Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Tror inte så många hatar feminister. Det gör definitivt inte jag.
Handlar mer om att feministsekten är en fenomenalt lyckad rörelse som fått politiskt inflytande. Det tycker jag är problematiskt då hela världsbilden med förtryckta kvinnor, förtryckande män och den feministiska tolkningen av historien är felaktig.
Har ungefär samma inställning till feminismen som jag har till organiserad religion. Så länge som det hålls privat och i slutna sällskap så är det oproblematiskt. När man gör politik av de religiösa teserna så är det helt plötsligt mindre roligt.
Att arméer av offentligt betalda gråterskor dessutom finansieras för att föra ut feminist-evangeliet gör det ännu mer problematiskt. Hela vetskapen om att en del av mina skattepengar strukturellt sugs ut av en girig byråkrati för att gynna en knäpp sekt som föraktar mig pga att jag är en orekonstruerad man är inte helt lätt att bära.
Exakt. Ser också på feminister som jag ser på andra religiösa grupper. Vad är skillnaden? SCUM är deras bibel/koran, de har en snedvriden världsbild där vissa har sett ljuset och kommit till PH-himlen medan alla andra är förtryckare och infidels.
De resonerar på samma vis. Ingen fakta, bara sina heliga skrifter och genus"vetenskap" som främsta argument. En vetenskap som på sin höjd är en tes.
Om de kritiseras, eller deras religion, så anfaller de i flock och kallar sina motståndare för tillmälen, förtryckare, rasister, kränkande glåpord. Du kallas okunnig och när du tar fram fakta på vad ledare eller följare inom feminismen har sagt eller lagt fram som förslag så säger man att de inte är riktiga feminister.