over-300-doda-i-attack-av-boko-haram_3538346.svd

Hahaha dina jävla bortförklaringar!

Jo, självklart tar ju Sven Svensson och Svea Sveadotter sitt pick och pack och drar ned till Nigeria för att fimpa Boko Haram snubbarna och frita flickorna. Allt tack vare en artikel i svt eller aftonbladet.

Med det resonemanget antar jag att du överhuvudtaget tycker att det är onödigt när det skrivs om våldtäkter och mord för det kan ju inte göras ogjort. Du är så fin Scott Walter
Citera
2014-05-10, 12:45
Medlem
PatrickB8mans avatar
Vänd på frågan !

Vem gillar manshatare ?
Citera
2014-05-10, 13:37
Medlem
Citat:

Alla vet ju att kidnappning är värre än att få huvudet avskuret (har sett filmerna)...

I Svd artikeln stod inte ett ord om att offren var pojkar eller män, endast underförstått, i bästa fall.

Och vad exakt har effekterna av en liten artikel i ABC varit? Vilka kändisar sluter upp för denna orättvisa?

Nej du, det här är inte första gången som boko haram uteslutande har mördat pojkar med absolut ingen mediestorm och moralpanik som följd.

Mad props till SVD dock, som vågade antyda att attackerna var utförda av radikala muslimer, i vanliga fall vill media gärna kalla det för "hämdaktioner" i hoppet att rättfärdiga massmord.
Citera
2014-05-10, 19:38
Medlem
Dawnriders avatar
Jag har svårt att sympatisera med någon som kallar mig 'djur' och som uppvisar öppet fientlighet och hat.

Det är inte ok. Det är inte rätt. Det har jag inte förtjänat.

Det kommer jag att säga NEJ till. Kommer att säga NEJ till det så länge jag andas.

Jag är för jämlikhet. Mot hat.
Citera
2014-05-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Jag har svårt att sympatisera med någon som kallar mig 'djur' och som uppvisar öppet fientlighet och hat.

Det är inte ok. Det är inte rätt. Det har jag inte förtjänat.

Det kommer jag att säga NEJ till. Kommer att säga NEJ till det så länge jag andas.

Jag är för jämlikhet. Mot hat.

Och för att gotta dig på att det går relativt dåligt för pojkar i skolan? Nej?

Intrycket man kan få av det här forumet är att det enda jämställdhetsproblem som finns i Sverige är en handfull flashback-skribenter som t.ex. Grottmongo101. Bara genom att titta på det användarnamnet, ska man ta det på allvar?
Citera
2014-05-11, 02:27
Medlem
Celenos avatar
Varför hatar man feminister? Tja, detta PM är ett fint exempel på varför:

Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
fyfan vilken jävla tönt du är. du tror du är så förbannat smart och vet och kan allt och har så bra värderingar. du kommer inte lämna ett enda spår efter dig när du är död. inget du gjort eller kommer att göra kommer någonsin ha någon effekt på omvärlden. för du är en lågbegåvad och osympatisk rasist.

jag AVSKYR verkligen människor i allmänhet, och den svenska mentaliteten i synnerhet (bortskämd, gnällig, girig och oförstående) - men guess what, jag hjälper ändå hemlösa, oavsett hudfärg, kön, antal fingrar eller vad fan det nu må vara. jag är alltid supertrevlig mot kassören i affären, servitör(h)en på restaurangen och den påstridiga telefonförsäljaren, även fast att jag vet att de förmodligen är lika värdelösa och själviska som resten.

ni brukar säga att det inte är någon rättighet att få bo i sverige. varför är det vår rättighet då? bara för att vi haft den otroliga jävla råturen att födas här?

men när det kommer till såna som dig, då går det inte längre. tyck som du vill men sluta pracka på andra dina äckliga (JA, du läste rätt!) åsikter och värderingar. jag har gjort det misstaget här ett par gånger och det slutar här. men du sitter och skriver tusentals inlägg...VARFÖR? vad fan tror du att du gör för skillnad förutom att irritera såna som mig? nej, elaka jävla översittare som du som tror de är så jävla viktiga och upplysta...DET är vad som förstör det här landet och hela planeten. jag hoppas att du är väldigt gammal och snart död, och att du för guds skull inte skaffat en massa ungar som du fyllt med den dynga som verkar vara din livsåskådning.

ÄCKEL.
Ä.C.K.E.L.

mitt första till en enstaka person riktat näthat - kändes något otippat ganska bra ändå. skulle gladeligen lämna ut mitt namn och personnummer till dig för att inte vara anonym, men inser att det inte är en särskilt god idé då såna som du brukar ha en förkärlek för att hänga ut folk. Och det vore lite jobbigt att behöva tvätta bort hakkors eller liknande från ytterdörren - så jag skippar det den här gången.

Jag rasist? Haha, humor.

Men enligt feminister och annat vänsterpack så är man ju nazist om man inte är medlem i AFA.
Citera
2014-05-11, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varför hatar man feminister? Tja, detta PM är ett fint exempel på varför:

Jag rasist? Haha, humor.

Men enligt feminister och annat vänsterpack så är man ju nazist om man inte är medlem i AFA.

Att feminismen mer och mer tydligt visar att det är en rasideologi borde ju om något visa på att jämställdhetsproblem inte finns. Eller jo, just det, Grottmongo101 och torsken Rights4men som inte har råd med en amsterdam-weekend skriver på flashback. Jag glömde...
Citera
2014-05-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Vilket går hand i hand med vänsteridén om att först och främst bekämpa rikedom istället för fokusera på hur man ska komma åt fattigdom.

Finns det en uttalad rangordning?

vänsteridén handlar väll om att jämna ut klyftorna och på så sätt minska orättvisorna vilket går hand i hand med feminismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in