2014-03-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Nej då jag citerade alldeles rätt. Du hävdar att anledningen till att män våldtar är på grund av den svenska kulturen (kvinnor tillåts bära avslöjande kläder, får vara ensamstående m.m). Men hela den teorin faller ju eftersom män våldtar i alla kulturer och länder.

Tror du helt seriöst att våldtäkter inte existerar i länder där männen har all makt och kvinnorna bär burqa?

Svenska kulturen? Kvinnor tillåts bära avslöjande kläder allt och kvinnor får vara ensamstående i stora delar av världen. Var skrev jag svenska kulturen?

Och män har inte makt där kvinnor bär burka. Om du så som i afghanistan måste ta till våld till den grad att du kastar sten på tjejer, då har du inte makt över dom. Du tror kanske att du har makt över dom men du har inte makt. Du är bara sjukt frustrerad isåfall. Sen om du läste resten av mina inlägg så skulle du inse att jag inte tycker att kvinnor inte borde bära kort kjol. Jag skiter i vilket.
Citera
2014-03-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och vem är du att säga att jag inte förstår andra män? Jag har hittills inte haft några som helst problem med det.
Jag förstår till och med dig, även om jag inte håller med dig om något.

Att inte hålla med är en sak. Att inte förstå är en annan sak. Det går att märka skillnaden. Din empati är inte den bästa. Du kan inte leva dig in i hur andra män har det.
Citera
2014-03-02, 17:22
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att inte hålla med är en sak. Att inte förstå är en annan sak. Det går att märka skillnaden. Din empati är inte den bästa. Du kan inte leva dig in i hur andra män har det.

Och som sagt, hur kan du veta det?

Plus att din manlighet är knappast den enda manligheten.
Citera
2014-03-06, 14:32
Medlem
truthsayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Jag är nyfiken på om "ni" killar i tråden verkligen håller med avishaman i denna ... röra av åsikter? Är han representativ eller ligger ni lågt av andra anledningar?

Om avishaman är representativ för mitt kön som "kille" avsäger jag mig mitt eget kön..
Har sagt mitt i frågan och hoppas verkligen att avishaman har dålig humor och skämtar med sina inlägg för annars är denna person en väldigt skadad och depraverat människa utan någon som helst insikt eller förståelse för det svenska samhällets normer och regler för att inte tala om den totala förlusten av empati och insikt i sin egen problematik.

Måste man vissa "muskler" genom att våldta en kvinna med "fel" kläder för att hon är vassare i den verbala förmågan är man i mina ögon inte värt min tid eller tanke, man är ett misslyckande som person helt enkelt...

Hoppas det var svar på din fråga tidigare...
Citera
2014-03-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Hela den här tankeställningen är idiotisk. Att en kvinna måste ha på sig så pass mycket så att ingen man kan bli attraherad av henne är helt enkelt idiotiskt, för om en kvinna behöver burka för att en man ska kunna kontrollera sig så är det inte längre kvinnan som gör fel utan en man.

Det som skiljer människan främst från djur är inte vårt utseende eller enbart vår intelligens. Det är vår fantastiska förmåga att kunna gå efter våra tankar och vårt omdöme istället för impulsiva instinkter. Man ser ju inte direkt en människa se en ren och jaga den direkt, vilket skulle vara de flesta djurs automatiska instinkt. Istället så tänker vi igenom våra beslut. Vilket gör så att våldtäkt blir en helt annan sak.

Ett djur kan oftast inte våldta ett annat djur, då det inte handlar om samma principer då man bara förökar sig för att få barn och hon-djuren, precis som han-djuret, inte tänker igenom beslutet utan bara gör det. Men om hon-djuret faktiskt kunde bestämma sig för att säga nej, skulle det inte betyda ett dugg för han-djuret skulle inte kunna avstå, utan han skulle bara direkt göra det utan tanke.

Som sagt är vi människor helt annorlunda. Så att män ska våldta en kvinna för att hon har lite kläder och att det gör så att de blir kåta, är helt idiotiskt. Då beter sig mannen som ett djur. Om han inte kan kontrollera sig vid synen av en lätt klädd kvinna bör han egentligen vara instängd, för det är inte det som händer. För endast psykopater går efter sina instinkter, och mannen tog ett beslut att våldta henne baserat på hans egna tankar, inte instinkter eller impulser.

