2014-05-10, 21:50
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trodominte
Det är intressant och svårt att jämföra olika länders ekonomier, det är möjligt att det "ryska imperiet" faller samman p g a ekonomin, men samtidigt är det många som har varnat för det angloamerikanska imperiets kollaps/sönderfall.

Någon som har några invändningar eller kommentarer till detta?

Statsskuld eller inte, för USA:s del spelar det knappast någon roll. Under vår livstid kommer USA aldrig gå i konkurs. USA har den fantastiska förmågan att kunna trycka pengar, vilket inga andra länder kan.
2014-05-10, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
oavsett vad, statskupper och revolutioner händer överallt,

men aldrig har det hänt i modern tid att en president i exil gaddar ihop sig med ett annat land för att stycka upp det egna landet
Exakt! Men kievsk junta vågar nu inte heller åka till Slovjansk/öst Ukraina, varför öst Ukraina ska bli ett nytt land
2014-05-10, 21:52
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
var det bara Stockholm som röstade om detta eller hela Sverige?

EU kan man alltid lämna, men styckar man upp ett land så krävs det nytt krig

År 2010 genomfördes ett antal grundlagsförändringar i Sverige. Dessa innebär bland annat att Sverige knyts än starkare till EU.
Detta gjordes i riksdagen utan att tillfråga folkets vilja genom folkomröstning eftersom man visst hur utgången då skulle bli!!!

Tvärt emot vad dina bristande kunskaper gör gällande så har det i praktiken gjorts svårare för Svenskarna att lämna Eu.
2014-05-10, 21:53
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Statsskuld eller inte, för USA:s del spelar det knappast någon roll. Under vår livstid kommer USA aldrig gå i konkurs. USA har den fantastiska förmågan att kunna trycka pengar, vilket inga andra länder kan.

Om folk börjar bli rädda för dollarn blir dollarn dasspapper på en dag.
2014-05-10, 21:54
Medlem
Lillafingrets avatar
Pratade precis med min ukrainske vän ifrån Odessa å han gillade Putin alla dar i veckan.
2014-05-10, 21:54
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Om folk börjar bli rädda för dollarn blir dollarn dasspapper på en dag.

Vilket innebär att i princip alla övriga stormakter förlorar sina valutareserver, för att inte tala om sina fordringar.
2014-05-10, 21:55
Medlem
Skjuter de nu, igen?

http://rt.com/news/158132-slavyansk-fire-shooting-referendum/
2014-05-10, 21:56
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Vilket innebär att i princip alla övriga stormakter förlorar sina valutareserver, för att inte tala om sina fordringar.

Den enda anledningen folk inte säljer dollar är för att de skulle bli bombade. En försäkring mot att bli bombade kunde kanske vara något sånt här?

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Economic_Union

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sydamerikanska_nationernas_union
Senast redigerad av durrutti 2014-05-10 kl. 21:59.
2014-05-10, 22:02
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Den enda anledningen folk inte säljer dollar är för att de skulle bli bombade. En försäkring mot att bli bombade kunde kanske vara något sånt här?

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Economic_Union

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sydamerikanska_nationernas_union

Är detta "gott eller ont" enligt dig?
2014-05-10, 22:02
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Fullständig dynga!

Om du ska kritisera mina kommentarer så kan du väl åtminstone presentera några grunder som talar för motsatsen. Vad har du för erfarenhet och kunskap om Ukraina? Har du några undersökningar eller övrigt?

Det räcker liksom inte att skriva "dynga" bara för att man inte gillar innehållet, bara för att innehållet inte är pro-Putin. Jag försöker dela med mig av min kunskap och erfarenhet om Ukraina, och det blir liksom väldigt tråkigt när folk skriver "dynga" utan att själva förklara på vilket sätt deras uppfattning skiljer sig. Även om du ser denna tråd som ett propagandaforum och bara vill få ut dina egna åsikter, så finns det många här som är intresserade av att utreda läget någorlunda mer objektivt. Ska du kritisera mina kommentarer så får du förklara vad du grundar denna kritik på, så att läsarna här själva kan ta del av dina grunder och göra en självständig bedömning av dess värde.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-05-10 kl. 22:04.
2014-05-10, 22:03
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Glömde nämna deras förmågan att angripa oljeproducerande länder och sedan sno deras olja. Vidare en stor krigsmakt som dom inte tvekar att använda, även i ett preventivt syfte.

Lite som att ha lånat ut pengar till Al Capone ingen större risk att någon kommer att kräva tillbaka dem....
2014-05-10, 22:04
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Om du ska kritisera mina kommentarer så kan du väl åtminstone presentera några grunder som talar för motsatsen.

Det gjorde jag för fan i länkarna. Du menar oligarkin USA ska befria Ukraina från oligarker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in