2014-05-09, 21:52
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Ja, det är en av de bästa premiumtanksen i spelet. Dödligt osynlig och skjuter snabbare än sin skugga.
Haha!
En vän jag brukar lira med snackade nyss om att de skulle nerfa camon för TD:s när de skjuter genom exempelvis buskar. Trodde att det redan var tilllagt i spelet. Hur illa drabbas då den lilla E-25an?
Citera
2014-05-09, 22:01
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Haha!
En vän jag brukar lira med snackade nyss om att de skulle nerfa camon för TD:s när de skjuter genom exempelvis buskar. Trodde att det redan var tilllagt i spelet. Hur illa drabbas då den lilla E-25an?
Det senaste jag läst är att nerfen inte kommer att gälla premiumvagnar.
http://ftr.wot-news.com/2014/05/08/9-1-preliminary-patchnotes/#more-11646
Citera
2014-05-09, 22:32
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Det senaste jag läst är att nerfen inte kommer att gälla premiumvagnar.
http://ftr.wot-news.com/2014/05/08/9-1-preliminary-patchnotes/#more-11646
Ingen rolig nerf för Hellcat... Men blev glad att de buffar min favoritscout VK 28.01
Men helt allvarligt, ingen nerf för borsig? Iofs så drabbas den hårt av camo grejen men ändå, krävs en full polack för att inte komma i övre halvan av xpn.
Citera
2014-05-09, 23:58
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Haha!

Trodde jag med, men det är viktigare med hd-modeller än att balansera spelet verkar det som. Skulle E-25 få en cammonerf kan man lika gärna sälja den, blir totalt värdelöst att ens försöka spela med den.
Citera
2014-05-10, 00:13
Medlem
Ni vet att jag brukar sällan gnälla i tråden men nu ska jag göra det nu.

Varför nerfade WG allas större nationers vagnar förutom de sovjetiska? Man har ofta hört att ryskägda WG favoriserar sovjetiska vagnar men detta bekräftar verkligen detta.

[/whine]

Citera
2014-05-10, 06:59
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ni vet att jag brukar sällan gnälla i tråden men nu ska jag göra det nu.

Varför nerfade WG allas större nationers vagnar förutom de sovjetiska? Man har ofta hört att ryskägda WG favoriserar sovjetiska vagnar men detta bekräftar verkligen detta.

[/whine]

Ja, när 9.1 kommer har jag spelat min sista match, det är ett som är säkert.

Har ni tips på något annat skojsigt spel?
Citera
2014-05-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Ja, när 9.1 kommer har jag spelat min sista match, det är ett som är säkert.

Har ni tips på något annat skojsigt spel?

Då jag kan tipsa om War Thunder Ground Forces , av samma spelutvecklare som gjort War Thunder.

http://www.youtube.com/watch?v=-xL99Nr2xDU

Ser onekligen intressant ut. Dock är på closed beta just nu.

Kom ihåg att det är OT att diskutera detta spel i denna tråd så skriv i annan tråd om du vill diskutera om War Thunder Ground Forces.
Citera
2014-05-10, 13:43
Medlem
different_trips avatar
Fan vad kul det var inatt, gick riktigt bra fast jag hade rökt några godingar. Startade spelet efter 01:00, spelade fyra matcher och vann tre. Men lite surt ändå...

Körde min nyinköpta IS, vi mötte några övre tiers och skulle åka på stordäng, så vi rushade flaggan och vann matchen. Fick x5 som första vinst vilket blev runt 3000exp för att jag inte ens avlossat ett skott, kändes som ett jävla slöseri speciellt med tanke på att nästa game så "ägde" jag riktigt ofdentligt och slutade med 1800exp och vinst, hade man istället fårt den som x5 hade man cashat in 9000exp...

Nåja, har precis uppgraderat turrent, 125mm kanon och nya tracks. Tracksen gjorde enormt för hur tanken skulle kännas i stadsmiljö, nu kan man svänga snabbt och snävt igen.

Vad hade ni gjort nu? IS-3 kostar 77k exp och motorn (t9) kostar 35k exp. Vilken hade ni kört på?
Direkt till IS-3 eller köpa motorn och kunna uppgradera direkt när jag köper IS3 sen?

Köpa den stora uppgraderingen till 125DT kanonen också?
Citera
2014-05-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Fan vad kul det var inatt, gick riktigt bra fast jag hade rökt några godingar. Startade spelet efter 01:00, spelade fyra matcher och vann tre. Men lite surt ändå...

Körde min nyinköpta IS, vi mötte några övre tiers och skulle åka på stordäng, så vi rushade flaggan och vann matchen. Fick x5 som första vinst vilket blev runt 3000exp för att jag inte ens avlossat ett skott, kändes som ett jävla slöseri speciellt med tanke på att nästa game så "ägde" jag riktigt ofdentligt och slutade med 1800exp och vinst, hade man istället fårt den som x5 hade man cashat in 9000exp...

Igår när jag körde en medium, den exploderade efter 30sek efter spelet hade börjat, blev visst ammorackad av en arty tror jag. Inte ett enda skott avlossades från min vagn.

ca 1300xp fick jag med 5x xp bonusen, vilket slöseri med xp bonusen.
Citera
2014-05-10, 18:05
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Nåja, har precis uppgraderat turrent, 125mm kanon och nya tracks. Tracksen gjorde enormt för hur tanken skulle kännas i stadsmiljö, nu kan man svänga snabbt och snävt igen.

Vad hade ni gjort nu? IS-3 kostar 77k exp och motorn (t9) kostar 35k exp. Vilken hade ni kört på?
Direkt till IS-3 eller köpa motorn och kunna uppgradera direkt när jag köper IS3 sen?

Köpa den stora uppgraderingen till 125DT kanonen också?

Köp motorn, den blir en klart mycket roligare tank att spela med. Precis som på KV-1S känns den plötslig som en medium, fast med bra pansar och en sjujävla kanon.
Citera
2014-05-10, 18:10
Medlem
xyklopfs avatar
Körde några riktigt kul matcher med Tiger P inatt.

Första Tiger P matchen nu idag: Fem TD´s i varje lag. Fyra hade INGEN exp i slutet av matchen, den femte hade 47, (x5) dessutom då vi vann.....likadant i motståndarlaget.

Kan tillägga att artyn i vårt lag "hade glömt" att fylla på ammon, så han kunde inte göra något i matchen. Han bad dock om ursäkt i chatten och det blev inga hårda ord från oss andra heller. Sånt som händer.
Citera
2014-05-10, 18:23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Köp motorn, den blir en klart mycket roligare tank att spela med. Precis som på KV-1S känns den plötslig som en medium, fast med bra pansar och en sjujävla kanon.

Hade du köpt "stora" DTn också?
Så man kan uppgradera till stora bössan på IS-3 sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in