2014-05-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Han har tydligen också jobba på Karlskrona kommun
social förvaltningar · 2013 till 2014
enligt MGMs facebook

Jag tror det handlar om att han gick kursen "Korta vägen" för arbetslösa.
Citera
2014-05-10, 09:41
Medlem
Hmmm...mannen kanske inte är fullt så driftig ändå, med knark- eller människosmuggling
i bagaget.
En vanlig psykopat som är ute och reser och roar sig för pengar han får av svenska staten.
Pengar som ska användas till mat och kläder för familjen.

Han mellanlandar här hos sin familj, kvinnan ger sig ut på stöldrundor för att bli fin i håret
och Yara stjäler riskakor i förtvivlan.
Han kommer hem, tar vad han vill ha, sedan slår han dom sönder och samman. Yara ligger
där hon ligger, mannen är trött men belåten och sätter sig och Twittrar. När Yara inte reser på
sig efter ett par timmar börjar kvinnan bli orolig och....

Intressant att få veta varför kvinnan anmälde honom för misshandel innan Yara kom till
Sverige.
Kvinnan (och deras gemensamma barn) har sannolikt fått stryk tidigare - men varför anmäla
just då, bara ett par månader innan flickan ska komma hit?
Citera
2014-05-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Enligt Dictionary är detta första definition, men bland synonymer finns även "lawyer".

......eller inte läst något som helst.

http://dictionary.reference.com/browse/advocate

Både farbrodern och R*ami har "juridikexamen" från Sid Bel Abbes-universitetet i Algeriet, 2004. Men eftersom dom har samma namn tror jag att det bara är farbrodern i Rotterdam som möjligen har pluggat där.
Det är superpraktiskt att döpa halva släkten till samma namn så kan man dela på intyg, betyg, körkort och id-handlingar...
Citera
2014-05-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Han har tydligen också jobba på Karlskrona kommun
social förvaltningar · 2013 till 2014
enligt MGMs facebook

Det kan ju ha med det här att göra också.

https://twitter.com/OkAshour
Citat:
rami ashour ‏@OkAshour 20 apr
Nu är jag två år av arbetslöshet Var finns löften om parterna i detta avseende???!!!!!
Citera
2014-05-10, 10:02
Medlem
LVU:n ser mer ut som ett "Finn fem fel". Ska man tro den, har social beredskap blivit uppringda många timmar larmet till 112 gick.

Jag hoppas att uppgifterna om anmälan den 8 mars 2013, egentligen avser 2014. Annars finns det anledning till ännu större oro.

Fick gjort en snabbutskrift på Am*nis fb, eftersom den låg på min skärm efter hon stängt ner.

https://cdn.anonfiles.com/1399660024464.pdf
Citera
2014-05-10, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
De har "pratat ihop sig" om storyn, där det antagligen var mannen som tänkte. Samtidigt som han twittrade, ett beteende som visar på likgiltighet. Inte speciellt smart eller genomtänkt agerande, nu i efterhand, men ganska logiskt utifrån de erfarenheter han hade av en massa puckon på soc och kommunen som mannen pratat omkull tidigare.

Denne man fortsätter att "tänka" och är offensiv i sina bortförklaringar och skyller ifrån sig. Men hur förklarar han att han var hemma när flickan dog?

Det är trots allt sympatiskt att frun har vett att gråta, oavsett varför hon gråter.

Aftonbladet, tidningen jag tror minst på, säger sig ha sett handlingar som säger
att flickan redan var död när ambulans kom till platsen, vad dessa handlingar skulle kunna
vara vet väl endast aftonbladet.
Att flickan förmodligen varit "livlös/död" innan 112 samtalet kan jag tro, däremot tänker jag att
hon inte behöver ha visat alla tecken på att få dödsförklarats av ambulanspersonal i juridisk
mening, för visst kan personalen ändå se att flickan var död men för att dödsförklara henne
behövs en läkare.

