Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
De har "pratat ihop sig" om storyn, där det antagligen var mannen som tänkte. Samtidigt som han twittrade, ett beteende som visar på likgiltighet. Inte speciellt smart eller genomtänkt agerande, nu i efterhand, men ganska logiskt utifrån de erfarenheter han hade av en massa puckon på soc och kommunen som mannen pratat omkull tidigare.
Denne man fortsätter att "tänka" och är offensiv i sina bortförklaringar och skyller ifrån sig. Men hur förklarar han att han var hemma när flickan dog?
Det är trots allt sympatiskt att frun har vett att gråta, oavsett varför hon gråter.
Aftonbladet, tidningen jag tror minst på, säger sig ha sett handlingar som säger
att flickan redan var död när ambulans kom till platsen, vad dessa handlingar skulle kunna
vara vet väl endast aftonbladet.
Att flickan förmodligen varit "livlös/död" innan 112 samtalet kan jag tro, däremot tänker jag att
hon inte behöver ha visat alla tecken på att få dödsförklarats av ambulanspersonal i juridisk
mening, för visst kan personalen ändå se att flickan var död men för att dödsförklara henne
behövs en läkare.
Hur många timmar eller minuter paret haft på sig att "prata ihop sig" vet man inte, sen kan dom ju förstås också ringt 112 direkt men jag är nog inne på att en plan satts i verket av pappan som
tänkt klarare. Möjligtvis att mannen inte håller sig till den gemensamma planen, istället kanske
han tänkte bakslugt redan från början i det tysta och förstod att denna plan aldrig skulle hålla en närmare granskning av rättsväsendet men att frun inledningsvis skall drar den allmänna planen, dom har ju trots allt olika berättelser. I denna fas av utredningen vet nog inte paret om varandras berättelser. Vi vet inte så mycket mer än att båda förnekar brott men via mannens advokat kan vi
ana att han lägger skulden på kvinnan. Då kanske inte twitter eller andra eventuella aktiviteter
är så oigenomtänkt, tvärtom ganska beräknande. Jag tror att denna kvinna är underkastad
mannen och precis på samma sätt som Yara skulle fixa uppehållstillstånd till sin familj
fick nog denna dam ordna samma sak för sin man, kvinnan kom ju trots allt hit ett år före
och hennes anledning påstås vara att hennes familj inte accepterade giftemålet, den versionen
köper jag inte heller. Varför är denna familj så angelägen att komma bort från sitt hemland
kan jag undra, argumenten till att dom vill "
fly" håller ju inte kan jag tycka.