Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Fast precis på samma sätt som du delar gener med dina egna barn så delar du även en stor del av dina gener med personer som har samma etnicitet som du har. Faktum är att släktskapen mellan dig och en random svensk är lika hög som den mellan barnbarn och mor- eller farförälder;

Det tycker jag låter som ett bra skäl till att rasblanda.

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De skall naturligtvis inte tvingas till det men svenskar har gång på gång visat att de bär på bra gener

Finns det någon fakta bakom detta påstående?

Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Vilket bara är korkat då även andra svenskar bär på samma gener som du. På samma sätt som du har ett intresse i dina egna barn så har du även ett intresse i din etniska grupp.

Jag har ett intresse av alla som bor i Sverige oavsett etnisk grupp.
Citera
2014-05-10, 20:30
Medlem
Deliberatelys avatar
En fråga till trådens besökare angående EU-valet. Är en röst på sverigedemokraterna i EU-valet ens längre att anse som värt det ur en synpunkt utifrån att de agerar som en försvagare av det liberala(liberal i meningen modern liberal, inte klassisk) etablissemanget, och därmed kan agera murbräcka åt nationalistiska krafter? Mycket har hänt sedan förra valet, och sverigedemokraterna har mycket snabbt vandrat längs en destruktiv väg. Sverigedemokraternas uppenbara principlöshet som har präglat deras förändring de senaste åren gör att det blir svårt att sätta någon tillit till att de ens kommer att föra fram någon seriös kritik av invandring, multikulturalism, feminism, HBTQ, global frihandel eller ens utträde ur EU.

Sverigedemokraterna har alltså backat i sin åsikt att utträda ur EU till att "omförhandla medlemskapet", vilket ytterligare gör dem meningslösa. De har backat kring HBTQ-äktenskap, de har infört en vansinnig "nolltolerans" mot allt som andas nationalistiskt, och de talar inte ens längre om att utvisa alla kriminella invandrare.

Frågan är då alltså om sverigedemokraterna ens längre kan anses som en murbräcka åt nationalistiska krafter, eller om det är bättre att rösta på svenskarnas parti i EU-valet, trots att de inte ställer upp, då ändå för att sända en signal om att svenskarnas parti har stöd, för jag antar att alla röster ändå registreras och visas på valmyndighetens redovisning av röstningen?
Citera
2014-05-10, 20:33
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilsnerPer
Film från Karlskoga.
http://na.se/nyheter/karlskoga/1.2484005-friden-du-ar-inte-svensk-

Han gör otroligt bra ifrån sig. Han är kolugn trots uppståndelsen, har bra argument, visar respekt mot en respektfull meningsmotståndare samt viker sig inte ifrån nationalismens principer. Kan absolut ta ett mandat. Framförallt är han, som Vindhler skriver nedan, ett jävla framtidslöfte.
Senast redigerad av Ustyugov2 2014-05-10 kl. 20:50.
Citera
2014-05-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
En fråga till trådens besökare angående EU-valet. Är en röst på sverigedemokraterna i EU-valet ens längre att anse som värt det ur en synpunkt utifrån att de agerar som en försvagare av det liberala(liberal i meningen modern liberal, inte klassisk) etablissemanget, och därmed kan agera murbräcka åt nationalistiska krafter? Mycket har hänt sedan förra valet, och sverigedemokraterna har mycket snabbt vandrat längs en destruktiv väg. Sverigedemokraternas uppenbara principlöshet som har präglat deras förändring de senaste åren gör att det blir svårt att sätta någon tillit till att de ens kommer att föra fram någon seriös kritik av invandring, multikulturalism, feminism, HBTQ, global frihandel eller ens utträde ur EU.

Sverigedemokraterna har alltså backat i sin åsikt att utträda ur EU till att "omförhandla medlemskapet", vilket ytterligare gör dem meningslösa. De har backat kring HBTQ-äktenskap, de har infört en vansinnig "nolltolerans" mot allt som andas nationalistiskt, och de talar inte ens längre om att utvisa alla kriminella invandrare.

Frågan är då alltså om sverigedemokraterna ens längre kan anses som en murbräcka åt nationalistiska krafter, eller om det är bättre att rösta på svenskarnas parti i EU-valet, trots att de inte ställer upp, då ändå för att sända en signal om att svenskarnas parti har stöd, för jag antar att alla röster ändå registreras och visas på valmyndighetens redovisning av röstningen?

Så här tycker jag.