Hur många timmar eller minuter paret haft på sig att "prata ihop sig" vet man inte, sen kan dom ju förstås också ringt 112 direkt men jag är nog inne på att en plan satts i verket av pappan som
tänkt klarare. Möjligtvis att mannen inte håller sig till den gemensamma planen, istället kanske
han tänkte bakslugt redan från början i det tysta och förstod att denna plan aldrig skulle hålla en närmare granskning av rättsväsendet men att frun inledningsvis skall drar den allmänna planen, dom har ju trots allt olika berättelser. I denna fas av utredningen vet nog inte paret om varandras berättelser. Vi vet inte så mycket mer än att båda förnekar brott men via mannens advokat kan vi
ana att han lägger skulden på kvinnan. Då kanske inte twitter eller andra eventuella aktiviteter
är så oigenomtänkt, tvärtom ganska beräknande. Jag tror att denna kvinna är underkastad
mannen och precis på samma sätt som Yara skulle fixa uppehållstillstånd till sin familj
fick nog denna dam ordna samma sak för sin man, kvinnan kom ju trots allt hit ett år före
och hennes anledning påstås vara att hennes familj inte accepterade giftemålet, den versionen
köper jag inte heller. Varför är denna familj så angelägen att komma bort från sitt hemland
kan jag undra, argumenten till att dom vill "fly" håller ju inte kan jag tycka.
Citera
2014-05-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det kan ju ha med det här att göra också.

https://twitter.com/OkAshour

Jag tror du är inne på rätt spår.

2 år av arbetslöshet, stora förväntningar på ett gott liv i Sverige. Han gillar dyra prylar, Kim Kardashian och att flänga runt. Denne man ser sig inte som familjefar och bortser från att han har barn att ta hand om. Han verkar frustrerad och försmådd på livets goda, som för honom är materiella saker.

Det är lätt, närmast banalt att en person som Ashour lockas till all slags kriminalitet, och på resorna är det lätt att kontakter sker med narkotika, människosmugglare och terrorister. Hans resor börjar bli intressanta, då han inte har råd med den lyxen som bidragstagande.

Ekonomin är av intresse, för de ska klara sig på bidragen om de lever normalt i avvaktan på att asylärendet blir klart. Jag misstänker att äktenskapet var kärlekslöst, och på märkliga villkor fixat av intressen som inte hade med paret att göra.
Citera
2014-05-10, 10:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Aftonbladet, tidningen jag tror minst på, säger sig ha sett handlingar som säger
att flickan redan var död när ambulans kom till platsen, vad dessa handlingar skulle kunna
vara vet väl endast aftonbladet.
Att flickan förmodligen varit "livlös/död" innan 112 samtalet kan jag tro, däremot tänker jag att
hon inte behöver ha visat alla tecken på att få dödsförklarats av ambulanspersonal i juridisk
mening, för visst kan personalen ändå se att flickan var död men för att dödsförklara henne
behövs en läkare.

Hur många timmar eller minuter paret haft på sig att "prata ihop sig" vet man inte, sen kan dom ju förstås också ringt 112 direkt men jag är nog inne på att en plan satts i verket av pappan som
tänkt klarare. Möjligtvis att mannen inte håller sig till den gemensamma planen, istället kanske
han tänkte bakslugt redan från början i det tysta och förstod att denna plan aldrig skulle hålla en närmare granskning av rättsväsendet men att frun inledningsvis skall drar den allmänna planen, dom har ju trots allt olika berättelser. I denna fas av utredningen vet nog inte paret om varandras berättelser. Vi vet inte så mycket mer än att båda förnekar brott men via mannens advokat kan vi
ana att han lägger skulden på kvinnan. Då kanske inte twitter eller andra eventuella aktiviteter
är så oigenomtänkt, tvärtom ganska beräknande. Jag tror att denna kvinna är underkastad
mannen och precis på samma sätt som Yara skulle fixa uppehållstillstånd till sin familj
fick nog denna dam ordna samma sak för sin man, kvinnan kom ju trots allt hit ett år före
och hennes anledning påstås vara att hennes familj inte accepterade giftemålet, den versionen
köper jag inte heller. Varför är denna familj så angelägen att komma bort från sitt hemland
kan jag undra, argumenten till att dom vill "fly" håller ju inte kan jag tycka.

Aftonbladet laddade ned ett dokument som lades upp av en medlem här på Flashback. Vi har tillgång till samma dokument här:

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona
Citera
2014-05-10, 10:42
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
LVU:n ser mer ut som ett "Finn fem fel". Ska man tro den, har social beredskap blivit uppringda många timmar larmet till 112 gick.

