2014-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
De kommer garanterat att dömas till livstids utvisning om de fälls för mord. Om den går att verkställa blir en senare fråga, efter att straffet avtjänats. Att de facto utvisa kvinnan skulle sannolikt vara liktydigt med dödsstraff.

Vad tror du om mannen då? Om det nu skulle komma fram uppgifter som man inte kan blunda för ens i Gaza pg. av Sveriges transparens? Lär inte de faktiska möjligheterna att utvisa dessa två någonstans i princip vara noll?
Citera
2014-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Alvarligt talat!

Vem har sagt att: ”ALLT är skolans fel, polisens fel, socialens fel, "samhällets" fel..”?
Tror du är den ända som inte verkar fatta att det är gärningsmännen/kvinnans fel att flickan är död! Däremot är det faktiskt så att de ska snappas upp av- skolan, polisen, socialen och samhället, när ett barn har de så miserabelt och far så otroligt illa som hon faktiskt hade det/gjorde! Så är det bara. PUNKT! Att det dessutom fanns så otroligt många och tydliga signaler, mer ”serverat på ett fat” kan man ju fan inte få de! De är deras jobb, därför har vi myndigheter som tex Soc, de är liksom därför dom finns..
Om Man inte fattar med dessa tydliga signaler, när fattar man då? Hur många signaler ska behövas!
Undrar om du hade resonerat likadant om detta hade handlat om en vanlig wt familj från Stockholm som tex hade lämnat sin dotter till släktningar i Skåne, för en tid? Tex vart mobbad eller annat problem i sina egna hemtrakter i Stockholm. Hade de vart lika illa tycker du? Antar att dina barn aldrig sovit borta utan dig, de vore extremt ansvarslöst av dig i så fall, med tanke på hur du resonerar.

Fetade en mening jag undrar över, vad betyder "wt familj"...?? I övrigt finns inget vettigt att bemöta/kommentera.
Citera
2014-05-07, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Vad tror du om mannen då? Om det nu skulle komma fram uppgifter som man inte kan blunda för ens i Gaza pg. av Sveriges transparens? Lär inte de faktiska möjligheterna att utvisa dessa två någonstans i princip vara noll?
Om det stämmer att föräldrarna anser att hundra procent av skulden vilar på morbroderns frus axlar så är det förmodligen inte alls samma hotbild mot honom. Sedan krävs det i praktiken att Palestina de facto blir en egen stat för att det ska vara möjligt att utvisa honom, så av den anledningen tror jag att utvisningen lär dröja.
Citera
2014-05-07, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
Fetade en mening jag undrar över, vad betyder "wt familj"...?? I övrigt finns inget vettigt att bemöta/kommentera.
Bobbyfallet är väl ett utmärkt exempel på en WT-familj som dödade sitt barn.
Citera
2014-05-07, 14:31
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Samt ett bra exempel på att en biologisk förälder till mördat barn inte per automatik talar sanning. Vem minns inte efterlysningen om den lille pojken som hade försvunnit från parkeringen?
Citera
2014-05-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Ok jag har läst vart enda inlägg i den här tråden sen den starta och har inte läst eller sett några andra uppgifter mer än artikeln på SVT radio. Dela gärna med dig om det finns uppg från annat håll. Än så länge är det ord mot ord.

Är för många källor som säger att flickan var här.
Nej jag redovisar inte privata PM eller annat.

Tror inte historien om när flickan egentligen kom hit är slut än.

Vill känslomässigt gärna tro pappan dock...men, men
Citera
2014-05-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Har hittat bild på den andra kvinnan som stal med fru MGM. Det är garanterat hon för hon har på sig exakt samma mössa och jacka.

Då kanske du också sett hur hög trovärdigheten hos den krokodilgråtande MGM är.

Jag reagerade även på alla barn som ser så olyckliga ut. Vad är de utsatta för? Kommer de att gå ett liknande öde tillmötes som Yara, eller kan de vara handelsvaror?
Citera
2014-05-07, 14:43
Medlem
Citat:

Då kanske DU kan svara mig: Vad betyder "WT-familj"?
Citera
2014-05-07, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, hur svenskt rättväsen än vänder och vrider på det för att bli av med grovt kriminella så lyckas vi ändå sitta med Svarte Petter i leken i slutändan.
Det vet dom redan när de söker asyl
Bara för att de får PUT betyder det inte att de blir svenska medborgare
Alla som ansöker om svenskt medborgarskap måste sköta sig i något år både avhålla sig ifrån att begå brott samt sköta sin ekonomi och inte hamna hos kronofogden.
Båda misstänka har ju redan visat ganska tydligt att de inte bryr sig om svenska regler och tror att de sitter tryggt här och inte kan utvisas.
Självklart så får bägge livstidsutvisning om de fälls för detta brott men som framgår i tråden det kommer inte att gå o skicka dem en meter utan dem får vara utan medborgarskap och förhoppningsvis så kanske deras anhöriga har ihjäl dem så slipper vi betala för dem i oändlighet.
Jag är varken rasist eller främlingsfientlig men jag är trött på att respektera andra kulturer som tvunget skall behandla oss som sopor o begå brott och sedan anklaga oss för att de åkt fast åk hem o begå samma brott o se om ni hanteras med silkesvantar tänker jag
Citera
2014-05-07, 14:45
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:

White trash...
Citera
2014-05-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Är för många källor som säger att flickan var här.
Nej jag redovisar inte privata PM eller annat.

Tror inte historien om när flickan egentligen kom hit är slut än.

Vill känslomässigt gärna tro pappan dock...men, men

An*mi kan mycket väl ha skyddat ett barn från Landskrona, precis som hon skyddat kvinnan från samma ställe. A ser ut att kunna vara besläktad med familjen där.
Citera
2014-05-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
White thrash (WT) är ett väldigt vitt begrepp som i mycket ligger i betraktarens öga. För en del räcker det med någon tatuering för mycket, för andra innebär det sådana som missköter sig själv och sina barn grovt och sätter sina egna behov framför alla andra.
Jag misstänker att Bobbys mamma och styvpappa kvalificerar sig för epitetet WT i de flestas ögon.
I det här fallet så tror jag att många tycker att forsterföräldrarna med bakgrund i bland annat stöld kvalificerar sig som trash, även om de inte är white.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in