2014-04-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Precis av dig får jag ett svar av en annan får jag ett annat svar. Ingår det att vara tydlig i feminismen. Har du gjort något åt detta konkret? Vem har du hjälpt? Jag blir imponerad av det du säger att du är. Varför är detta feministiskt? Är innebörden av ordet att du pratar om fina och bra saker?

Jämnställdhet och lika rättigheter! Vad säger du? Du sätter inte feminist etikett på mig

Du kanske tror att du är fri men det är du ju inte. Du är antagligen pga din egen okunskap mera förtryckt än de som har medvetande och ser förtrycket och förtryckaren.
Du vill alltså inte stödja den feministiska kampen och därmed neka din kära systrar din hjälp?
Citera
2014-04-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Ni är urusla på att argumentera och föra en sansad diskussion. Ni hittar på problem och ljuger er till makt och pengar. Sedan är ni manshatare ovanpå allt.
Den som hatar får hat tillbaka, det är väl verkligen inget svårt att förstå?

Jasså, är vi det? Berätta mer vad vi är, du som verkar så insatt! "Den som hatar får hat tillbaka, det är väl verkligen inget svårt att förstå?" Diskrimineringen och förtrycket av kvinnor var ju det som gjorde att feminismen uppkom, så om du menar så, var det ju från första början MÄN som hatade kvinnor. Nu vill kvinnor ha sin del av kakan också, men då är man "faaan en manshatare som ljuger". Hahaha alltså ...
Citera
2014-04-27, 20:06
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondSolo
Du kanske tror att du är fri men det är du ju inte. Du är antagligen pga din egen okunskap mera förtryckt än de som har medvetande och ser förtrycket och förtryckaren.
Du vill alltså inte stödja den feministiska kampen och därmed neka din kära systrar din hjälp?

Jag är alltså det du kämpar emot? Eller hur ska jag ta det du skriver här?

Du är friare än mig
Citera
2014-04-27, 20:08
Medlem
Här hittar du några orsaker.

http://s14.postimg.org/mmg4ocxdt/1395657023636.jpg
Citera
2014-04-27, 20:08
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Varför måste man förklara sånthär? Förstår du verkligen inte det själv eller letar du efter luckor i mina argument för att du är såpass emot hela feminismgrejen?

Varför tror du själv att det i princip ALLTID är tjejer som blir våldtagna av killar? Varför kollar killar mer på porr? Varför är tjejer i musikvideor ofta så lättklädda? Varför får tjejer som visar lite för mycket tuttar såpass stor uppmärksamhet? Vad tror du själv?

STOPP OCH BELÄGG!

Vilken definition av våldtäkt menar du? Killar kollar på porr, kvinnor läser porr. Män blir mer upphetsade av att uppfatta något visuellt. Ja det är biologiskt, nej det har inget med strukturer att göra. För att män gillar tuttar, är det något fel på att finna något attraktivt? varför får män som visar lite för mycket abs eller breda käkben så mycket uppmärksamhet? tjejer i musikvideor är lättklädda för att sex säljer och dom får betalt för det. blir inte män sexualiserade? skillnaden är väl att sexualiseringen tar olika former, då män och kvinnor gillar olika

sedan är det fördjävligt att män ska bli så sexualiserade i musikvideos

https://www.youtube.com/watch?v=uYsS-uYJlDs&feature=kp
https://www.youtube.com/watch?v=P9sQZLtsfp8
Citera
2014-04-27, 20:13
Medlem
Malingins avatar
Därför att feminismen skapar ett aggressivt samhälle där VITA kvinnor ska fjärma sig från männen.
En ren utrotningsstrategi.
Islam har man inget emot. Islam kommer att breda ut sig och förstöra det svenska samhället tillsammans med andra icke-vita.
Feminister är antingen för dumma eller nyttiga idioter för att förstå det.

Så ser jag på saken iaf.
Citera
2014-04-27, 20:15
Medlem
retepm.s avatar
För att de hatar mig? Islamfjäskandet visar även att feminister är låsta i ett feltänk som är direkt kontraproduktivt.
Citera
2014-04-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Jag är alltså det du kämpar emot? Eller hur ska jag ta det du skriver här?

Du är friare än mig

Du skulle då vara en av de största oligarkerna på jorden. Tror inte det, du är snarare den icke klämda finnen i mellans någons skinkor. Mest irriterande än någonting annat.
Citera
2014-04-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Därför att feminismen skapar ett aggressivt samhälle där VITA kvinnor ska fjärma sig från männen.
En ren utrotningsstrategi.
Islam har man inget emot. Islam kommer att breda ut sig och förstöra det svenska samhället tillsammans med andra icke-vita.
Feminister är antingen för dumma eller nyttiga idioter för att förstå det.

Så ser jag på saken iaf.

Vars någonstans har du fått för dig att feminister gillar Islam? Håller fan inte med om något som har med Islam att göra och ÄR(!!!) Tro det eller ej men feminist. Shit asså. Vad FAN är det här
Citera
2014-04-27, 20:20
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Vars någonstans har du fått för dig att feminister gillar Islam? Håller fan inte med om något som har med Islam att göra och ÄR(!!!) Tro det eller ej men feminist. Shit asså. Vad FAN är det här

Vad menar du?
Man gillar ju invandringen.

Men bevisa mig fel gärna där feminister går emot invandringen och kämpar mot Islamiseringen i Sverige.
Citera
2014-04-27, 20:20
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealo
Hur menar du där? Att när feministerna för typ 90 år sedan krävde att få rösträtt inte krävde det kvinnor i Sverige kräver idag? Vars någonstans ska man börja tycker du?

Att man krävde de "rättigheter" männen hade, men ingen av skyldigheterna
Citera
2014-04-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Vad menar du?
Man gillar ju invandringen.

Men bevisa mig fel gärna där feminister går emot invandringen och kämpar mot Islamiseringen i Sverige.

Kan jag ansvara över vad alla feminister tycker? Finns säkert feminister som tycker om Islam, likadant som att vem som helst kan göra det. Själv gör jag inte det, då jag tvärtom bara ser nackdelar med en folkgrupp som vill ta kvinnor och hela landet bakåt i tiden. Kämpar du själv emot Islamiseringen i Sverige? Eller invandringen för den delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in