Så, joo, om en kvinna går ut med med knappt några kläder (vilket jag är emot, men fortfarande) så ska inte någon kille våldta henne för att han blir kåt. Att en kvinna ska gå omkring och anpassa sig för att en man inte kan kontrollera sig själv är idiotiskt, och trots att det inte är smart att gå omkring med lite kläder nu, måste man absolut ändra på den här tankeställningen.
Citera
2014-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och som sagt, hur kan du veta det?

Plus att din manlighet är knappast den enda manligheten.

Framtiden har lösningar!
Citera
2014-03-07, 23:35
Medlem
raka røvhålet TS och berætta vart du bor =)
Citera
2014-05-09, 21:38
Medlem
Med den tankegången kan du lika gärna sticka till närmsta nudiststrand och börja jucka, de borde ju älska det.
Citera
2014-05-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice1222
Hela den här tankeställningen är idiotisk. Att en kvinna måste ha på sig så pass mycket så att ingen man kan bli attraherad av henne är helt enkelt idiotiskt, för om en kvinna behöver burka för att en man ska kunna kontrollera sig så är det inte längre kvinnan som gör fel utan en man.

Det som skiljer människan främst från djur är inte vårt utseende eller enbart vår intelligens. Det är vår fantastiska förmåga att kunna gå efter våra tankar och vårt omdöme istället för impulsiva instinkter. Man ser ju inte direkt en människa se en ren och jaga den direkt, vilket skulle vara de flesta djurs automatiska instinkt. Istället så tänker vi igenom våra beslut. Vilket gör så att våldtäkt blir en helt annan sak.

Ett djur kan oftast inte våldta ett annat djur, då det inte handlar om samma principer då man bara förökar sig för att få barn och hon-djuren, precis som han-djuret, inte tänker igenom beslutet utan bara gör det. Men om hon-djuret faktiskt kunde bestämma sig för att säga nej, skulle det inte betyda ett dugg för han-djuret skulle inte kunna avstå, utan han skulle bara direkt göra det utan tanke.

Som sagt är vi människor helt annorlunda. Så att män ska våldta en kvinna för att hon har lite kläder och att det gör så att de blir kåta, är helt idiotiskt. Då beter sig mannen som ett djur. Om han inte kan kontrollera sig vid synen av en lätt klädd kvinna bör han egentligen vara instängd, för det är inte det som händer. För endast psykopater går efter sina instinkter, och mannen tog ett beslut att våldta henne baserat på hans egna tankar, inte instinkter eller impulser.

Så, joo, om en kvinna går ut med med knappt några kläder (vilket jag är emot, men fortfarande) så ska inte någon kille våldta henne för att han blir kåt. Att en kvinna ska gå omkring och anpassa sig för att en man inte kan kontrollera sig själv är idiotiskt, och trots att det inte är smart att gå omkring med lite kläder nu, måste man absolut ändra på den här tankeställningen.

Knappast. Det ligger i en kvinnas egna intresse att tänka igenom riskerna och att se "att gå omkring och anpassa sig" som ett alternativ. För i verkligheten sitter inte alla våldäktsmän inlåsta. Det handlar inte om att anpassa sig efter en man. Det handlar om att anpassa sig efter verkligheten. Feminister har alltid haft svårt för det där med verkligheten. Tar du bort "att gå omkring och anpassa sig" som ett alternativ ur unga kvinnors medvetanden av ideologiska skäl, så kommer fler kvinnor bli överfallsvåldtagna och ihjälslagna framöver. Bra jobbat.
Citera
2014-05-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Kvinnan saknar inte personligt ansvar för ett sexuellt händelseförlopp. Sexualitet bygger mycket på subtila signaler. Därmed inte rätt att våldta lättklädda tjejer, men jag springer inte heller och viftar med en plånbok full med pengar i en kriminellt belastad förort mitt i natten en lördagskväll. Så frågan är: hur mycket samhällsresurser ska slösas på att beskydda idiotiska kvinnor? Inte alltför mycket säger jag.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-05-10 kl. 00:43.
Citera
2014-05-10, 01:22
Medlem
PissingContests avatar
Så djävla förbryllande att denna tråd fortfarande lever.......
Citera
2014-05-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Så djävla förbryllande att denna tråd fortfarande lever.......

Jag är inte förvånad att den lever. Alla vet innerst inne, även feminister, att kvinnor inte saknar eget ansvar i sexuella situationer. Det är bara Sverige som är sjukt i roten. I alla andra länder är detta en självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in