Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-18, 16:04
  #15973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Att blanda sanningar, medvetna feltolkningar, rykten man själva skapat och rena lögner är en klassisk judisk propagandataktik. Redan Goebbels förstod detta. Jag har kommit på nationell att ljuga vid flera tillfällen och konstaterat det i tråden om dem. För oss som står upp för sanning och ära blir dylikt naturligtvis djupt problematiskt.

Jag kan också skriva en autistisk artikel om brandr, langeen eller vem som nu skriver där och kombinera med lite rykten och lögner som jag själv varit med att skapa. Men vad är vitsen med det menar du? Måste vi bli judar för att besegra dem?

Vad är fel i det Nationell.nu skrev att olika personer från SvP har påstått eller förfäktat? Det är klart att det ser elakt och konstigt ut när allt läggs samman på det viset men så är det ju faktiskt.

Sen är såklart stycket om Brinkmann och "anti-nazisten" spekulativt och kanske något man kan uppfatta som illasinnat. Langéen vill väl bara hålla er på tårna helt enkelt.
Citera
2014-04-18, 16:08
  #15974
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vad är fel i det Nationell.nu skrev att olika personer från SvP har påstått eller förfäktat? Det är klart att det ser elakt och konstigt ut när allt läggs samman på det viset men så är det ju faktiskt.

Sen är såklart stycket om Brinkmann och "anti-nazisten" spekulativt och kanske något man kan uppfatta som illasinnat. Langéen vill väl bara hålla er på tårna helt enkelt.

Tror du verkligen att Jacobsson, Ärleskog, Eriksson och övriga i ledningen behöver hjälp med att hålla sig på tårna av en stolle som Langeén? Du verkar inbilla dig att ledningen är fullständigt förståndshandikappad och behöver Langeéns "visdom" för att klara sig på nåt sätt, det är ju bara tragiskt.
Citera
2014-04-18, 16:12
  #15975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror du verkligen att Jacobsson, Ärleskog, Eriksson och övriga i ledningen behöver hjälp med att hålla sig på tårna av en stolle som Langeén? Du verkar inbilla dig att ledningen är fullständigt förståndshandikappad och behöver Langeéns "visdom" för att klara sig på nåt sätt, det är ju bara tragiskt.

Jag tror att partiledningen är bra och klok i de flesta avseenden. Jag har stort förtroende för Höglund och Jacobsson exempelvis. Det är dock faktum att mycket konstigt har sagts det senaste året. Att www.nationell.nu lyfter fram det ser jag inga konstigheter i. Det är snarare bra, så att folk är vakna och håller sina ögon öppna för konstiga, absurda eller skadliga influenser.
Citera
2014-04-18, 16:16
  #15976
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag tror att partiledningen är bra och klok i de flesta avseenden. Jag har stort förtroende för Höglund och Jacobsson exempelvis. Det är dock faktum att mycket konstigt har sagts det senaste året. Att www.nationell.nu lyfter fram det ser jag inga konstigheter i. Det är snarare bra, så att folk är vakna och håller sina ögon öppna för konstiga, absurda eller skadliga influenser.

Det är ju ett faktum att nationell.nu vinklat, överdrivit och ljugit om SvP oavsett om sidan framfört kritik som kan klassas som saklig. Jag betraktar Langeén som oerhört skadlig och hans ideologiska resa som helt bisarr (använd waybackmachine för att se hur han ändrat ideologi/attityd genom åren).
Citera
2014-04-18, 16:21
  #15977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ju ett faktum att nationell.nu vinklat, överdrivit och ljugit om SvP oavsett om sidan framfört kritik som kan klassas som saklig.

Jag håller med om att www.nationell.nu ibland har vinklat saker lite för hårt och medvetet misstolkat men i grund och botten så har ju alla uttalanden varit sanna, oaktat www.nationell.nu och deras artiklar. Det vet alla som följt resan det senaste året eller så.

Citat:
Jag betraktar Langeén som oerhört skadlig och hans ideologiska resa som helt bisarr (använd waybackmachine för att se hur han ändrat ideologi/attityd genom åren).

Hans "ideologiska resa" är inte ett dugg mer bisarr än Södermans. En person som idag är en av de mest högljudda inom SvP.
Citera
2014-04-18, 16:25
  #15978
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch



Hans "ideologiska resa" är inte ett dugg mer bisarr än Södermans. En person som idag är en av de mest högljudda inom SvP.

Söderman har väl främst ändrat sig på det religiösa planet, inte det ideologiska? Men kolla Waybackmachine vettja!
Citera
2014-04-18, 16:27
  #15979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Söderman har väl främst ändrat sig på det religiösa planet, inte det ideologiska? Men kolla Waybackmachine vettja!

