Citat:
Ursprungligen postat av
Scull
Problem solved - alla slutar vistas i områden där man rånas, dödas och våldtas så upphör alla rån, mord och våldtäkter och alla rånare, mördare och våldtäktsmän går upp i tomma intet.
Han/hon har faktiskt en poäng, du behöver inte vara så nedlåtande.
Visst, alla ska få klä sig hur de vill, men därtill kan man ju använda skallen också. Jag har ingen större lust att bli misshandlad och rånad; således traskar jag inte genom stadens getto eller i mörka gränder om fredags- och lördagsnätterna. Svårare än så är det inte. Det är ingen garanti att jag går säker, men det höjer definitivt mina chanser.
Samma sak gäller för kvinnor, inte bara lättklädda sådana. Vill man undvika att bli överfallsvåldtagen så behöver man inte nödvändigtvis trippa hem ensam genom halva stan klockan tre på natten i kort kjol och urringning, ty då ökar risken hundrafalt att våldtäkt sker. Detta borde vara "common sense" men tydligen verkar det vara svårt att pränta in. Det är ingen självklarhet att få gå precis var du vill, när du vill och hur du vill, och därefter vänta att inget komma hända dig. Ta en taxi istället.