SD är som sagt för veka och liberala idag, de två toppkandidaterna tycks också vara två inkompetenta tomtar som knappast verkar kapabla att på något effektivt eller kraftfullt sätt agitera i EU-parlamentet. Det skulle helt enkelt bli ytterligare två byråkrater som drar in en hög lön på att vända papper. Nej, rösta på Svp istället.
Citera
2014-05-10, 20:44
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savitri
http://na.se/nyheter/karlskoga/1.2484005-friden-du-ar-inte-svensk-

Patrik Fridén: Du är inte svensk.

Det är nu andra gången jag ser ett filmklipp med Patrik Fridén och blir imponerad av hans lugn, saklighet och ideologiska bestämdhet. Han ger ett oerhört gott intryck, ett framtidslöfte av rang.
Senast redigerad av Vindhler 2014-05-10 kl. 20:48.
Citera
2014-05-10, 20:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det är nu andra gången jag ser ett filmklipp med Patrik Fridén och blir imponerad av hans lugn, saklighet och ideologiska bestämdhet. Han är ger ett oerhört gott intryck, ett framtidslöfte av rang.
Jag hade definitivt inte kunnat hålla hans lugn, jag hade kokat inombords.. "ERA INDOKTRINERADE FITTLÄMLAR KAN NI INTE BARA DÖ", skakat händerna och börjat fluddra med rösten, ungefär... Nä jag gör nog mig bättre i skrift, men jag är bra sugen på att gå nån kurs eller så i retorik för det går ju att träna sig bra.
Citera
2014-05-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Det tycker jag låter som ett bra skäl till att rasblanda.

Vilket bara visar att du inte förstått någonting, incest är inte en fråga här, om det hade varit det så skulle vi se effekterna av detta fenomen i samhället på en stor skala.

Citat:
Ursprungligen postat av Familydude
Jag har ett intresse av alla som bor i Sverige oavsett etnisk grupp.

Vilket naturligtvis inte är något dåligt, det dåliga är när du bryr dig lika mycket eller mer om medlemmar av en annan etnisk grupp än din egen. Saken är den att altruism rent biologiskt inte fungerar om det appliceras universellt eftersom risken för freeriders är alltför stor vilket innebär att det är maladaptivt.
Citera
2014-05-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Han gör otroligt bra ifrån sig. Han är kolugn trots uppståndelsen, har bra argument, visar respekt mot en respektfull meningsmotståndare samt viker sig inte ifrån nationalismens principer. Kan absolut ta ett mandat. Framförallt är han, som Vindhler skriver nedan, ett jävla framtidslöfte.

Jag får helt enkelt instämma, han gör väldigt bra ifrån sig. Om SvP kan få fram kandidater av hans kaliber så är segern redan given!
Citera
2014-05-10, 20:59
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det är nu andra gången jag ser ett filmklipp med Patrik Fridén och blir imponerad av hans lugn, saklighet och ideologiska bestämdhet. Han ger ett oerhört gott intryck, ett framtidslöfte av rang.
Det här är det första klippet du syftar på, antar jag?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/nynazist-utbildar-sig-till-bombexpert

Jag håller med, han verkar vara en reko snubbe. Någon som vet hur gammal han är?
Citera
2014-05-10, 21:09
Medlem
QMs avatar
Ja Patrik är väldigt duktig och ger ett bra intryck. Han har även givit ett bra uttryck de gånger jag träffat honom. Han är även sköldbärare på SvP:s demonstrationer, så han är ju bland dem som gör mest.

Citat:
Ursprungligen postat av huggybare

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/nynazist-utbildar-sig-till-bombexpert

Jag håller med, han verkar vara en reko snubbe. Någon som vet hur gammal han är?

Har för mig att han är 88:a, så 25/26.
Citera
2014-05-10, 21:12
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:

Japp, det är klippet jag tänkte på.
Citera
2014-05-10, 21:14
Medlem
Citat:

Varför står han och säger att vi är kritiska till demokrati? Tycker det är en väldigt dålig strategi och inget som kommer att göra oss populära bland folket. Vi är ju inte heller mot demokrati i den meningen att vi är emot ett folkligt förankrat system. Vad vi är emot är ju det rådande statsskicket vilket är parlamentariskt, något som enligt rättsteoretikern Carl Schmitt inte ska blandas samman med demokrati.

Ett mer gynnsamt förhållningssätt vore att säga att vi är emot det nuvarande parlamentariska styrelseskicket men samtidigt hävda att vi är för demokrati och att en av anledningarna till att vi är emot det nuvarande systemet är att det inte är demokratiskt nog då det inte är ett utslag för en genuin folkvilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in