Inte om man ska tro Mary Austin, och hon om någon borde väl veta. Troligtvis får vi aldrig veta sanningen.
Har Mary sagt att de aldrig knullade med varandra, eller vadå? De levde ju åtminstone tillsammans i flera år under 70-talet om jag fattat det rätt. Det var väl snarare så att Freddie satte på i princip allt och alla!
Har Mary sagt att de aldrig knullade med varandra, eller vadå? De levde ju åtminstone tillsammans i flera år under 70-talet om jag fattat det rätt. Det var väl snarare så att Freddie satte på i princip allt och alla!
Jag har för mig att jag i något sammanhang läst att hon sa att de varit älskare och i någon dokumentär så säger väl någon av de andra i bandet (?) att Freddie satte på allt som hade puls eller något liknande.
Mja, det var nog rätt platoniskt. Men nog låg han med en eller annan kvinna, men det behöver faktiskt inte betyda så mycket.
Många Queen-fans är ju väldigt missnöjda med Lambert och vissa har gått så långt att dom kallar Brian May för "moneygrubbing whore", "cheap whore", etc. bara för att han gick ut och sa att han tyckte Lambert var en riktigt bra sångare. Synd att så många Queen-fans går emot sina idoler på det här sättet. Men det här med Freddie är känsligt. NÅDE DEN som försöker sig på att härma honom! Dock verkar man ironiskt nog, acceptera Marc från "Queen Extravaganca" betydligt mer.
Problemet enligt många fans, är när Lambert försöker sig på låtar som kräver lite mer av det högre registret, vilket ständigt utmynnar i vad fansen kallar för "A goat-like vibrato". Och det är inte utan att man håller med för visst låter han ibland som en ylande get som får diverse föremål uppkört i röven. Show must go on, t.ex. är riktigt jobbig att lyssna på för att det här vibratot kommer in i bilden.
Till och med Freddie insåg sina begränsningar, medan Lambert fläskar på allt vad han kan och går över sin egen förmåga, vilket alltid mynnar ut i det typiska "getliknande" vibratot som kan vara nog så tärande ibland.
Dock tycker jag inte man ska såga Lambert helt, jag tycker han gör ett riktigt bra jobb med Queen. Men ingen kan ersätta Freddie, så är det bara. Punkt. Däremot måste fansen inse att livet går vidare (vilket inte alltid är fallet). Jag är ett stort fan av Queen, och det känns jättekul att gubbarna fortfarande kör så det ryker. Jag vet att Freddie hade tyckt att det här faktiskt var det bästa man kunde ha gjort.
Har lyssnat lite på Lamberts material, och det är faktiskt bättre än förväntat. I'm here for your Entertainment är ju stabil. Whataya Want From Me och Sleepwalker är kanonlåtar! Grymt album. Om han bara kunde träna bort det där irriterande vibratot och inte överskatta sin förmåga, så kanske Queen-fansen kunde uppskatta honom lite mer...
Senast redigerad av Vardagsfanatikern 2014-03-17 kl. 02:19.
Jag hörde Queen första gången 1991, då jag såg min homofob till farsa gråta över hans död - ett av mina tidigaste minnen och en av två gånger jag sett farsan i tårar. Vet inte hur många timmar jag ägnat åt Queen sedan dess men det är många, ändå "upptäcker" jag fortfarande nytt. Få andra band har en sådan bredd och hög lägstanivå. Queen är bandet tillsammans med Dr. Dog som jag tagit med mig till en öde ö.
Bästa låt? Omöjligt förstås att bestämma sig, men skulle tro att Lily of the valley snurrat flest varv.
Senast redigerad av Cruachan 2014-05-10 kl. 20:11.
Jag hörde Queen första gången 1991, då jag såg min homofob till farsa gråta över hans död - ett av mina tidigaste minnen och en av två gånger jag sett farsan i tårar. Vet inte hur många timmar jag ägnat åt Queen sedan dess men det är många, ändå "upptäcker" jag fortfarande nytt. Få andra band har en sådan bredd och hög lägstanivå. Queen är bandet tillsammans med Dr. Dog som jag tagit med mig till en öde ö.
Bästa låt? Omöjligt förstås att bestämma sig, men skulle tro att Lily of the valley snurrat flest varv.