Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-05, 15:14
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Förmodligen för att dessa kvinnor anser att sin fråga inte tas på allvar i antibank partiet och de prioriterar "sin" fråga. Vilket de har en demokratiskt rättighet att göra.
dessutom så resonerar de säkert också att just antibankfrågan inte direkt kommer få en "lösning" via att de rödgröna vinner valet. Liksom en betydligt större fråga globalt sett än ett litet val i Sverige.

Du kan också säga exakt samma sak mot ex. folk som hellre väljer SD för att de anser invandringsfrågan vara av större vikt. Get my point?

Jo invandringsfrågan är ett likadant exempel på splittring som bara gynnar "bankpartiet" den kraftigaste oppositionen mot EU maffian kommer från ytterkanterna i högern och vänstern som bekämpar varandra.

Och liksom där är det bara bankpartiet som vinner i slutändan av denna splittring. Söndra och härska är en gammal beprövad metod som har fungerat i t ex Irak där man inflammerar religiösa motsättningar mellan sunni och shia muslimer och det är samma globala "bankparti" som vinner på detta. Ukraina det senaste exemplet.
Senast redigerad av durrutti 2014-05-05 kl. 15:17.
Citera
2014-05-05, 15:38
Medlem
glimmandes avatar
Tror inte så många hatar feminister. Det gör definitivt inte jag.

Handlar mer om att feministsekten är en fenomenalt lyckad rörelse som fått politiskt inflytande. Det tycker jag är problematiskt då hela världsbilden med förtryckta kvinnor, förtryckande män och den feministiska tolkningen av historien är felaktig.

Har ungefär samma inställning till feminismen som jag har till organiserad religion. Så länge som det hålls privat och i slutna sällskap så är det oproblematiskt. När man gör politik av de religiösa teserna så är det helt plötsligt mindre roligt.

Att arméer av offentligt betalda gråterskor dessutom finansieras för att föra ut feminist-evangeliet gör det ännu mer problematiskt. Hela vetskapen om att en del av mina skattepengar strukturellt sugs ut av en girig byråkrati för att gynna en knäpp sekt som föraktar mig pga att jag är en orekonstruerad man är inte helt lätt att bära.
Citera
2014-05-05, 16:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
hörru Kalle.
1-4% ( eller 6%) är den oförklarliga löneskillnaden. en nuffra man får då man tar bort alla tänkbara variabler mellan löneskillnaderna män/ kvinnor...som ex. utbildning, privat offentlig sektor, yrkesval etc. Du kan säkert hitta nån sida som förklarar hur man räknar. Olika institutioner räknar på olika sätt.

Livsinkomst är exakt vad kvinnor tjänar kontra vad män tjänar. Även här finna olika sätt att räkna
ex kan man räkna rätt av...eller man tar hänsyn till olika arbetstid etc.

Går alltså inte blanda ihop dessa räknesätt och få fram en lön. Funkar inte matematiskt.
Lite som att blanda äpplen och päron.
Såja Vandrande Skotten.
Det är faktiskt du som tar upp bägge argumenten i samma inlägg...
Citera
2014-05-05, 22:38
Medlem
Hatar inte alla feminister. Men finns en del man stör sig på. Som skyller alla samhälles problem på män och hatar på min rena manshatare helt enkelt. Sen tycker jag att en kvinna blir mindre självständig av o vara feminist och lära sig o vara ett offer.
Citera
2014-05-05, 22:42
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KioskBengt
Hatar inte alla feminister. Men finns en del man stör sig på. Som skyller alla samhälles problem på män och hatar på min rena manshatare helt enkelt. Sen tycker jag att en kvinna blir mindre självständig av o vara feminist och lära sig o vara ett offer.

som du säger är felet med feminismen deras hat gentemot män. De fokuserar inte på att göra det bättre för kvinnor, utan på att göra det sämre för män. Kvinnors välbefinande behöver inte ske på bekostnad av männens, i min värld... Men den kanske är skev?...
Citera
2014-05-05, 23:06
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
som du säger är felet med feminismen deras hat gentemot män. De fokuserar inte på att göra det bättre för kvinnor, utan på att göra det sämre för män. Kvinnors välbefinande behöver inte ske på bekostnad av männens, i min värld... Men den kanske är skev?...