Jag hoppas att uppgifterna om anmälan den 8 mars 2013, egentligen avser 2014. Annars finns det anledning till ännu större oro.

Fick gjort en snabbutskrift på Am*nis fb, eftersom den låg på min skärm efter hon stängt ner.

https://cdn.anonfiles.com/1399660024464.pdf

Tack för din handlingskraft. Jag såg att bilden på den nakna pojken också fanns med i filen. Ett udda inlägg från en mamma, om du frågar mig.

Om jag inte missminner mig, så fanns det inga tydliga spår av Yara på fruMGMs facebook? Jag hann aldrig bläddra genom allt, men hon verkade iallafall inte existera i kvinnans liv utåt sett. Det kan förvisso ha varit en order från andra, att hon inte fick lägga upp bilder på Yara.

I aftonbladet skrevs att larmsamtalet kom 21.59. Social beredskap blev uppringda 00.10 ungefär(jag kanske minns fel) och sen tog det väl tid för dem att ta sig till polisen? Men minst två timmar av fullständigt kaos för barnen i en okänd miljö där det var allt annat än harmoniskt. Mitt i natten. Man får hoppas att någon polis tog hand om barnen under tiden, kanske i nåt avskilt rum, utan en massa bök.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-05-10 kl. 11:01. Anledning: Tillagda tankar om tiden innan social beredskap kontaktades.
Citera
2014-05-10, 10:43
Medlem
Inte uppdaterat mig vad som skrivits i tråden på ett dygn, men ser att ni pratar om att paret angivit när de ringde till SOS Alarm att de inte fick liv i flickan. Kan inte ett möjligt scenario vara att hon blivit slagen under så pass lång tid att ett bråk med misshandel under den aktuella dödsfallsdagen var droppen som fick bägaren att rinna över? Dvs att de kanske inte slog henne till döds, men att hon avled av inre skador åsamkade under lång tid? Kanske gick hon och lade sig att vila efter bråket, och så trodde de att hon sov.
Citera
2014-05-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror du är inne på rätt spår.

2 år av arbetslöshet, stora förväntningar på ett gott liv i Sverige. Han gillar dyra prylar, Kim Kardashian och att flänga runt. Denne man ser sig inte som familjefar och bortser från att han har barn att ta hand om. Han verkar frustrerad och försmådd på livets goda, som för honom är materiella saker.

Det är lätt, närmast banalt att en person som Ashour lockas till all slags kriminalitet, och på resorna är det lätt att kontakter sker med narkotika, människosmugglare och terrorister. Hans resor börjar bli intressanta, då han inte har råd med den lyxen som bidragstagande.

Ekonomin är av intresse, för de ska klara sig på bidragen om de lever normalt i avvaktan på att asylärendet blir klart. Jag misstänker att äktenskapet var kärlekslöst, och på märkliga villkor fixat av intressen som inte hade med paret att göra.

Håller med om allt i detta inlägg! Konstigt också att han inte hade en enda bild av frun på Facebook. Men hon hade på honom. Har också känslan av att det är ett fixat äktenskap. Står även lite olika datum för när det ska ha gift sig.
Citera
2014-05-10, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Håller med om allt i detta inlägg! Konstigt också att han inte hade en enda bild av frun på Facebook. Men hon hade på honom. Har också känslan av att det är ett fixat äktenskap. Står även lite olika datum för när det ska ha gift sig.

Det är en viktig poäng, det där med att hans fru inte är med på hans facebook. Men han visar upp kända kvinnor som han beundrar. Det verkar vara ett äktenskap baserat på svek och brutna löften, arrangerat av andra. Om kvinnan blev utsatt för hans skryt, så trodde hon sig väl ha gjort ett kap, med en snygg och framgångsrik man. Det blev inte mer än en trist lägenhet i Karlskrona och barn som hon ensam fick ta hand om.

Det verkar röra sig om klaner som bestämt att de vill förflytta sig till Sverige!

Då blir det där med kvinnor och barn, äktenskap och ansvar, mat på bordet och tillbringa tid med familjen underordnade i förhållande till målet.

Jag hoppas polisen gör en ordentlig utredning så att vi får en tidslinje på dessa personer, särskilt om vem som är vem, och var de har varit sedan födseln. För en väsentlig fråga är om de verkligen är statslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in