Söderman har ju varit en outspoken NS... Nu avstår han ju från den ideologin.
Citera
2014-04-18, 16:38
  #15980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där är nog den sämsta jävla smutskastar-artikel jag någonsin skådat. Och så undrar vissa individer varför folk inte tar antinationell.nu på allvar...
Om man bortser från den initiala sammanfattningen över tidigare konstigheter (som det går att tycka olika saker om), så är det ju inte direkt smutskastning - det är ju fakta: En person som donerade 100 000 kr till SvP kallar sig anti-nazist. Det står ju här:

https://www.svenskarnasparti.se/bidrag-till-valfonden-2014/

Det är ju SvP som påstår det, inte Nationell.nu.

Om det är någon sorts skämt så är det ju i så fall ett extremt dåligt, onödigt och förvirrande skämt. Varför inte bara be donatorn välja ett annat, mer seriöst namn till den där listan? Det hade ju "kanske" varit vettigt om ni nu verkligen vill att nationalsocialister ska rösta på partiet och stödja partiet på olika sätt. För helt oavsett att nationalsocialister inte kallar sig "nazister" själva så är det ju ett faktum att våra fiender kallar oss det och sig själva för "antinazister", "antifascister", "antirasister" osv. Att skämta om att man tar emot pengar från rena fiender är inte roligt, så jag tror fan inte att det är ett skämt. Snarare är det väl någon strasserist som donerat pengarna och propsat på att få använda den där pseudonymen och SvP har gått med på det och förtjänar viss kritik för det även om det inte är världens undergång eller ett slutligt bevis för att partiet blivit köpt.
Citera
2014-04-18, 17:06
  #15981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det som krävs är att man ställer sig bakom det grundläggande punktprogrammet, i övrigt är det högt i tak och jag tror inte partiledningen vill beskära partimedlemmarnas yttrandefrihet.

Att ha "högt i tak" är ofta en mycket dålig policy. Partiledningen borde kraftigt begränsa medlemmarnas yttrandefrihet i de fall då medlemmarna uppenbart skadar partiet genom att bl.a. torgföra sinnessjuka och "privata" åsikter. Partiledningen borde verkligen "beskära" din yttrandefrihet. Jag föreslår att huvudet, eller åtminstone fingrarna som knappar på tangentbordet, beskärs. Skillt kanske kan vara behjälplig när/om han kommer tillbaka då han ju har påstått sig ha erfarenhet av att klippa av folks fingrar?
Citera
2014-04-18, 17:12
  #15982
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
På vilket sätt då? Han konstaterar helt korrekt att den nya judiska CIA-juntan också består av gangstrar samtidigt som han sitter på sjukhus som ett direkt resultat av att han och hans kamrater åkte österut för att försöka slå ner folkupproret där, å den judiska kuppregimens vägnar.

Sen pratar han om någon slags österländsk union mellan t.ex. Baltikum och (till stor del) icke-vita blattenationer som Tjetjenien (som till råga på allt är ett muslimskt land och till synes mestadels befolkat av praktavskum och stråtrövarpack) och Georgien.

För övrigt så har det inte slagit mig tidigare men Skillt är ju såklart finne.
Jag stängde av innan de 20 sista sekundrarna då han pratade om den där unionen. Jag lyssnade på det där om att Ukraina styrs av gangsters och det var bra.
Citera
2014-04-18, 17:17
  #15983
Medlem
stopbitchings avatar
Det var det värsta, att SvP får anonyma donationer från anti-nazister är verkligen inte acceptabelt. Nu kommer jag rösta MP istället då SvP högst sannolikt blivit uppköpt av frimurare/Illuminati.
Citera
2014-04-18, 17:23
  #15984
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ju ett faktum att nationell.nu vinklat, överdrivit och ljugit om SvP oavsett om sidan framfört kritik som kan klassas som saklig. Jag betraktar Langeén som oerhört skadlig och hans ideologiska resa som helt bisarr (använd waybackmachine för att se hur han ändrat ideologi/attityd genom åren).
Fast sammantaget, åren igenom, så har SvP omnämnts betydligt fler gånger i positiv dager på nationell.nu än tvärtom. Jag och de andra som följt sidan sedan starten kan konstatera det, fast det vill du förstås inte kännas vid.

Ibland kan jag såklart känna att nationell.nu gjort en lite större höna av fjädern än nödvändigt men det har såklart ett syfte, att grindvakta mot skadliga tendenser och beteenden. I de flesta fall som nationell.nu "angripit" SvP har dock kritiken haft substans. De kritiska artiklarna i religionsdebatten är de bästa exemplen, men även då grinade du om splittring trots att Bobba & co. hoppade av tåget de hade satt sig på eftersom de var för okunniga och bortkollrade för att fullfölja debatten. Att SvP:are angriper nationell.nu när de publicerar saker som anses besvärande för partiet är fullt naturligt, men att bete sig som klassiska PK-hjon och avfärda hela sidan rakt av som du gör ser bara löjligt ut. Ditt beteende får det verkligen att framstå som att nationell.nu träffar mer rätt än vad den kanske faktiskt gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in