Vilket går hand i hand med vänsteridén om att först och främst bekämpa rikedom istället för fokusera på hur man ska komma åt fattigdom.
Citera
2014-05-06, 00:35
Medlem
koko-kanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Skulle det inte bara leda till mer våld?

en örfil ska väl alla hårda kvinnohatande rasister kunna stå ut med?
Citera
2014-05-06, 18:28
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=mJuJmFWkkAM

Här är ett klockrent exempel varför jag anser att feminister är pack. Ser i princip alla män som våldsamma våldtäktsmän. Antalen män och kvinnor är ungefär lika många i Sverige (4,7 miljoner av varje avrundat). Om det bara är några få undantag av alla män som INTE är det så finns det i Sverige i sådana fall i runda slängar 4,5 miljoner män i detta land som slår och våldtar kvinnor kontinuerligt. Sedan undrar dom varför män har problem med feminismen? Seriöst? Som den ena säger "såg inte detta på det här sättet INNAN jag engagerade mig i detta", med andra ord hjärntvättade av manshatande idioter som inte har något innanför pannbenen.
Citera
2014-05-07, 15:59
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tror inte så många hatar feminister. Det gör definitivt inte jag.

Handlar mer om att feministsekten är en fenomenalt lyckad rörelse som fått politiskt inflytande. Det tycker jag är problematiskt då hela världsbilden med förtryckta kvinnor, förtryckande män och den feministiska tolkningen av historien är felaktig.

Har ungefär samma inställning till feminismen som jag har till organiserad religion. Så länge som det hålls privat och i slutna sällskap så är det oproblematiskt. När man gör politik av de religiösa teserna så är det helt plötsligt mindre roligt.

Att arméer av offentligt betalda gråterskor dessutom finansieras för att föra ut feminist-evangeliet gör det ännu mer problematiskt. Hela vetskapen om att en del av mina skattepengar strukturellt sugs ut av en girig byråkrati för att gynna en knäpp sekt som föraktar mig pga att jag är en orekonstruerad man är inte helt lätt att bära.

Exakt. Ser också på feminister som jag ser på andra religiösa grupper. Vad är skillnaden? SCUM är deras bibel/koran, de har en snedvriden världsbild där vissa har sett ljuset och kommit till PH-himlen medan alla andra är förtryckare och infidels.

De resonerar på samma vis. Ingen fakta, bara sina heliga skrifter och genus"vetenskap" som främsta argument. En vetenskap som på sin höjd är en tes.

Om de kritiseras, eller deras religion, så anfaller de i flock och kallar sina motståndare för tillmälen, förtryckare, rasister, kränkande glåpord. Du kallas okunnig och när du tar fram fakta på vad ledare eller följare inom feminismen har sagt eller lagt fram som förslag så säger man att de inte är riktiga feminister.
Citera
2014-05-09, 12:16
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Eller också ser man samhällets åtgärder, regelverk etc. som temporära och tidsanpassade satsningar och inget för evigt varande. Och det utilaristiska kan lika väl gälla en individualiserad föräldraförsäkring som det system vi har idag eller hur? Vi har nu vetat i sisådär 50 år att många av våra problem både mäns och kvinnors ligger i just föräldrarollernas uppdelning och med den takt det nu tar för män att ta sin del så kommer det ta ung. 50 år till innan vi planar ut det.
Är det värt det? En 3-delad föräldraförsäkring skulle inte heller helt ta bort friheten för föräldrar pussla runt.

Jag kan bara upprepa det jag sade tidigare: Detta är ett enormt övergrepp på alla som av sämre eller bättre anledningar inte vill/har möjlighet att passa in i din idealbild. Folk har sina skäl och folk behöver inte din hjälp. Sluta påstå att du har något mandat i hur andra planera sina liv, det har du inte, oavsett hur ädelt ditt uppsåt är. Ingen vill bli tillsagd hur de ska leva sina liv, de enda som stödjer detta förslag är de som redan delar praktiserar detta av fri vilja.

Jag vill även poängtera att jag (kille) tänker utkräva minst 50%, gärna mer, av föräldraledigheten, så det handlar absolut inte om mig. Jag tycker att det är jättesunt att fler pappor är hemma med barnen, men jag tänker inte tvinga folk till det.
Senast redigerad av Utopia. 2014-05-09 kl. 12:19.
Citera
2014-05-09, 14:28
Medlem
sowahs avatar
Varför hata feminister? Se hela ideologin som ett nöje man kan sitta och skratta åt, resten av världen gör det åt den svenska jämställdhetskampen. Bara att öppna Expressen/Aftonbladet så hittar du flera skitnödiga och upprörda feminizter man kan få sig ett gott skratt åt! För att inte nämna Twitterstromar när någon uttalat sig eller gjort något "klumpigt" enligt Feminazi-Sveriges normer.
Citera
2014-05-09, 16:24
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Varför hata feminister? Se hela ideologin som ett nöje man kan sitta och skratta åt, resten av världen gör det åt den svenska jämställdhetskampen. Bara att öppna Expressen/Aftonbladet så hittar du flera skitnödiga och upprörda feminizter man kan få sig ett gott skratt åt! För att inte nämna Twitterstromar när någon uttalat sig eller gjort något "klumpigt" enligt Feminazi-Sveriges normer.

Hur ska man kunna skratta åt något som totalt styr vår vardag. Hade det inte haft nån impact hade jag också garvat men det förpestar hela samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in